Güncelleme Tarihi:
Yıldırım, yeni hattın; rakipsiz, çevreci, ekonomik ve her yönüyle üstün bir hat olduğunu söyledi. Türkiye’nin dış taşımalarının büyük kısmının deniz yoluyla yapıldığını, ikinci sırada karayolunun geldiğini, demiryollarının ise yıllardır ihmal edildiği için 3. sıraya gerilediğini bildiren Yıldırım, “Demiryollarına gereken yatırımı yapıyoruz. Yılda 125 kilometre hat yapıyoruz. Önümüzdeki 25 yıl içerisinde demiryolları altyapısını 11 bin kilometreyi tamamen yenilemiş olacağız, yüzde 80’ini sinyalli hale getireceğiz ve yine yüzde 70’ini de elektrikli hale getireceğiz” dedi.
Maliyet avantajı
UN Ro-Ro CEO’su Sedat Gümüşoğlu, Pendik-Köstence hattında haftada 3 seferle yılda 30 bin araç taşıma kapasitesi sunduklarını, Köstence hattının da karayoluna göre maliyet avantajı sağlayacağı için hem ihracatçılara hem de uluslararası nakliye firmalarına önemli bir tasarruf sağlayacağını bildirdi. Gümüşoğlu, şöyle konuştu: “Bu da Türk ürünlerinin daha rekabetçi koşullarda yeni pazarlara ulaştırılması anlamına gelmektedir. Ro-ro taşımacılığın artması, Batı çıkış kapılarında karşılaştığımız kota ve belge sınırlamalarını da ortadan kaldıracaktır. Yıllardır sunduğumuz deniz otoyollarımızla taşımacılarımız için Türkiye’yi Avrupa’ya bağlıyoruz. Türkiye’yi Doğu Avrupa’ya bağladığımız yeni deniz otoyolumuz olan Köstence hattının da taşımacılarımıza rekabet avantajı sunacağına inanıyoruz.”
Yıl sonuna kadar üç araçtan biri bedava taşınacak
HALİHAZIRDA İstanbul’da Pendik ve Ambarlı ve Mersin’deki limanlarından İtalya’daki Trieste ve Fransa’daki Toulon Ro-Ro hatlarını düzenli olarak işleten UN Ro-Ro, Köstence hattı ile ilk kez Karadeniz’e açılıyor. Köstence hattının, Türkiye’den Romanya’ya ve Romanya üzerinden transit olarak Doğu ile Kuzey Avrupa’ya taşıma yapan firmaların yanı sıra bu bölgelerle ticaret yapan ihracatçılara alternatif bir güzergah sağlaması hedefleniyor. Pendik-Köstence Ro-Ro hattını kullanan araçlar, Romanya transit geçişlerinde TOBB ve Deniz Ticaret Odası tarafından tahsis edilen ücretsiz transit geçiş belgelerinden yararlanabilecek. İlk etapta haftada gidiş-dönüş 3 sefer düzenlenecek olan Köstence hattının açılışı dolayısıyla uygulanan kampanya kapsamında, yıl sonuna kadar yapılacak seferlerde, Köstence hattını kullanan firmaların her 3 aracına bir bedava gidiş-dönüş bileti verilecek. Köstence hattındaki Ro-Ro gemilerine araçlarını teslim eden sürücüler ise, Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan Köstence Havalimanı’na uçak seferleri ile taşınacak.
Trieste ile Rostock limanları arasında tren seferleri başlıyor
GELECEK yıl şubatta başlatılacak yeni uygulama ile haftada iki tren seferi, Trieste limanını Kuzey Almanya’nın Rostock limanına bağlayacak. Trieste Ticaret Odası ve Liman Otoritesince düzenlenen toplantıda, Türkiye’den Merkez Avrupa, Doğu Avrupa ve Kuzey Avrupa’ya yapılan nakliye miktarının gün geçtikçe arttığı, 1987’den beri İstanbul, Çeşme ve Mersin bölgelerini Trieste limanına bağlama hizmetini gören, feribot/Ro-Ro’lar aracılığıyla taşınan 213 bin 334 kamyon ve toplamda taşınan 5 milyon 648 bin 502 ton yükün; bu bağlantının hızla büyüyen, önemli bir fırsat olduğunu gösterdiği vurgulandı.