Hayri ÇETİNKAYA
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 03, 2006 00:00
İstanbul önümüzdeki sonbaharda yeni bir alışveriş merkezine daha kavuşuyor. Maslak’ta Doğuş Power Center adıyla toplam 63 bin metrekare alanda açılacak alışveriş merkezi, mevcutlardan biraz farklı tarz getirecek. 70 milyon dolara mal olacak alışveriş merkezinin altı araç satış ve servis, üst katları alışveriş merkezi olacak.
İSTANBUL Maslak’ta yaklaşık 70 milyon dolara mal olacak temalı yeni bir alışveriş merkezi açılıyor. Projesi Doğuş Grubu şirketlerinden Garanti Gayrımenkul Yatırım Ortaklığı tarafından yürütülen Doğuş Power Center’ın (DPC), 60 bin metrekarelik toplam alan üzerinde devam eden inşaatın tamamlanmak üzere olduğu ve ekim başında açılacağı öğrenildi. Garanti Gayrımenkul Yatırım Ortaklığı Genel Müdürü Kürşat Tuncel, Türkiye’de yanlızca büyük mağaza alanlarına yer vermesi ve farklı mağaza miksi ile Doğuş Power Center’ın bir ilk olacağını, otomotiv showroom ve servis alanları, gıda market, müzik market, ev mobilyaları, ev tekstil, sportif ürünler gibi bölümlerin bu miks içinde yer alacağını söyledi.
63 BİN METREKARELİK ALAN: Doğuş Power Center’ın, üst düzey eğitimli beyaz yakalı personelin çalıştığı Türkiye’nin bankacılık ve finans merkezi durumundaki bölgede kurulduğuna dikkat çeken Tuncel, "DPC’nin mağaza miksinde yeralan markalara da çok önemli bir avantaj sağlıyor. Genellikle şehir içindeki ’mall’ tarzı alışveriş merkezlerinde uygun maliyetle yeterli büyüklükte alan bulamayan mağazalar, merkezi alanların dışına kaymak zorunda kalıyor ve bu da ulaşmak istedikleri müşteri kitlesini cezbetmekte dezavantaj yaratabiliyor. Merkezin toplam kapalı alanı 63 bin metrekare, bunun 33 bin metrekresi mağaza alanlarından oluşuyor.
BİR İLK OLACAK: Tuncel, alışveriş merkezi ile ilgili olarak şu bilgileri aktardı: "Diğer alış veriş merkezlerine hiç benzemiyor. Aslında dünyada denenmiş fikir de içeriyor. Bu merkezde ilk kez otomobil tamir, bakım servisleri olacak. Doğuş Grubu bünyesindeki tüm markaların tamir, bakım servisleri ile showroom’u olacak. Audi, Volkswagen, Skoda, Porsche ve Seat, hepsi birarada bulunabilecek. Dünyada ilk kez böyle bir uygulama yapılıyor. Tamir ve bakım servisleri DPC’nin alt katlarında bulunacak. Ayrıca otomobil müzesi de olacak. Tüm markaları birara toplayan, tamir, bakım ve showroom fikri, otomobil fuarlarından hareketle ortaya çıktı."
Yeme içme katı temalı olacakDOĞUŞ Power Center, 3 katı alışveriş, 2 katı kapalı otopark olmak üzere 5 katlı bir merkez. Her katı yaklaşık 15 bin metrekare büyüklüğünde olan merkezin en üstteki food court katı ise 3 bin 500 metrekare büyüklüğünde. DPC’ye 3 ana giriş kapısından ve kapalı otoparktan girilebiliyor.
Yemek alanları olan food court’ta 16 farklı fast food birimi, 3 restoran ve 1 cafe-brasserie tarzı birim yeralacak. Ayrıca yine Türkiye’de ilk kez bir food court, tematik olarak tasarlanıyor. Food court içinde otomotiv sporlarıyla ilgili aksesuarlar sergilenirken aynı zamanda interaktif şekilde zaman geçirmeye imkan verecek play station istasyonları, wireless bağlantıya imkan veren internet kafe, borsa kafe gibi unsurlar yeralacak.
ABD’deki ’öldüren mağazalar’ modeli bizim merkezle gelecek
GARANTİ Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı Genel Müdürü Kürşat Tuncel
, Türkçe "çekim merkezi" olarak ifade edilmesine rağmen Doğuş Power Center’ın, çekim merkezinden çok bir ihtiyaç merkezi olacak şekilde planlandığını söyledi. Doğuş Power Center’ın yeri itibariyle büyük bir ihtiyaca cevap verebilecek durumda olduğunu belirten Tuncel, çevresinde yaklaşık 50 plaza ve bu plazaların her birinde 3 bine yakın çalışan bulunduğuna dikkat çekti. ’Power Center’, yani "Güç Merkezi" ifadesi alışveriş merkezlerinin sınıflandırılmasında; rakiplerini, mağaza alanlarının büyüklüğü ve birçok markadan pek çok ürün bulundurma avantajları ile öldüren (category killers) büyük mağazaların yeraldığı, alışveriş merkezlerini tanımlamak için kullanılıyor. Özellikle ABD’de yaygın olan bu merkezler müşterilere geniş alanlarda rahat alışveriş yapabilme, bir üründe her markadan çeşit bulabilme ve uygun fiyat avantajları sunuyorlar. Ulaşım ve otopark imkanları da son derece yeterli olan bu merkezler bazen yanlızca büyük mağazalara yer veriyor bazen de küçük mağazalarla, eğlence ve yiyecek üniteleri ile büyük mağazaları destekliyorlar. Doğuş Power Center’da da 7 bin 500 metrekarelik alana dört ayrı mağaza alanı bulunuyor ve bunların tamamı kiralandı.