Oluşturulma Tarihi: Ekim 18, 2008 00:00
Yarışmaya, iletişim, güzel sanatlar, görsel iletişim tasarımı bölümlerinde okuyan üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri öğretim görevlilerinin başkanlığında oluşturulacak gruplarla katılabilecek. Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri’nin bir projesi olan Genç Kırmızı, reklama ilgi duyan, bu alanda eğitim almakta olan üniversitelilere açık online basın ilanı yarışması olarak tasarlandı. Hürriyet Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, Genç Kırmızı’yla reklamcılıkta daha alt düzeylere inmek istediklerini belirterek, bu konuda akademisyenlerle işbirliği yaptıklarını söyledi. Cemal, öğrenci aşamasındaki gençlere reklamı düşündürtmek ve onları geliştirmek istediklerini kaydetti.
Gençlere destek
Reklamcılar Derneği ve Reklamcılık Vakfı Genel Müdürü Ayşegül Molu, sektör için yaratıcı yetenekleri yetiştiren üniversitelerin önemine değinerek, reklamcılık sektörünün ihtiyacını karşılayacak gençlerin sektörün desteğiyle yönlendirilmesi gerektiğini ifade etti. Molu, şunları söyledi: "Mesleğimiz giderek tek odaklı yaratıcılığa kayıyor. Yaratıcı düşünceler televizyonlar için geliştiriliyor. Basın reklamları da çok önemli, gençleri bu mecra için yaratıcı fikirler geliştirmeye yönlendirmek gerekiyor."
Üniversitelere açık
Genç Kırmızı, üniversitelerde ders gibi de okutulacak. Yarışmaya katılan ekiplerin projeleri sektörün saptayacağı ’Akademik Jüri’ tarafından online bir sistemle değerlendirilecek ve ilk üç ekip ödüllendirilecek. Yarışmaya başvurular, www.kirmiziodulleri.com ve www.rv.org.tr internet sitelerinden yapılacak.