Uniqlo Türkiye'yi üretim üssü olarak seçti

Güncelleme Tarihi:

Uniqlo Türkiyeyi üretim üssü olarak seçti
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 08, 2014 14:22

Japon devi Uniqlo Grup Başkan Yardımcısı Yoshihiro Kunii, dünyaya açılmak için Türkiye’de ofis açacaklarını ve Avrupa’daki ticareti Türkiye üzerinden geliştirmek istediklerini açıkladı.

Haberin Devamı


Her yıl dünyaca ünlü markaların CEO ve Yönetim Kurulu Başkanlarını ağırlayan İstanbul Moda Konferansı bu yıl 7’inci kez düzenleniyor.

Konferansın açılışında konuşan TGSD Yönetim Kurulu Başkanı Cem Negrin, kredi kartları limitinin azaltılmasıyla iç pazarın daraldığını belirterek ihracatın artması için Euro’nun 3 TL’nin altına inmesinin ihracatı zorlayacağını söyledi. Negrin, sözlerine şöyle devam etti:

"Bu konferansla da hedefimiz yeni alım anlaşmaları yaparak sektörümüzü geliştirmek. İstanbul’u moda ve hazır giyim sektörünün çekim merkezi haline getirdik. Türkiye 18 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Bunun yüzde 75’ini Euro bölgesine gerçekleştiriyoruz. Bu oran Avrupa’nın aldığı malın sadece yüzde 7’sine denk geliyor. Burada alacak çok yolumuz var. İç pazardaki güven, vizelerin kaldırılması, açılan yeni AVM’ler, Türk markalarının gelişimi, 2013 yılındaki satışları 52 milyar TL’ye, organize perakendeyi de 34 milyar TL’ye çıkardı. Avrupa’ya son moda ürünleri, Uzakdoğu’dan çok daha hızlı üreterek, başarılı koleksiyonlarla sunuyoruz. İhracat yaptığımız ilk 10 ülke sırasıyla Almanya, İngiltere, İspanya, Fransa, Hollanda, İtalya, Irak, Danimarka, ABD ve Rusya. ABD’ye daha çok ihracat için önümüzün açılması lazım. Euro’nun 3 TL altına inmesi ihracata zor günler yaşatır. Faiz oranlarının düşmesini bekliyoruz.”

Haberin Devamı

Uniqlo, Avrupa için üretimde Türkiye’yi seçti

Her sezon farklı temalarla hazırladığı koleksiyonlarıyla ünlü Uniqlo Grup Üretimden Sorumlu Başkan Yardımcısı Yoshihiro Kunii, “Uniqlo’nun üretimi 1 milyar. Üretimin büyük bölümü deniz aşırı ülkede gerçekleştiyoruz. Ekim’de Türkiye’de ofis açacağız ve Avrupa’daki ileri buradan gerçekleştireceğiz. Hedefimiz üretim hacmimizi 5 katına çıkarmak. 2013’te 1 milyar üretim ünitemiz vardı bunu 5 milyar üniteye çıkarmamız lazım. Hindistan, Çin, Güney Amerika, Asya’dan sonra Türkiye 5. üretim ofislerimizden biri olacak. Avrupa’daki ticaretimizi Türkiye’den geliştirmek istiyoruz. Türkiye’ye çok saygı duyuyoruz. Siz AB ve ABD’ye moda yaratıyorsunuz. Sizden çok şey öğreniyoruz. Uzun süreli gerçek ortaklık için sizinle birlikte yüksek kaliteli moda yaratmak istiyoruz.” diyerek önemli mesajlar verdi.

Haberin Devamı

2020 yılında 50 Milyar dolar satış hedefi ve her yıl ortalama bin mağaza açmayı hedeflediklerini belirten Kunii, şu anda 16 ülkede, 1,427 mağazalarının 20 tanesinin Avrupa’da bulunduğunu söyledi. Kunii, "7 markamız var. Uniglo ana markamız ve grubumuzun yüzde 30’unu oluşturuyor. Geçen yıl 14 milyar dolarlık iş yaptık ve yıllık ortalama yüzde 20 büyüyoruz. Dünyadaki 3. büyük şirketiz. 2020’de 50 milyar dolara ulaşma hedefimiz var. Yüksek teknolojili ürünler yapıyoruz. Bizim için kalite fiyattan daha önemli. Fiyatı düşürürsünüz ama kaliteyi asla.” şeklinde konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!