Underhill:21. yüzyılın savaşına geçmiÅŸ bulunuyoruz

Güncelleme Tarihi:

Underhill:21. yüzyılın savaşına geçmiş bulunuyoruz
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 15, 2002 16:07

Danışmanlık şirketi Envirosell'un CEO'su Paco Underhill, müşterilerin yaşlandığını, çok açıkgöz ve uyanık olduğunu belirterek, ''21. yüzyılın savaşına geçmiş bulunmaktayız. Artık Coco Cola, Pepsi savaşı değil, herkes müşterinin cebinden daha fazla para almak için savaşıyor'' dedi.

Haberin Devamı

Underhill, 2. Uluslararası İstanbul Perakende Konferansı'nda yaptığı konuşmaya, ''Üniversiteden çıkma bir mülteciyim. 25 yıl evvel zavallı bir adamdım'' diyerek başladı.

Pazarlama, reklam ve tasarıma inanılmaz bütçeler ayrıldığını anlatan Underhill, müşterinin nasıl etkileneceğinin yollarının aranması gerektiğini kaydetti.

''Ne yaptığımız ile söylediklerimiz arasında fark var'' diyen Underhill,  İstanbul, İzmir, Ankara'da pazarlar çok farklı olduğuna işaret ederek, Ankara mağazasının, İstanbul mağazasından farklı olması gerektiğini vurguladı.

Paco Underhill, perakendenin konut ve emlak sektörünü takip ettiğini dile getirerek, ''Biz nereye taşınıyorsak perakendecilerin de oraya taşınması şart'' dedi.

İstanbul gibi büyük metropollerde turist müşterilerin hoşlandıklarını satın almadaki engellerin görülmesi gerektiğini belirten Underhill, ''Kapalıçarşı'da mağazaya girenlerin kaçı poşetle çıkıyor?'' dedi.

Haberin Devamı

Katılımcılara New York'da çektikleri video görüntülerini slaytlar eşliğinde gösteren Underhill, müşterilerin vitrinlere sağ taraftan yaklaştıklarına dikkat çekti.
   Â
KADINLAR İÇİN DOSTANE MAĞAZALAR ÖNEM KAZANACAK
 
Underhill, Bağdat Caddesi'ndeki vitrinlerin kaldırımdan çok uzakta olduğuna da dikkati çekerek, erkeklere göre kadınların fiziksel temastan daha fazla rahatsız olduğunu, bu nedenle gelecekte kadınlar için hazırlanmış dostane mağazaların büyük önem kazanacağını vurguladı.
  Â
Underhill, pazar günü İstanbul'da dolaşırken birçok kişinin kendisine havyar satmaya çalıştığını anlatarak, ''Güzel fakat ne olursa olsun bir işaret yoktu. Ambalajı o kadar güzel ki onu götürebilirsiniz. 48 saat dayanıyor'' diye konuştu.

Konuşmasında kadınların harcamalarının daha fazla olduğuna dikkat çeken Underhill, ''ABD'de bir söz var: Kadınlar daha çok ileriye giderlerse benim gibileri evcil hayvanlara dönüşecek'' dedi.

Bu arada, Underhill, kendisini görüntülemek isteyen basın mensuplarına dönerek, ''Güzel bir adamım resmimi çekmeyin'' diye espri yaptı.

Underhill, bir katılımcının ayakkabısını göstererek, ''Bir işadamını ayakkabısına göre değerlendiririm. Çok lastik altlı ayakkabı giymişse mağazasını iyi biliyor demektir'' ifadesini kullandı.
  Â

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!