Güncelleme Tarihi:
Kurumsal sosyal sorumluluk, özellikle son yıllarda iş dünyasında sık sözü edilen ve önemi gittikçe artan bir konu. Gerek şirket yöneticileri ve şirketlerdeki her kademe çalışanın, gerekse gençlerin konuya ilgisi her geçen gün artıyor. İşte bu yüzden, online kurumsal sosyal sorumluluk platformu Kurumsalsosyal.com ile Arya Sponsorluk ve İletişim Danışmanlığı, üniversite öğrencilerine yönelik bir kurumsal sosyal sorumluluk proje yarışması düzenliyor. "Fikirden Projeye" adlı yarışmanın hedefi, gençlerin proje üretmelerine önayak olmak. Diğer taraftan da, farklı ve işlevsel proje arayışı içinde olan şirketlere taze fikirler sağlamak.
Yarışmada gençler eğitim, sağlık, çevre, kültür-sanat, spor ve toplumsal olmak üzere 6 farklı kategoride yarışacaklar. Değerlendirmede uygulanabilirlik, bütçe, zamanlama, özgünlük, gerçek bir ihtiyaca çözüm üretilmesi kriterleri göz önüne alınacak. Arya tarafından yapılacak ön elemeyi geçen projeler yarışma jürisi tarafından değerlendirilecek. Finalistler, projelerini düzenlenen bir günlük workshop’ta jüri üyelerine sunacaklar. Jüri değerlendirmesi sonucunda her kategorinin ilk 3 projesi belirlenecek. Kategori birincilerine ödülleri, Mayıs 2007’de düzenlenecek törende verilecek.
Arya Sponsorluk Yönetici Ortağı Arzu Çekirge Paksoy, "Kurumlar son dönemde sosyal sorumluluk konusuna büyük önem veriyorlar. Ancak gerçekleşen projelere baktığımızda genelde benzer konulara odaklandıklarını görüyoruz. Yarışmanın önemli bir amacı özgün ve gerçekleştirilebilir yeni projelerin ortaya çıkmasını sağlamak. Finalistlerin projelerinin, kurumlar tarafından talep geldiği takdirde, gerçekleşme olasılığı var" diyor. Paksoy, öğrencilerin projelerini kurum temsilcilerine sunacaklarını ve bu kişilerle tanışma imkanı bulacaklarını belirterek, "Bu, kariyerleri için de iyi bir başlangıç olabilir" diye ekliyor.
Kurumsalsosyal.com Kurucu Ortaklarından, Gridesign Genel Müdürü Onur Özdamar, "Kurumsal sosyal sorumluluk özünde bir kurumun tüm paydaşlarına; müşterileri, tedarikçileri, çalışanları, içinde bulundukları çevre ve topluma karşı sorumlu olması demek. Yarışmayla, Türkiye’de daha çok projelerle gündemde olan bu kavram hakkındaki bilincin artmasını hedefliyoruz" diyor.
Yarışma, isteyen kurumların desteğine açık. Yarışmanın, önümüzdeki yıllarda da daha geniş kitleleri içine alarak, geleneksel hale getirilmesi amaçlanıyor.
Başvurular için 'fikirdenproje.com'
Yarışmanın jüri üyeleri Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Başkanı Prof. Dr. Türkan Saylan, HSBC Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Ömer Kayalıoğlu, Image Halkla İlişkiler Onursal Başkanı Betül Mardin, Galatasaray Üniversitesi İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Sibel Yamak, Arya Sponsorluk ve İletişim Danışmanlığı Ortağı Arzu Paksoy ve aynı zamanda Kurumsalsosyal.com’un kurucu ortaklarından olan Hürriyet İK muhabiri Gaye Güzelay.
Öğrenciler yarışmaya ister bireysel, ister takım halinde katılabilirler. Aynı kişi veya takımlar birden fazla kategoride de proje gönderebilirler. Başvuracakların, 2 A4 kağıdını geçmeyecek uzunluktaki proje fikirlerini, kriterleri de dikkate alarak hazırladıktan sonra, yarisma@aryasponsorluk.com.tr adresine göndermeleri gerekiyor. Adaylar, yarışmanın 'fikirdenproje.com' adresli sitesindeki başvuru formunu doldurarak da katılabilir. Kategori birincilerinden 3’ü Netron Teknoloji’den Avrupa Bilgisayar Yetkinlik Sertifikası (ECDL) eğitimi, 1’er kişi de Microsoft Sertifikalı Sistem Eksperi (MCSD.net), Microsoft Sertifikalı Yazılım Eksperi (MCSD.net) ve Cisco Sertifikalı Network Uzmanı (CCNA) eğitimi kazanacak. Ayrıca tüm kategori birincileri projelerini Arya’nın düzenleyeceği 6. Uluslararası Sponsorluk Konferansı’nda sunma hakkı, Arya’da 2 ay staj hakkı ve 1 yıllık SPONSOR Dergisi aboneliği kazanacak. Tüm katılımcılara katılım belgesi verilecek.
Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinde yeni trend çevre
Türkiye’de kurumlar, sosyal sorumluluk projesi seçerken en fazla (yüzde 94) kurum misyonu ve vizyonuyla örtüşmesine dikkat ediyor.
En çok proje yapılan alanlar yüzde 60’la eğitim, sağlık, çevre, arkeoloji gibi konulardaki sosyal projeler.
Sosyal projelerden sonraki önem sırası şöyle: Konser, festival gibi etkinlikler yüzde 56, kültür-sanat yüzde 41, dizi-yarışma yüzde 30, takım sporları yüzde 27, bireysel sporlar yüzde 22.
İş dünyasının yüzde 34’ü sosyal sorumluluğu aynı zamanda pazarlama aracı olarak görüyor.
Kurumların yüzde 82’si sosyal sorumluluk faaliyetlerinde bulunduğunu, yüzde 18’i bulunmadığını söylüyor.
Sosyal sorumluluk projesi yürüten şirketlerin tamamı, bunu sürdüreceklerini belirtiyor.
66,5’le çevre takip ediyor.
Önemi en çok artan konu çevre. 2002’de halkın yüzde 9 önemli gördüğü bu konu, 2006’da yüzde 25’e yükseldi.
Veriler Arya’nın GfK (özel sektör) ve Akademetre (kamuoyu) ile gerçekleştirdiği araştırmalardan derlenmiştir.