Vakıfbank, 200 milyon dolar harcıyor, tümüyle yenileniyor

Güncelleme Tarihi:

Vakıfbank, 200 milyon dolar harcıyor, tümüyle yenileniyor
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 07, 2008 00:00

Vakıfbank Genel Müdürü Bilal Karaman, bankayı tepeden tırnağa kurumsal açıdan değiştirmek amacıyla başlattıkları çalışmaların önemli ayaklarını hayata geçirdiklerini, bunu kamuoyuyla paylaşacak noktaya geldiklerini söyledi.

Karaman, Vakıfbank’taki deÄŸiÅŸimin maliyetinin 150-200 milyon dolar dolayında olacağını belirtti. Â

BİR süre önce Çalık Grubu’na açtığı Sabah-atv kredisiyle gündeme oturan Vakıfbank, önümüzdeki günlerde başta logo ve şube görüntüleri olmak üzere, yeni kurumsal kimliğiyle dikkatleri çekmeye hazırlanıyor. Vakıfbank Genel Müdürü Bilal Karaman, 3 yılı kapsayan, 150-200 milyon dolarlık bir harcama sonucu planladıkları değişimle birlikte "müşteri ve pazarlama odaklı" bankaya dönüşeceklerini söyledi.

Fon’a devri konuşuldu

Bilal Karaman, 30 yıldır çalıştığı Vakıfbank’a Genel Müdür olduğu günlerde bankanın kurumsal kimliğinin 15 yıl önceki özel sektör bankalarını andırdığını vurgulayarak, "2000-2001’de yaşanan bankacılık krizi döneminde Vakıfbank’ın da Fon’a devri konuşuldu. Daha sonra sermaye benzeri kredi formülüyle bankamızın özkaynak rasyosu normal ölçüler içine çekildi. O dönemlerde 1.5 milyar dolara kadar ulaşan sorunlu kredilerimiz vardı" dedi.

Halktan gelen bankada

Vakıfbank’ın yüzde 25’inin 2005’te gerçekleşen halka arzı sonrasında ortaya çıkan kaynağın tümüyle bankada bırakıldığını kaydeden Karaman, şunları dile getirdi: "Bu kaynak (1 milyar 274 milyon dolar), bankamızı daha da güçlü hale getirdi. Bununla birlikte bankamızın irrasyonel yapısını bitirip, daha çok pazarlama odaklı hale getirmek üzere kolları sıvadık, çalışmaları hızlandırdık."

Pazarlamaya odaklandı

Karaman, Vakıfbank’ın bir süredir kendini göstermeye başlayan kurumsal yapı değişikliğiyle birlikte pazarlama odaklı kimliğe büründüğünü ifade ederek, şunları anlattı: "Kurumsal, ticari ve bireysel bankacılık pazarlama birimleri oluşturup, güçlendirdik. Bankamızda çalışan 2 bin kişi sadece pazarlamayla görevlendirildi. Halen 9 bin 400 olan banka çalışanı sayısı içinde pazarlamaya yönelttiğimiz kadronun önemli olduğunu sanıyorum. Nitekim artık iyi sonuçlar da almaya başladık."

150-200 milyon dolar

Bilal Karaman, "Planladığınız ve bir bölümünü devreye aldığınız kurumsal kimlik değişimi projesinin size maliyeti ne olacak?" sorusunu şöyle yanıtladı: "Hangi adımları nereye kadar atacağımıza bağlı olmak üzere sanırım 150-200 milyon dolar dolayında bir maliyeti olacak. Ancak, bu harcamanın etkisini başta müşterilerimiz olmak üzere herkes görecek, hissedecek."

Adalet Vakfı’nı döndürmek için epeydir çalışıyorduk

BİLAL Karaman, Adalet Teşkilatını Güçlendirme Vakfı hesaplarının Vakıfbank’a dönüşü konusundaki iddialarla ilgili sorumuzu ise şöyle yanıtladı: "20 yıl boyunca bu hesaplar bizde tutulmuş. Üç yıl önce elimizden kaçırmışız. Belki bankamıza getirdiği iş hacmi bakımından olmasa bile moral açısından bizi çok etkiledi. Kaptırdığımız andan itibaren bu hesapları bize döndürmek için uğraştık. Bu kararın verdiğimiz kredilerle hiçbir ilgisi yok. Bu hesaplar 750 milyon YTL ile 1.5 milyar YTL arasında değişen rakamlara ulaşıyor."

Mevcut müşteri hissediyor bilmeyen ’hantal’ diyor

BİLAL Karaman, Vakıfbank’ta başlattıkları değişimle birlikte mevcut ve potansiyel müşterilerin nabzını tutabilmek amacıyla araştırmalar yaptırdıklarını kaydederek,"Mevcut müşterilerimiz bankamızdaki değişimi gayet iyi hissediyor, beğeniyor. Ancak, henüz Vakıfbank müşterisi olmamış kişiler bizi hálá ’hantal bir devlet bankası’ olarak görüyor. Bizim hedefimiz bu kanıyı ortadan kaldırmak" dedi.

Kredi kartında yüzde 30’dan yüzde 3’lere kadar düşmüştük

VAKIFBANK Genel Müdürü Bilal Karaman, başlangıçta yüzde 30’a varan oranlarda pay aldıkları kredi kartı pazarında zamanla kan kaybedip, erime yaşadıklarını belirterek, şöyle konuştu: "Son olarak kredi kartı pazarındaki payımız yüzde 2.5-3’lere inmişti. Bu pazardan bir anlamda neredeyse mahrum kalmaya başlamıştık. Bunun üzerine World kartın kullanımı konusunda bir protokol imzaladık. Şimdi bu pazarda yeniden kendimizi göstereceğiz."

Risk alarak bu iÅŸe giriÅŸtik

BİLAL Karaman, Vakıfbank’taki kurumsal değişime biraz da risk alarak giriştiklerini ifade ederek, "Yaptığımız iş bugünden çok bankanın geleceğini ilgilendiren bir operasyon. Belki kısa sürede beklediğimiz sonuçları alamayacağız. Bu yüzden de eleştiriler alacağız. Ancak, bugün temelini attığımız değişimle Vakıfbank bambaşka noktalara ulaşacak" diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!