Güncelleme Tarihi:
Alman Limango'nun iki yıl önce Türkiye'deki faaliyetlerini durdurma kararından sonra ikinci önemli 'çıkış' kararı Markafoni'den geldi.
Şirketten yapılan açıklamada şöyle denildi:
'SADECE MARKAFONİ İÇİN ALINAN BİR KARAR'
Markafoni'nin yatırımcısı Naspers da konu ile ilgili bir açıklama yaptı. Türkiye'deki yatırımın kapatılması yönündeki kararın sadece Markafoni özelinde olduğunu, bunun da iş modellerinin diğer ülkelere göre farklı oluşundan kaynaklandığını belirtti. Açıklamada, kararın diğer Naspers şirketleri üzerinde bir etkisi olmadığının da altı çizildi.
Naspers, Türkiye'nin diğer iş kollarında iyi bir büyüme fırsatı sunduğunu, diğer yatırım ve şirketlerinde (Letgo ve PayU) de büyüme beklediklerini kaydetti.
9 YIL ÖNCE KURULDU
Türkiye'nin önde gelen e-ticaret sitelerinden biri olan Markafoni (Vipindirim Elektronik Hizmetler ve Ticaret A.Ş.) Mart 2008'de kuruldu.
Giyim, aksesuar, kozmetik, ayakkabı, çanta ve dekorasyon başta olmak üzere pek çok kategoride ürün satan şirket Markafoni, 2014 yılında Naspers Grubu'nun sahibi olduğu Güney Afrikalı MIH Allegro BV bünyesine dahil oldu.
GÜNEY AFRİKALI NASPERS BÜNYESİNDEYDİ
Markafoni, 129 ülkede faaliyet gösteren, dünyanın en önemli medya ve e-ticaret markalarını bünyesinde bulunduran Naspers Grubu’nun çatısı altında bulunuyor.
Markafoni uzun bir süre, kampanyalı satış yapan siteler arasında lider konumundaydı. Şirket zaman içinde, sektörde başka firmaların da etkinliği ile ilk üç marka arasında konumlanmıştı.
Hurriyet.com.tr'nin edinldiği bilgilere göre, Markafoni bir süre önce elindeki stokları azaltmak için bir dizi tedbir geliştirmişti.
AFRA: ÜZÜNTÜ DUYDUM
Markafoni’nin kurucularından Sina Afra ise şu açıklamayı yaptı:
“Markafoni’yi 2008 yılında ortaklarım Tolga Tatari ve Ahmet Emre Sarı ile birlikte kurduk. Türkiye’de e-ticaret alanındaki standartları belirleyen ve bizler için halen çok büyük gurur vesilesi olan bir başarıya imza attık. Dünyanın önde gelen internet ve medya şirketlerinden Naspers (MIH Allegro), 2011 yılında Markafoni Grubu’nun çoğunluk hissesini satın aldı. 2011-2014 yılları arasında Markafoni’nin cirosu 4 kat büyüdü. Markafoni’nin kurucu ortakları olarak, 2014 yılında geri kalan hisselerimizin tamamını Naspers’a sattık ve şirketten tamamen ayrıldık. Dolayısıyla 2014’ten bu yana Markafoni ve yönetimiyle ilgili herhangi bir görevim, yetkim ve tasarrufum olmadı. Markafoni’nin faaliyetlerinin sona ermesinden üzüntü duymakla birlikte, bu kararın sebeplerine ilişkin soruların doğru adresi olmadığımı bu bağlamda hatırlatmak istedim.”
SON 24 SAATTE YAŞANANLAR