Güncelleme Tarihi:
YKM, Berlin’de 25-27 Ekim tarihinde düzenlenen Dünya Perakende Kongresi’nde de ‘Perakende Reklam Ödülü -Doğrudan Pazarlama’ kategorisinde üç finalistten biri oldu. ‘YKM Kampüs Kart’ ile yarışan YKM’nin 60 yıllık marka olduğunu ama tüketicilerinin yüzde 68’inin 18-34 yaş olduğunu kaydeden Jaklin Güner, şunları söyledi: “Üniversitelerde 70’e yakın marka elçimiz var. Alışveriş merkezlerinde ya da mağazalarda partiler oluyor. Uzun vadeli aidiyet hissetmeleri içinz önemli bir bilgi kaynağı bizim için. Şu anda Kampüs Kart sahibi 100 bine ulaştı. Bu kart sahipleri fiş başına ortalama 75-80 TL harcıyorlar. Bu kart sahipleri toplam ciromuza ilave 5 milyon TL getirdi. 18-24 yaş arasındaki kitle toplam ciromuzunu yüzde 27’sini sağlıyor.”
Cironun yüzde 1.5’i internetten
İNTERNET satışının ciro içindeki payı yüzde 1.5’a ulaşan YKM, sitesini yeniledi. ykmden.com olarak yenilenen sitede firma kendi ürünleri dışında mobilya ve zeytinyağı gibi ürünler de satılıyor. İnternetin kendileri için alternatif bir kanal olacağını belirten Jaklin Güner, gelecek dönemde internetin payını yüzde 10’a çıkaracaklarını söyledi. Pazartesisendromu isimli bir internet sitesi ile anlaşma yaptıklarını hatırlatan Güner, bu sitede YKM ürünlerinin yüzde 70’e varan indirimlerle satıldığını belirtti. Güner, “İndirimlerimiz pazar gecesi 00.01 itibariyle başlıyor. Ve sınırlı sayıda ürünü kapsıyor. Bu site sadece pazartesi günleri açık. Saatlik indirimler var” dedi. 37 milyon ziyaretçisi olan YKM’nin mağazalarındaki kadın tüketici oranı yüzde 54 iken internet üzerinden yapılan satışlarda kadınların payı yüzde 40’a iniyor.