Oluşturulma Tarihi: Haziran 18, 2009 00:00
Dice Kayek tarafından tasarlanan ve Şişecam tarafından üretilen lacivert cam şişesi ile klasik maden suyundan farklı olan Uludağ Premium, dünya markalarına rakip olmaya hazırlanıyor. Uludağ İçecek Grubu Genel Müdür Yardımcısı Ömer Kızıl, yeni üründe maden suyunun gazını düşürdüklerini söyledi.
KLASİK maden suyundan farklı olarak özel lacivert şişesinde düşük gazlı olan ve içim kolaylığıyla sofralara girmeye hazırlanan Uludağ Premium, yabancı markalara rakip olacak. Dünyaca ünlü Dice Kayek’in yaratıcıları Ece Ege&Ayşe Ege tarafından tasarlanan şişe ve etiketi ile piyasaya sunulan ürün önce seçkin restoranlarda, otellerin mini barlarında ve kafelerde yer alacak. Uludağ Premium’un her şeyiyle özel bir ürün olduğunu söyleyen Uludağ İçecek Grubu Genel Müdür Yardımcısı Ömer Kızıl, "Yeni ürünümüzün şişesi de çok farklı. Lacivert cam şişe Türkiye’de ilk defa Şişecam tarafından özel olarak üretildi. Sadece etiket yatırımı yarım milyon
Euro" dedi.
Özel satış ekibiYeni ürünleriyle Türkiye’deki ithal maden suyu markalarına da önemli bir rakip olacaklarını söyleyen Ömer Kızıl, şu bilgileri verdi: "Türkiye’de hafif içimli maden suyu mevcut değildi. Bu açık hep ithal markalarla kapatıldı. Yurtdışında var bizde niye yok diye düşünürdük. Bunların fiyatları da oldukça yüksekti. Bizim ürünümüzün fiyatları bu markalara rakip olacak bir seviyede. Fiyatlarımız 1.20-2.20 TL aralığında olacak. Bunun için özel bir satış ekibi kurduk. Bu satış ekibi öncelikle seçkin restoranlarda ve 5 yıldızlı otellerde satış yapacak."
Pazar hedefi yüzde 15Türkiye’de maden suyu pazarına yeni bir soluk getireceklerini belirten Ömer Kızıl, şu değerlendirmeyi yaptı: "Sektör hızla büyüyor. Yeni ürünümüzle pazardan yüzde 15’lik bir pay hedefliyoruz. Bugün pazarın büyüklüğü meyveli maden sularıyla birlikte 400 milyon litreye ulaşıyor. Ancak bu rakamlar daha da büyüyecek. Türkiye’de hala maden suyu yemeğin üzerine içilen bir içecek. Bu artık sofralara girmeye başlıyor. Uludağ maden sularının bu pazarda payı şuan yüzde 12 civarında. Frutti meyve aromalı doğal maden suyunun da pazar payı yüzde 22. Önümüzdeki dönemde yeni yatırımlarla birlikte pazarın büyüyeceğine inanıyoruz."
Hedef 130 milyon TL
Yaşanana ekonomik krize rağmen Uludağ ürünlerinin satışlarında önemli bir artış olduğuna dikkat çeken Ömer Kızıl, şöyle konuştu: "Bu yıl satışlarımız krize rağmen iyi gidiyor. Satışlarda büyümeyi yakaladık. 2008 yılında 105 milyon TL’lik ciroya ulaştık. Bu yıl sonunda ise hedefimiz 130 milyon TL’yi geçmek. İhracatta da önemli atılımlar yapıyoruz. Bugün dünyada 40 farklı ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz.
Moda dışında ilk tasarımları oldu
MODA sektörü dışında ilk defa endüstriyel bir ürün tasarladıklarını söyleyen Dice Kayek markasının kurucularından Ece Ege, şöyle konuştu: "Osmanlı cam sanatının ve Fransız Baccarat Vintage karaflarının vizyonundan esinlenerek Uludağ Premium şişe ve etiketini yarattık. Bunun en büyük enerjisi dünya markası olma yolunda ilerlemekti. Bizim için böylesine bir çalışma çok önemliydi. Bunun için 2 yıl boyunca çalıştık. Hiç kolay olmadı. Bu ürünün en büyük özelliklerinden birisi de dünyada en rahat açılan kapağa sahip olmasıdır."
Rakamlarla Uludağ İçecek Grubu2008 yılında 105 milyon TL’lik ciroya ulaştı.
Dünyada 40 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor.Geçtiğimiz yıl ihracatı 11.5 milyon doları buldu.
2009 yılı ihracat hedefi 15 milyon dolar.Yıl sonunda 130 milyon dolarlık ciro bekliyor.
Toplam 100 farklı ambalajla faaliyet gösteriyor.
444 çalışanı bulunuyor.
5 kategoride 18 farklı ürünü var.