Güncelleme Tarihi:
2010 yılında Paris’te yaptığı açıklamada, Nissan’ın Türkiye’deki pazar payından memnun olmadığını belirten Renault ve Nissan CEO’su Carlos Ghosn, Renault’nun başarısını örnek göstererek, Türkiye’de Nissan’ın büyümesi için üretim yapmasının kaçınılmaz olduğunu söylemişti. O süre zarfında hem Ghosn hem de Renault’un Türkiye’de ortağı Oyak Grubu’ndan yatırıma ilişkin birçok açıklama yapıldı, düğmeye basmak için doğru zamanın beklendiği kaydedildi. Hatta son olarak eylül ayındaki Frankfurt fuarında da yine Nissan’ın yatırımı gündeme geldi, bu konuda çalışmaların hızlandığı sinyali verildi. Uzun süredir Türkiye’nin gündeminde olan Nissan’ın, yerli üretim için birden fazla alternatifi değerlendirdiği ortaya çıktı. Sumitomo’daki yüzde 99.7’lik hissesini satın aldıktan sonra Türkiye’de hedef büyüten ve en çok satan Japon marka olmayı hedefleyen Nissan’ın, ilk etapta Oyak Renault Bursa fabrikasında üretimi hızla devreye alabileceği konuşuluyor. Böylece, sıfırdan bir fabrika kurmak yerine daha düşük maliyetle ve daha kısa sürede yerli üretimi gerçekleştirebilecek.
20 BİN EKSTRA SATIŞ
Sinan Özkök’ün Renault’da 22 yıl çalıştıktan sonra Türkiye’de Nissan Otomotiv’in başına geçmesi bu sinyalleri güçlendirdi. Nissan Otomotiv’e uzun yıllar sonra gelen ilk Türk Genel Müdür olan Özkök, yerli üretimin, markanın 60 bin adetlik satışa hedeflerine ulaşmasında önemli rol oynayacağını söyledi. Yerli üretim olması halinde 20 bin adetlik ekstra bir satışın gerçekleşebileceğini belirten Özkök, şöyle konuştu: “Nissan Türkiye’de mutlaka bir gün üretim yapacaktır. Ancak bunun için illa yeni bir tesis kurulması gerekmiyor. Oyak Renault Bursa Fabrikaları, Renault-Nissan İttifakı’nın en güçlü ve en kaliteli tesislerinden biri. Oyak Renault’da bir kapasite boşluğu doğarsa bir Nissan modeli üretmeyi mutlaka değerlendiririz. Ama Bursa şu an tam kapasite çalışıyor. En çok satan Japon marka hedefine gitmek için her yolu deneriz. Bunun için 20 bin adet satacak bir model lazım.”
PULSAR İÇİN GÖRÜŞME
SUV segmentindeki başarının yeterli olmadığını, toplam pazarda da üst sıraları hedeflediklerini anlatan Özkök, yüzde 3 olan pazar payını ilk etapta yüzde 3.5-4’e, sonrasında da yüzde 5’e yükseltmeyi planladıklarını söyledi. Türkiye’nin Nissan dünyasına entegre olmasının büyük avantaj olduğunu ifade eden Özkök, “Geçen yıl satışlarımız 19 bin 700 adetti. 2015’te 25 bin adede ulaşacağız. 60 bin hedefine ulaşmak için yeni ürünler sunmamız lazım. 2 yıldır pick-up sınıfında yer almadığımız Navara 2016 başında geri dönüyor. C sınıfında eksikliğimiz var. C hatchback modelimiz Pulsar için Nissan’la görüşüyoruz. Filoda büyüyoruz. 20014’te filo 3 bin araç verirken, bu rakam 6 bine çıktı. Toplam satışlarımızda filonun payı yüzde 20-25’e çıkabilir” diye konuştu.
8 ay sonra rüya bitti
Otomotiv pazarının Eylül’de ilk kez daraldığını, 8 ay sonra rüyadan uyandıklarını belirten Sinan Özkök, “İki seçim geçiriyoruz, birçok olumsuz olay yaşanıyor, zorlu bir yıl. Yine de 900-950 bin adetlik satışla rekorun geleceğini düşünüyorum. Ancak 1 milyonluk satış yine hayal olacak” dedi.
Otomobile zam gelir
NISSAN Otomotiv Genel Müdürü Sinan Özkök, otomotiv sektörünü kurdaki dalgalanmaların çok zorladığını söyledi. Son 6 ayda Euro’nun TL karşısında yüzde 20 değerlendiğini ifade eden Özkök, “Otomobillere gelen zamma bakarsak ortalama yüzde 7.5. Tabii biz ana merkezlere siparişlerimizi verdik, bu araçlar bir şekilde satılacak. Kampanya yapılacak... Ancak önümüzdeki dönemde kurdaki artış fiyatlara yansıyacak” dedi.
SUV’da patronuz
TÜRKİYE için ‘Kararlı Büyüme Stratejisi’ belirlediklerini kaydeden Özkök, şöyle devam etti: “SUV segmentinin tartışmasız lideriyiz. B SUV’da Juke’la, C SUV’da Qashqai’yla ve D SUV’da X-Trail ile podyumda olan tek markayız. Qashqai’den 15 bin adetten fazla satarak, liderliğimizi sürdürüyoruz. SUV sınıfına birçok yeni rakip geliyor, iyi ürünler sunuluyor ancak Qashqai hâlâ lider. Patron hala biziz.”