Uzmanlara göre halatın kopması mühendislik hatasından

Güncelleme Tarihi:

Uzmanlara göre halatın kopması mühendislik hatasından
Oluşturulma Tarihi: Mart 23, 2015 16:29

İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nün catwalk'unda yaşanan halat kopması sonucu intihar eden Japon Mühendis ile ilgili olarak Otoyol A.Ş Yönetim Kurulu Üyesi Erdal Eren, "Büyük ders verici insanlık dramı" dedi. İTÖ Öğretim Üyesi Doç.Dr. Filiz Piroğlu ise kazayı mühendislik hatası olarak değerlendirdi.

Haberin Devamı

İzmit Körfez Geçişi ve otoyolların yapımını üstlenen Otoyol A.Ş Yönetim Kurulu Üyesi Erdal Eren, halat kopmasına ve mühendisin intiharına yönelik incelemelerin devam ettiğini, bununla ilgili tek bir ağızdan kamuoyunun

Uzmanlara göre halatın kopması mühendislik hatasından
bilgilendirileceğini söyledi. Eren, "Sık sık Japonya niye ilerliyor, diye sorarız. Bu sorunun yanıtıdır mühendisin intiharı. Büyük ders veren bir insanlık dramıdır yaşanan. İnsanlara sorumluluk almayı öğreten bir ders."

Uzmanlara göre halatın kopması mühendislik hatasından
KÖRFEZ GEÇİŞ KÖPRÜSÜ'NDE ÇALIŞAN JAPON MÜHENDİS İNTİHAR ETTİ

"MALZEME DEĞİL, MÜHENDİSLİK HATASI"
Çelik yapılar, karayolu ve demiryolu köprüleri alanında çalışmaları bulunan İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) İnşaat Fakültesi Öğretim Üyelerinden Doç.Dr. Filiz Piroğlu, Hürriyet'e İzmit Körfez geçişi köprüsünde yaşanan halat kopmasının 'mühendislik hatası' olduğunu söyledi. Piroğlu, "Bu malzeme hatası olamaz. Kaldı ki malzeme hatası bile olsa sorumluluğu proje mühendisindedir" dedi.

Haberin Devamı

Proje Mühendisi'nin de Japon kültürü dolayısıyla intiharı seçtiğini belirten Piroğlu, "Halatların kopması bir montaj hatasıdır. Bu kopma işi geciktirir ki işin gecikmesi büyük bir maliyet demektir. Şimdi iş durdu ve bu kopmanın nereden kaynaklandığı araştırılacak. Hem Karayollarına karşı sorumluluk hem de firmaya sorumluluğu nedeniyle mühendis, hatasının bedelini kültürü gereğince böyle ödüyor. Hem de bir can kaybı olmamasına karşın bunu yapıyor" dedi.

"SERTİFİKASIZ MALZEME O ŞANTİYEYE GİREMEZ BİLE"
'Bu mühendislik değil, malzeme hatası olabilir mi' sorusuna ise Piroğlu, "Malzeme hatası olma olasılığı çok çok düşük bir olasılık. Bu tür projelerde sadece halatlar değil, tüm malzemeler, her biri tek tek testten geçer. Sertifikalı olmayan herhangi bir parçanın kullanılması mümkün olamaz. Kalitesiz bir malzeme şantiyeye bile giremez. Her bir malzemenin testi için 6 ay önceden sıraya giriyorsunuz. Dolayısıyla bir hesaplama, montaj hatası gibi görünüyor. Birşey gözden kaçmış" yanıtını verdi.

Haberin Devamı

Uzmanlara göre halatın kopması mühendislik hatasından

"MALZEME SERTİFİKALI DEĞİLSE, HESAPLARI ÇÖPE ATIN"
Piroğlu, "Bu olayı öğrencilerinize nasıl anlatacaksınız" sorusuna ise "Çelik yapıcılar olarak bizler zaten sertifikalı olmayan malzeme kullanılmaması gerektiğini üzerine basa basa anlatıyoruz. Mühendis adaylarımıza, sertifikalı malzeme kullanılan bir yapı imal ettiremeyecekseniz, bütün hesaplarınızı çöpe atın, diyoruz" dedi.

ayalp@hurriyet.com.tr

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!