Oluşturulma Tarihi: Şubat 26, 2003 01:42
Dünyanın önde gelen gıda üreticilerinden Unilever'in Dünya Başkanı Niall FitzGerald, ‘‘Türkiye'nin genç nüfusu ve potansiyeli ile geleceği parlak. Bu yüzden Türkiye'ye yatırımlarımıza kesintisiz devam edeceğiz’’ dedi.
UNİLEVER'in Dünya Başkanı Niall FitzGerald, Türkiye'ye geleceğine güvendiklerini belirterek, ‘‘AB'ye girme sürecindeki Türkiye'nin genç nüfusu ve potansiyeli ile geleceği parlak. Bu yüzden Türkiye'ye yatırımlarımıza kesintisiz devam edeceğiz’’ dedi.
Büyümeye giden yol stratejisi çerçevesinde İstanbul'a gelen Unilever Dünya Başkanı Niall FitzGerald, Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Türkiye'yi kapsayan bölgenin 2002 yılı mali sonuçlarını değerlendirmek için, Türkiye'yi seçtiklerini belirtti. Unilever Türkiye'de de incelemelerde bulunan FitzGerald, ekonominin genel durumuna ve Unilever'in faaliyet gösterdiği pazarlara ilişkin bilgi aldı.
Ekonomik krize rağmen Unilever'in Türkiye'deki başarısını takdir ettiğini kaydeden FitzGerald, ‘‘2003'te bütün olumsuz koşullara rağmen daha da iyi bir sonuç alacağımıza inanıyorum. Unilever olarak biz Türkiye'ye güveniyoruz ve AB'ye girme sürecindeki Türkiye'nin genç nüfusu ve potansiyeli ile geleceğinin çok parlak olduğuna inanıyoruz. Bu inançla Türkiye'deki yatırımlarımıza kesintisiz olarak devam edeceğiz’’ diye konuştu.
TÜRKİYE YÜZDE 9 BÜYÜDÜ
Unilever Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Karaca ise ziyaretin, Unilever'in 2002 yılına ilişkin finansal sonuç raporunu açıklamasının hemen ardından gerçekleşmesinin anlamlı olduğunu kaydetti. 2002'de dünya genelinde yüzde 5-6 aralığında bir büyüme yaşayan Unilever'in Türkiye ve Ortadoğu bölgesinde yüzde 9 oranında büyüdüğünü hatırlatan Karaca, ‘‘Türkiye'nin bu başarısının Genel Merkez tarafından takdir edilmesi sevindirici. Türkiye'nin ekonomik, siyasi ve sosyal konjonktüründe bu başarıyı tekrarlamak için daha çok çalışacağız’’dedi.
Karaca, bir yandan ürünlerini geliştirirken diğer yandan pazara her zamankinden daha çok yenilik sunacaklarını söyledi.
2002 cirosu 48.8 milyar Euro Unilever, 2002 yılını 48.8 milyar Euro ciroyla kapattı. Unilever’in 2002 yılı finansal raporuna göre grup kárını ise bir önceki yıla göre yüzde 16 oranında artışla 2.1 milyar Euro olarak açıkladı. Unilever’den yapılan açıklamada, grubun 2003 yılında da cirosunun yüzde 90'ını oluşturan lider markaların da yüzde 5-6 oranında büyüme beklediği bildirildi.