Vaatler tutulmadı ama pişman değiliz

Güncelleme Tarihi:

Vaatler tutulmadı ama pişman değiliz
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 25, 2013 00:00

Yeni Rakı’nın üreticisi Mey İçki’yi 2011 yılında 2.1 milyar dolara satın alan İngiliz içki devi Diageo, son durumu Hürriyet’e değerlendirdi.

Haberin Devamı

- Alkolle ilgili düzenleme beklenenden sert çıktı?
-  Bu konuyla ilgili özel bir yorumumuz yok. Şu ana kadar olan sürecin herhangi bir aşamasında görüş alışverişi imkanına sahip olabilseydik, bundan memnuniyet duyacağımızı ve öngörülen kısıtlamalardan ciddi şekilde etkilenecek önemli bir taraf olarak hükümetle bundan sonraki dönemde böyle bir imkanın yakalanması için arayışımızı sürdüreceğimizi söylemek yeterli olacaktır.

- Mey İcki’yi alırken size 3 bakanın bu konuda dengeli olacağını söylediniz. Kendinizi kandırılmış hissediyor musunuz?
-  Hükümet ve endüstri arasında makul bir etkileşim sürecinin sağlanması ve daha istikrarlı bir düzenleyici mevzuat konularında bize teminat verildiği doğru. Bu vaatlerin gerçekleşmemesinden dolayı üzgünüz.

Haberin Devamı

- Alkol tüketimi kişi basına çok düşük olmasına rağmen sınırlamaların aşırı olduğu yorumlarına ne diyeceksiniz?
 -  Aslında Türkiye kişi başına alkol tüketimi bakımından dünyadaki en düşük oranlardan birine sahip. Türk hükümetinin alkolün kötüye kullanımı konusundaki endişesini paylaşıyoruz, bu sorunlarla mücadele edilmesi doğrultusunda kendileriyle birlikte çalışmaya da hazırız. Alkollü içkilerin, bilinçli bir şekilde tüketildiğinde yetişkin insanlara keyif sunabildiğine inanıyoruz. Aynı zamanda alkolün suistimal edilmesinin olumsuz sonuçları olabileceğinin de farkındayız. Konu, kişi başına alkol tüketimi değil, alkolden her yerde bilinçli ve sorumlu bir şekilde keyif alınması konusudur.

- 2.1 milyar dolarlık bir satın alma yaptınız. İngiliz basını bunun riskli olduğunu yazmıştı o dönem. Şimdi onlar haklı mi çıkmış oldu? Pişman mısınız bu yatırım icin?
 -  Türkiye’de güçlü markalara sahip harika bir şirkete sağlam bir yatırım yaptık. Öngörülen düzenleme, şirketimiz, markalarımız, çalışanlarımız ve müşterilerimize bakışımızı hiçbir şekilde değiştirmez.

dcengiz@hurriyet.com.tr

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!