Güncelleme Tarihi:
Günümüzde bilgiye dayalı ekonomik ve sosyal yaşam içinde bireylerin temel okuma yazma becerilerinin yanı sıra okuduklarını daha iyi anlama, eleştirel düşünme ve teknolojiyi daha verimli kullanma gibi becerilerini de geliştirmeleri gerekiyor.Oysa Türkiye’de halen 3 milyon okuryazar olmayan yetişkin var ve bunların 2,6 milyonu kadın. Buna ilaveten 3,5 milyon ilköğretimi tamamlayamamış dolayısıyla okuma becerilerini geliştirmeye ihtiyaç duyan yetişkin bulunuyor.
Bu yetişkinleri desteklemek amacıyla geliştirdiği okuma yazma programlarını daha geniş kitlelelere ulaştırmak isteyen AÇEV eğitimlerine yeni bir boyut kattı ve bilgisayar üzerine taşıdı.
www.acevdeokuyaz.org portalı uzaktan eğitim prensipleri doğrultusunsa tasarlanan bir eğitim programı.
Şu anda yüzyüze okuma yazma programları ile birlikte hibrid bir model olarak yürütülen uygulamalar okuma yazma kurslarımıza katılan kursiyerlere kısa bir bilgisayar eğitimi vermek suretiyle başlıyor. Katılımcılar AÇEV’de Oku Yaz portalinde yer alan programı uygularken çeşitli düzeydeki alıştırmaları doğru yaptıkça bir sonraki düzeye geçiyor. Portalın tasarımı bu gelişimi kendilerinin takip edebilmelerine izin veriyor. Site içeriği ve alıştırmaları, okuma-yazma becerisi çok az olan kullanıcıların bile kolayca kullanabileceği şekilde tasarlanmış bulunuyor. Ayrıca tüm portalda “metin seslendirme” fonksiyonu var ve kullanıcılar da kendi yazdıkları metinleri aynı fonksiyonu kullanarak duyma imkanına da sahip oluyor.
2012 yılı itibariyle Danışmanlık Statüsü’nde bir işbirliği yürüttüğümüz ve 2006 yılında "King Sejong Okuma Yazma Ödülü"nü aldığımız UNESCO’nun ülkemizi ziyaret eden Genel Direktörü Irina Bokova, AÇEV Başkanı Ayşen Özyeğin ile birlikte Beşiktaş Halk Eğitim Merkezi’nde AÇEV’in Bilgisayar Destekli Okuma Yazma Programı kurslarına katılan kursiyerlerle buluştu. AÇEV Başkan Yardımcısı Ayla Göksel ve Proje Koordinatörü Hilal Gencay’dan programa ilişkin bilgi alan Bokova kursiyerlerle sohbet etti. Eğitimler sonucunda katılımcıların çocuklarının eğitimine daha çok katkıda bulunabildiklerini, internetten faydalanabildiklerini hatta sosyal medyada aktif olabildiklerini öğrenmekten duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Ayrıca, AÇEV ile UNESCO işbirliğini daha da geliştirmek ve vakfın deneyimlerinden daha çok yararlanmak istediklerini söyledi.