Güncelleme Tarihi:
ALMANYA’nın Köln kentinde dün açılan Uluslararası Şekerleme ve Bisküvi Fuarı (ISM 2007) şeker, çikolata ve bisküvi alanındaki yeniliklerle dolu. 115 bin metrekare alana kurulan ve bu yıl 37'inci kez düzenlenen fuara 72 ülkeden 1609 firma katılırken Türkiye 59 firma ile temsil ediliyor. Şekerden bisküviye, lokumdan fındığa kadar pek çok ürünün görücüye çıktığı fuarda İstanbul İhracatçılar Birliği (İİB) çatısı altında Türkiye’den 46 firma geldi. İİB fuarda stant kurarak ülke tanıtımına da katkıda bulundu. Fuara katılan İBB Yönetim Kurulu Başkanı Metin Altuğ, ISM fuarına 7 yıldır katıldıklarını belirterek “Şekerli mamuller olarak yıllık ihracatımız bir buçuk milyar dolara ulaşmakta. Sektörümüzün önü daha da açık. Türkiye artık bu işi öğrendi. Ürün çeşitliliğini çok iyi yapıyoruz. Gerek içerik gerekse ambalaj olarak kalite seviyemiz üst düzeyde. Bu sektördeki sorunumuz doların düşük olması. Doların gerçek değerini bulmaması ihracatçılarımızı olumsuz yönde etkiliyor. Sektörümüz ayrıca tarım ürünlerinden oluştuğu için katma değeri çok yüksek. Diğer taraftan tarım ürünleri olarak dış ticaret açığımız olmamakla birlikte, tam tersine 4 milyar dolar dış ticaret fazlamız da mevcut” dedi.
HEDEFİMİZ BÜYÜK
Hedeflerini her geçen yıl daha da büyüttüklerini dile getiren Altuğ sözlerini şöyle sürdürdü: “Bakanımız Kürşat Tüzmen Cumhuriyetin 100. yılı olan 2023 yılında Türkiye’nin genel ihracat hedefini 500 milyar dolar olarak açıkladı. Bizde tarım ürünleri ihracatçıları olarak bu miktarın içinde hak ettiğimiz yeri alacağımıza inanıyoruz. Türkiye ihracatının yaklaşık yüzde 12’sini bizim sektörümüz oluşturuyor. Devletimiz bu alanda fuar ve tanıtımlara katılanlara yüzde 50 oranında teşvik sağlıyor. Bizim isteğimiz bu oranın yüzde 80’lere yükseltilmesidir.”