Ufuk SANDIK
Oluşturulma Tarihi: Kasım 04, 2002 07:45
Jaguar, yeni modeli XJ ile otomotiv sektöründe üretim açısından devrim yaratacak bir uygulamaya imza attı. Kısa bir süre önce Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtılan XJ, Jaguar'ın geleneksel çizgilerini, performans, konfor ve güvenlik özelliklerini taşıyor. Ancak, XJ'nin en önemli özelliği kullandığı üretim teknolojisi...
XJ'nin gövdesinde uçaklarda kullanılan hafif ve son derece güçlü tekniklerden yararlanılmış. Otomotiv sanayiinde bir ilk olarak, gövde tasarımında perçin bağlantılı montaj teknolojisi uygulanmış. Alüminyum sacların, dökümlerin ve haddelenmiş kalıpların montajında uzay teknolojisinde kullanılan yapay tutkallarla birlikte kendinden gömmeli perçinler kullanılmış. Gövde tasarımındaki panel ve dökme parçalarda kullanılan alüminyumun yanında, ön kısım ve enstrüman panelini destekleyecek şekilde tüm araç boyunca uzanan bir magmenzyum kiriş-alüminyum kadar güçlü ancak yüzde 30 daha hafif kullanılmış, aynı malzeme hafif özellikte bir direksiyon kolonu üretebilmek için alüminyumla karıştırılmış. dökme magnezyum parçalar koltuk gövdelerinde de kullanılmış.
Yedinci nesil Jaguar XJ, ilk modelin piyasaya sürüldüğü 1968 yılından bu yana 800 bin edetten fazla satıldı. Bu rakam üretilen tüm Jaguar marka araç sayısının yarısından daha fazla... Bir önceki jenerasyondan daha uzun, daha yüksek, daha geniş olan yeni XJ, daha geniş kafa boşluğu, bacak boşluğu ve omuz boşluğu sağlıyor. Mevcut XJ'den yaklaşık 200 kg daha hafif olan yeni XJ, bu sayede hem performans hem de yakıt ekonomisi sağlıyor. Altı ileri otomatik şanzımanın kullanıldığı XJ'de 4.2 litre V8, 3.5 litre V8 ve 3.0 litre V6 motorlar bulunuyor.
Mazda 6 ve Citroen C3 ödüle doymuyor
CAR of The Year elemelerinde 7 finalist arasında bulunan Mazda 6 ve Citroen C3, bu önemli yarışma öncesinde ülkeler bazında düzenlenen ‘‘yılın otomobili’’ seçimlerinde birçok ödülün sahibi oldular.
Mazda 6, Yeni Zelanda ve İskoç'ya da ‘‘yılın otomobili’’ seçildi. Yeni Zelanda'nın en büyük gazetelerinden National Business Review tarafından yapılan yarışmada, Mazda 6 tasarım, motor performansı gibi özellikleri nedeniyle birinci seçildi. Mazda 6, İskoçyalı otomotiv yazarları tarafından her yıl verilen SCoty ödülünü kazandı. İskoçya'nın en prestijli ödülü olan SCoty'yi düzenleyen komite yetkilileri Mazda 6'nın bu ödülü kazanmasının tek sebebi olarak verilen paranın karşılığından satın alınan lüksün ötesinde, güvenlik ve konforun da önemli olduğunu belirttiler.
CITROEN C3
Citroen'in C3 modeli Danimarka'da 2003 yılının otomobili oldu. Danimarka Otomobil Yazarları Klubü tarafından ‘‘yılın otomobili’’ seçilen C3, 23 jüri üyesinin 16'sından oy aldı.
Toplam 174 puan alan C3, en yakın rakibine 33 puan fark attı. Citroen C3, Hollanda'da da ‘‘yılın kompakt otomobili’’ seçildi. Hollanda Otomobil Klubü jüri üyeleri C3'ü yol tutuşu, donanım ve geniş iç mekanı nedeniyle birinci seçtiler.
Otomotivciler Ramazan'a hazır
OTOMOTİVCİLER kış aylarına ve Ramazan'a düzenledikleri kampanyalarla hazırlanıyor. Bu kampanyalarda, müşterilerine indirimlerin yanı sıra çeşitli hediyelerde kazanma fırsatı sunuyorlar.
BP: Pizza Hut ve Kentucky Fried Chicken (KFC) ile işbirliği yapan BP, Ramazan ayı boyunca istasyonlarından alışveren yapan tüm müşterilerine pizza veya burger menu alabilecekleri hediye çekleri armağan edecek. BP'nin ‘‘lezzetli kampanyası’’ 30 Kasım 2002’e kadar sürecek.
NISSAN: Nissan Otomotiv, 1 Kasım-4 Aralık 2002 tarihleri arasında ‘‘Bayrama Hazırlık kampanyası düzenliyor. 1990 model ve üstü tüm Nissan'ları kapsayan bu kampanyadan yararlanmak için Nissan Yetkili Servis'lerinden randevu almak gerekiyor. Kampanyada, kontrol ve ayarlar ücretsiz yapılırken, işçilik ve orijinal parçalarda yüzde 25 indirim uygulanıyor.
TOFAŞ-FIAT: Tofaş-Fiat ‘‘Kış gelmeden bize gelin’’ kampanyasında çeşitli avantajlar sunuyor. 21-23 Kasım arasında Tofaş yetkili servislerinde 25 nokta gözden geçirme hizmeti ücretsiz verilecek. Ayrıca, işçilikte, Selenia motor yağlarında, rot-balans ayarında, pasta cilada ve yedek parçalarda yüzde 25'e varan indirim uygulanacak. Kampanyadan yararlananlar Amerika seyahati de kazanabilecekler.
SOL ŞERİT
MERCEDES-Benz Türk, çalışanlarını Login Yazılım'ın İnsan Kaynakları Yönetim Sistemi ile yönetecek. Sistem, Mercedes Benz Türk çalışanlarına, web ortamından İnsan Kaynakları Yönetim Sistemi'ne ulaşarak eğitim, izin gibi taleplerini rahatlıkla oluşturabilecekleri ve izleyebilecekleri bir ortam sunacak.
VOLKSWAGEN AG'nin yıllık olağan servis pazarlama toplantısı bu yıl Türkiye'de yapıldı. Geyeceğin servis hizmetleri vizyonunun görüşüldüğü toplantıya Volkswagen'in 40 ülkeden üst düzey yöneticisinin katıldı. Müşteri ile birebir iletişim ve pazarlama dönemini başlatan VW, servis hizmetlerinde ‘‘kişiye özel’’ anlayışını ön planda tutuyor.
TOYOTA, uluslararası araştırma kurulu J.D. Power'ın Almanya'da otomobil kullanıcıları arasında gerçekleştirdiği ‘‘müşteri memnuniyeti’’ araştırmasında 7 segmentin altısında ön sıralarda yer aldı. Almanya’da 132 farklı araç kullanıcısı arasında gerçekleştirilen değerlendirmede, Toyota yüzde 83.1'lik bir değerlendirmeyle en fazla müşteri memnuniyeti sağlayan marka oldu.