Unilever: Türkiye bizim için Kraliyet tacı gibi

Güncelleme Tarihi:

Unilever: Türkiye bizim için Kraliyet tacı gibi
Oluşturulma Tarihi: Mart 08, 2003 01:45

Unilever Eş Başkanı Anthony Burgmans, ‘‘Türkiye bizim için Kraliyet Ailesi'ndeki taç kadar önemli’’ dedi. Unilever'in Küresel Dondurma Operasyonu Başkanı Robert Polet de, Türkiye'nin ‘parlayan bir yıldız’ olduğunu söyledi.

DÜNYANIN 115 ülkesinde dondurma üreten Unilever, marka başarısı açısından Algida Türkiye'yi Avrupa'nın en ileri şirketi olarak görüyor. Unilever'in dondurma kategorisindeki yeni hedeflerini Rotterdam'da düzenlenen uluslararası bir basın toplantısında açıklayan Unilever Eş Başkanı Anthony Burgmans, ‘‘Türkiye bizim için Kraliyet Ailesi'ndeki taç kadar önemli’’ dedi. Unilever'in Küresel Dondurma Operasyonu Başkanı Robert Polet de, ‘‘Türkiye parlayan bir yıldız. Orada herkes kendi şirketiymiş gibi çalışıyor’’ diye konuştu.

Rotterdam'da eski bir sigara fabrikasında, 200 gazetecinin katılımıyla düzenlenen toplantıda planlarını açıklayan Unilever Eş Başkanı Anthony Burgmans, sektörün ve dondurma severlerin çok yakından tanıdığı Algida için, pazarlama ve geliştirme çalışmalarına gelecek üç yılda 150 milyon dolar yatırım yapılacağını açıkladı.

Dünya dondurma pazarının lideri olarak yüzde 17 payı ellerinde tuttuklarını belirten Burgmans, yapılacak yeni yatırımlarla pazarın geri kalan yüzde 83'ünü hedeflediklerini söyledi. Burgmans, ‘‘Dünya dondurma pazarının lideri olarak bu endüstride muazzam bir büyüme potansiyeli saptadık. Kárlı büyüme adına hálá yapılacak çok şey olduğuna inanıyoruz’’ dedi.

TÜRKİYE'DE % 8 BÜYÜDÜ

Yapılacak yeni yatırımlarla tüketicinin dondurmaya olan bakışını değiştirmeyi hedefleyen Algida, dondurmayı eğlence konseptiyle birleştiriyor. Unilever'in Küresel Dondurma Operasyonu Başkanı Robert Polet, ‘‘Tüketicilerin hayatlarındaki değişimlerden ve trendlerden hareketle yeni bir yolculuğa çıkıyoruz. Yeni dönemde tüketicilere dondurma ile yaşanacak eğlenceli deneyimler vaadediyoruz’’ diye konuştu.

Türkiye Algida Genel Müdürü Hazım Ellialtı, Unilever'in bütün şirketleri gibi Türkiye Algida'nın da yılda yüzde 5-6 büyümeyi hedeflediğini, ancak 2002 yılında bu hedefin üzerine çıkarak krize rağmen Türkiye'de yüzde 8 büyüdüğünü bildirdi.

1991'de Türkiye pazarına giren Algida'nın ilk günden beri dağıtımda el terminalleri kullandığını belirten Hazım Ellialtı, ‘‘Bu teknoloji sayesinde Türkiye'nin her noktasındaki dondurma kabininden haberdar oluyorlar. Türkiye'nin kullandığı bu teknoloji dünya'daki bazı ülkelere örnek oldu. Türk mühendisleri Kanada, Srilanka ve Avusturalya'ya gidip bu dağıtım ağını kurdu’’ dedi.

Ellialtı, Türkiye'nin 17 ülkeye ürün ihrac ettiğini hatırlatan Ellialtı, 11 ülkenin de Türkiye Algida tarafından yönetildiğine işaret etti. Ellialtı, Türkiye'de üretilen Carte d'OR Kurabiye Güzeli dondurmasının Haziran ayında İngiltere'de de satışa sunulacağını söyledi. Ellialtı, Algida'nın Türkiye'deki fabrikasının 1995'de 100 üzerinde 96 alarak dünyanın en hijyenik fabrikası seçildiğini, bu rekorun henüz başka bir ülke tarafından geçilemediğini belirtti.

Avrupa'nın en büyük dans yarışması

Yaz aylarında başlayacak pazarlama kampanyası çerçevesinde eğlenceye ve dansa sahip çıkan bir marka olmayı hedefleyen Algida bu amaçla geçtiğimiz günlerde ünlü müzik kanalı MTV ile bir anlaşma imzaladı.

Dünyaca ünlü müzik kanalı ile ‘‘Shakedown’’ adında bir proje için anlaşan Unilever, Avrupa'da bugüne kadar yapılmış en büyük dans yarışmasını düzenleyecek.

MTV'nin üç yıllık DJ'i Ina Geraldine, tepesinde DJ kabini bulunan özel dondurma aracı ile tüm Avrupa'yı dolaşacak.

Gençler için dondurma bar

Unilever tüketici eğilimlerini takip ederek ürün cephesinde de yenilikler yapıyor. Peynirli, körili gibi ilginç dondurma çeşitlerini geniş kitlelere ulaştırmayı hedefleyen Algida, bu amaçla bu yıl Avrupa çapında 90'ın üzerinde dondurma ‘‘bar’’ı açacak. Söz konusu barlarda ‘‘taze hazırlanmış’’ ve ‘‘kişiye özel’’ seçenekleri olacak ve gençler kendi dondurmalarını kendileri yaratarak eğlenecek.

Algida logolu bikini ve mayolar geliyor

Rotterdam'da yapılan bir ilginç açıklama da Unilever'in ‘‘Heart Collection’’ ismiyle giyim ve aksuarlardan oluşan bir koleksiyon hazırlamasıydı. Bu koleksiyonda, bikiniler, spor kıyafetler, erkek mayoları ve çantalar dışında birçok orjinal eşya yer alıyor. Algida, yeni dönemde logosunu da değiştirdi. Eskiden sarı, kırmızı ve turuncudan oluşan kalp logo, artık renkli zemin üzerine beyaz olarak kullanılacak.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!