A.A.
Oluşturulma Tarihi: Şubat 05, 2009 17:47
Unilever'in 2008 yılı net karının yüzde 28 artışla 5,3 milyar euro olduğu duyuruldu.
Unilever'den yapılan yazılı açıklamada, şirketin geçen yılı cirosal olarak yüzde 1 oranında büyümeyle tamamladığı ve 2008 cirosunun bu artışla 40,5 milyar avro olarak gerçekleştiği bildirildi.
Yıllık operasyonel karını yüzde 37 artıran Unilever'in, net karında ise yüzde 28 oranında artış yaşandığı, şirketin 2008 toplam satışlarının, yüzde 7,4 oranında arttığı kaydedildi.
Unilever'in, ABD'de baş gösteren krizin tüm dünyayı etkisi altına aldığı bir dönemde, ham madde maliyetindeki 2,7 milyar avroluk artışı, mevcut markalarını daha güçlü hale getirmek üzere yaptığı yatırımlarla dengelediği belirtildi.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Unilever Üst Yöneticisi (CEO) Paul Polman, şirketin 2008 performansıyla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı:
“Unilever olarak, verimli olmayan iş kollarından çıkarak ve tasarruf programlarımızı etkin bir şekilde uygulayarak, maliyet artışının etkilerini hafiflettik. Ürün portföyümüzde bulunan markalarımıza daha güçlü destek verdik. Tedarik zincirimizde ve organizasyon yapımızda verimlilik odaklı değişimle 1,1 milyar avro tasarruf ettik. Son birkaç yılda yapılan değişiklikler, bizi zorluklarla daha iyi mücadele edebileceğimiz bir konuma getirdi. Ayrıca bu durum, net karlılığımızdaki yüzde 28'lik artışın temel etkeni oldu.”
Polman, 2009'da rekabetçi yönlerini devam ettirebilmek için önceliklerinin marjlarını ve nakit akışını korurken, satış hacmini artırmak olacağını ifade ederek, “Bunları yaparak bugünkü durumu daha güçlü ve daha rekabetçi bir hale getirmeyi umuyoruz. Şu anda dünya ekonomisinin içinde bulunduğu belirsizlik nedeniyle 2009–2010 hedefleri hakkında yorum yapmamakta yarar var” dedi.