Uludağ içecek yeni markasıyla büyümeyi hedefliyor

Güncelleme Tarihi:

Uludağ içecek yeni markasıyla büyümeyi hedefliyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 17, 2009 16:11

Uludağ İçecek Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Erbak, Uludağ İçecek'in, 5 kıtada 40 ülkeye ihracat yaptığını, yeni ürünleriyle 70-80 ülkeye ulaşacaklarını söyledi

Erbak, Uludağ İçecek'in yeni ürünü “Uludağ Premium”un tanıtıldığı basın toplantısında yaptığı konuşmada, benzerleri Avrupa ve ABD'de bulunan bu segmentte, Uludağ markasının hak ettiği yere geleceğini ifade etti.

Uludağ markasının yeniliklerle hızla büyüdüğünü ifade eder Erbak, ilk kez vidalı kapak ile kobalt mavisi şişesinde müşterilerin beğenisine sundukları ürünün, müşterilerden büyük ilgi gördüğünü söyledi.

Dice Kayek markasının yaratıcıları Ece Ege & Ayşe Ege tarafından tasarlanan şişe ve etiketi ile piyasaya sunulan ürünün, seçkin cafe, otel ve restoranlarda müşteriyle buluşacağını bildiren Erbak, “Şu anda 5 kıtada 40 ülkeye ihracat yapıyoruz. Yeni ürünümüzle 70-80 ülkeye ulaşacağız” dedi.

Uludağ İçecek Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ömer Kızıl ise, Premium markasını yaratmak için 2 yıldır çalıştıklarını anlattı.
“3 Türk'ten Dünyaya” sloganıyla yaratılan markada, Uludağ İçecek'in yanı sıra Şişecam ve şişenin tasarımını gerçekleştiren Ece ve Ayşe Ege'nin emeğinin bulunduğunu söyleyen Kızıl, Uludağ Premium'un sadece Türkiye'de değil dünya çapında bir ürün olmasını hedeflediklerini bildirdi.

Uludağ Premium'u, eylül ayında Moskova'da, ekim ayında ise Almanya'daki gıda fuarlarında yurt dışındaki tüketicilerin beğenisine sunacaklarını belirten Kızıl, bu üründe yüzde 10 oranında pazar payı hedeflediklerini kaydetti.

Uludağ İçecek'in son 2 yılda büyük atılım yaptığını dile getiren Kızıl, şunları kaydetti:

“Geçen yıl ciromuz 105 milyon dolar civarındaydı. Bu yıl ise hedefimiz yüzde 25'e yakın büyümek. Bu yıl yeni markamızın katkısıyla ciromuzu 130 milyon dolara yükseltmeyi hedefliyoruz. Geçen yıl 11,5 milyon dolar olan ihracatımızı ise 15 milyon dolara çıkarmayı amaçlıyoruz. Uludağ markası 2001'de 2 kategoride bulunuyordu. Bugün gazoz, maden suyu, limonata başta olmak üzere 5 kategoride 18 farklı ürün 100'e yakın ambalajda değişik tat sunuyoruz. 400 milyon litrelik maden suyu pazarında yüzde 12 pazar payımız var. Bu oran meyve aromalı ürünlerde yüzde 22 civarında.”

Uludağ Premium şişesinin tasarımcılarından Ece Ege ise bundan sonraki hedeflerinin Uludağ markasına özel yeni tasarımlar yapmak olduğunu, yılbaşı ve özel günlere yönelik altın ve platin içerikli şişeler tasarlamayı düşündüklerini söyledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!