Toygun ATİLLA
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 01, 2005 01:21
Sağlıklı yaşam sektöründeki büyüme, gıda ve perakende devi Unilever’i de harekete geçirdi. Grubun yeni projelerinin en önemli ayaklarından birini ise ‘mutlu inekler’den elde edilecek sağlıklı sütlerle üretilecek dondurmalar oluşturuyor.
GLOBAL dondurma pazarındaki yüzde 17’lik payı ile lider olan Unilever Grubu, sağlıklı yaşam anlayışına yönelik seçenekleri çoğaltmak amacıyla yatırımlarını arttıracağını açıkladı.
İspanya’nın Barcelona şehrinde düzenlenen uluslararası basın toplantısında konuşan Unilever Dondurma ve Dondurulmuş Gıdalar Avrupa Başkan Yardımcısı Bernd Ellman, ‘Eğlenceli alternatiflerden sağlıklı yaşam anlayışı için yaratılan yeni seçenekleri tüketicilere sunmak istiyoruz. 2010 yılında Avrupa’daki portföyümüzün yüzde 15-20’sini sağlıklı yaşama anlayışına yönelik geliştirilen ürünlerden elde edeceğimizi tahmin ediyoruz’ dedi. Ellman, yeni dondurma konseptinde sağlıklı yaşam anlayışının önemli yer tutacağını belirtilerek, yeni dondurma anlayışını daha çok meyve, daha az şeker, daha az yağ ve daha çok besin profilinin oluşturacağını belirtti.
ŞANSLI İNEKLER:
Unilever’in yeni dondurma konseptinin en ilginç unsurunu Kuzey İrlanda Tarımsal ve Kırsal Araştırma Enstitüsü işbirliği ile gerçekleştirilecek ‘Mutlu İnek’ projesi oluşturuyor. Proje ile ineklerin doğal süreç içinde doymuş yağ oranı düşük süt vermesi amaçlanıyor. Buna göre proje için seçilen şanslı ineklerin, yaz aylarında serbestçe dolaşmanın yanı sıra taze çimde otlatılması planlanıyor. Doymamış yağ asidi açısından zengin yağ tohumları içeren doğal besinlerle beslenecek ineklerin, hedeflenen özel yağ oranı sadece yaz sütünde bulunduğundan, Temmuz ve Ağustos ayları arasında sağılması öngörülüyor. Ayrıca projeye katılan sürünün sağlık durumları, keyifleri ve grup içindeki sosyal iletişimlerinin de gözleneceği belirtiliyor.
DAHA SAĞLIKLI DONDURMA:
Projeyle ilgili bilgi veren Unilever Dondurma Bölümü Avrupa Ürün Geliştirme Başkan Yardımcısı Don Darling de, ‘Bu projedeki heyecan verici diğer adım, bu sütten daha sağlıklı dondurmalar yapılıp yapılmayacağını görmek olacak. Eğer bu mümkün olursa bu bilgiyi gelecekteki üretimimizde şekillendirecek biçimde nasıl kullanacağımıza bakacağız’ dedi.
Hurley’li reklamlar bizi heyecanlandırdı
UNILEVER Dondurma ve Dondurulmuş Gıdalar Avrupa Grup Başkan Yardımcısı Bernd Ellman, Türkiye pazarından memnun olduklarını belirterek, ‘Marketingde Türkiye bu işin en iyisi diyebilirim. Ayrıca Elizabeth Hurley’i reklam filmlerinde kulanmaları da bizi oldukça heyacanlandırdı. Önümüzdeki yıllarda Hurley’i, Avrupa’daki reklam filmlerinde de oynatabiliriz’ dedi.