Uluslararası CEO

Güncelleme Tarihi:

Uluslararası CEO
Oluşturulma Tarihi: Aralık 09, 2018 08:30

Türkiye’deki iki CEO’luk görevinin yanı sıra Vaillant International CEO’luğunu da yürütecek olan Alper Avdel Ortadoğu’dan ABD’ye kadar çok geniş bir coğrafyanın sorumluluğunu almış oldu. Avdel, “Göreve bizzat talip oldum. Türkiye’den dünya-ya yerli üretimimiz ürünleri ihraç edeceğiz.. Bu yeni gelişmenin hem şirketimize hem de ülkemize çok büyük yararlar sağlayacağına inanıyorum” dedi.

Haberin Devamı

VAILLANT Group’un tüm ihracat operasyonlarının yapıldığı Almanya’da yerleşik Vaillant International firmasının yönetimi Türkiye’ye bağlandı. Bu kararda Vaillant Group Türkiye’nin son 5 yıldaki başarılı ihracat performansı etkili oldu. 2017 yılında Vailant Group Türkiye’nin ilk Türk CEO’su olarak göreve getirilen Alper Avdel, deyim yerindeyse artık bir koltukta üç karpuz taşıyacak. Vaillant Group Türkiye’nin yanı sıra DemirDöküm’ün de CEO’su olan Alper Avdel şimdi de oldukça büyük bir coğrafyayı kapsayan Vaillant International’ın da CEO’luğunu da üstlenecek. Yeni atama sonrasında bir araya geldiğimiz Alper Avdel, yeni görevine bizzat kendisinin talip olduğunu söyledi. 44 yaşındaki Alper Avdel, 2001 yılında girdiği Demirdöküm’de yöneticiyken şirketin Vaillant’a satılmasıyla bir anda potansiyel CEO adayları arasına girmiş. Avdel, “Aslında bu sonucu öngörüyordum. Vaillant, Demirdöküm’ü satın alınca da sezgilerimden daha emin oldum. Çünkü Polonyalı, Hintli, Alman CEO’larla çalıştım. Gördüm ki hep en iyiyi seçiyorlar. ‘Hak eden alacak’ diye inandım. Sonunda oldu” dedi. Alper Avdel, yeni görevinin sadece kendisi için değil şirketi ve Türkiye için de çok önemli olduğuna dikkat çekti ve sorumluluğundaki ülkelere ihracatın ağırlıklı olarak Türkiye’den, Bozüyük tesislerinde üretilen ürünlerden yapılacağını söyledi.

Haberin Devamı

DÜNYAYA TÜRK MALI

Yerli üretimin tüm dünyaya yayılacağı önemli bir örnek proje olacak bu gelişme ile, Vaillant Group Türkiye operasyonlarının da büyüyeceğini söyleyen Avdel, “İhracat çalışmaları kapsamında Vaillant Group’un sahip olduğu diğer 10 fabrikada üretilen ürünlerden de ihtiyaç görülenler olursa onların da ihracatı gerçekleştirilecek. Bu ürünleri kombiler, kazanlar, boylerler, güneş enerji sistemleri, ısı pompaları, otomatik kontrol cihazları, radyatörler, termostatik vanalar, doğalgazlı şofbenler, elektrikli kombiler, klimalar, VRF merkezi klima sistemleri ve salon tipi klimalar olarak sayabiliriz” dedi. Türkiye’nin küresel ticaret için stratejik bir noktada bulunduğunu belirten Avdel “Türkiye, Doğu ile Batı’yı, Asya ile Avrupa’yı birbirine bağlıyor. Bu yeni gelişmenin hem şirketimize hem de ülkemize çok büyük yararlar sağlayacağına inanıyorum ve bunun için çaba göstereceğim” diye konuştu.

Haberin Devamı

ORTADOĞU’DAN ABD’YE

Vaillant Group’un aldığı karar sonrasında Hong Kong, Tayvan ve Avustralya haricinde, grubun ihracat yaptığı tüm ülkeler (38 ülke) Alper Avdel yönetiminde Türkiye’ye bağlı faaliyet gösterecek. Amerika Birleşik Devletleri, Güney Amerika’daki tüm ülkeler, Hindistan, Orta Asya’daki tüm Türki Cumhuriyetleri, Ortadoğu’daki tüm ülkeler, Kuzey Afrika da sorumluluk alanındaki önemli noktaları oluşturuyor. Alper Avdel yönetimindeki Vaillant International’ın hedefindeki yeni pazarlar arasında ise ilk sırada Güney Amerika pazarından Şili ve Arjantin var.

Uluslararası CEO

VAILLANT’IN GÖZDELERİ ARASINDA

Haberin Devamı

VAILLANT Group Türkiye, grup içerisinde, ciro, istihdam ve üretim adetleri olarak en büyük üçüncü ülke. Şirket, üç yıl içerisinde tüm ihracat performansını Euro bazında ikiye katlamayı hedefliyor. Alper Avdel, Vaillant Group’un en başarılı olduğu ülkeler arasında Almanya, İngiltere, Türkiye, Fransa, İspanya ve Çin’in en başta geldiğini söyledi. Vaillant Group Türkiye’nin (Vaillant ve DemirDöküm) 2018 yıl sonu ciro hedeflerinin ise 400 milyon dolar olduğunu, bunun yüzde 30’unun ihracattan geldiğini söyleyen Avdel’in 2018 sonu itibariyle beklentileri ise şöyle: “DemirDöküm 2018’in ilk 9 ayında toplam ciroda yüzde 46 büyüdü. İhracatta yüzde 25’lik büyüme ile 100 milyon dolar barajını aşmayı hedefliyoruz. Eylül ayı sonunda 75 milyon doların üzerine çıkarmayı başardık. Bu dolar bazında yüzde 49 büyüdüğümüz anlamına geliyor. İhracat performansımızı daha da artıracağız. 2018’in ilk 9 ayında en çok ihracat gerçekleştirdiğimiz ülkeler İtalya, İspanya, Çin, Rusya ve Azerbaycan oldu. DemirDöküm ürün bazında değişmekle birlikte Moldova, Bulgaristan, Şili, Ukrayna, İtalya ve Azerbaycan pazarlarında lider konumda.”

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!