Ülker, Uno’nun yarısını 37.5 milyon dolara aldı

Güncelleme Tarihi:

Ülker, Uno’nun yarısını 37.5 milyon dolara aldı
Oluşturulma Tarihi: Ocak 08, 2008 00:00

Ülker Grubu, Uno markalı ekmek üreticisi Unmaş A.Ş.’nin yüzde 50’sini 37.5 milyon dolara aldı. Ortaklıkla ilgili anlaşma dün akşam saatlerinde imzalandı.

TÜRKİYE’nin gıda devi Ülker, Türkiye ekmek pazarının lider şirketi Unmaş A.Ş.’nin yüzde 50’sini 37.5 milyon dolara satın aldı. Ülker ve Unmaş yöneticileri Unmaş’ın yüzde 100’üne 75 milyon dolar değer biçtiler ve dün akşam saatlerinde imzalar atıldı. Anlaşmaya göre Yıldız Holding şirketlerinden Ülker Bisküvi Sanayi ve Ticaret A.Ş’nin yüzde 10 iştiraki olan Fresh Cake Gıda A.Ş., Unmaş Unlu Mamüller Sanayi ve Ticaret A.Ş.’nin ve Doruk Unlu Mamüller Sanayi ve Perakende Hizmetler A.Ş’nin yüzde 50 oranındaki hisselerini satın aldı.

ANKARA’YA YENİ FABRİKA: Ülker ile Unmaş ortaklığından sonraki kısa vadeli hedef ise "Unmaş’ın Ankara’da arsası alınmış ve yatırımı başlatılmak üzere olan yeni fabrikasının 1 yıl içinde tamamlanması" olarak açıklandı. Buna göre Unmaş’ın Ankara fabrikası 2008 yılı içinde üretime başlayacak ve Unmaş’ın halen 35 bin ton olan üretim kapasitesi 50 bin tona yükseltilmiş olacak. 2009’da ise İstanbul’da ikinci bir fabrika yatırımı için düğmeye basılacak.

ÜLKER’İN SİNERJİSİ: Unmaş Yönetim Kurulu Başkanı Hasip Gençer, ortaklıktan mutlu olduğunu söyledi ve "Hem yatırımlarımızı yapacağız hem de Ülker’in sinerjisi ile daha başarılı bir şirket olacağız. Yönetim yapımız ise şu andaki gibi devam edecek" dedi.

UNO’NUN MARKA GÜCÜ: Ortaklık anlaşmasından sonra Ülker’den yapılan açıklamada ise bu alımda Uno markasının gücünün, Unmaş’ın ambalajlı ekmek üretim ve dağıtım organizasyonu ile şirketteki inovatif büyüme stratejisindeki başarının etkili olduğu belirtildi.

DOĞUŞ ALIP SATMIŞTI: Hasip Gençer’in 1990’da kurduğu Unmaş’ı 1997’de Doğuş Grubu’na satmıştı. Firmayı 5 yıl sonra Turkven Private Equity’nin yüzde 50 ortaklığı ile tekrar satın alan Gençer, daha sonra da Turkven’deki hisselerinin tamamını satın alarak Unmaş’ta tek patron konumuna gelmişti. Piyasada uzun süredir Ülker’in Unmaş ile ilgilendiği konuşuluyordu.

Profesyonel patron

UNMAŞ’ın kurucusu Hasip Gençer, 1958 Ankara doğumlu. 1982’de Boğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nü bitirdi. Doruk Pazarlama’yı ve Teksüt’ü kurdu. 1986-1987 yıllarında Pınar Et İstanbul Bölge Müdürlüğü, 1987-1988 arasında Birmaş Genel Müdür Yardımcılığı görevlerini yürüttü. 1988’de Marso Gıda Genel Müdürü oldu, 1990’da Unmaş’ı kurdu. 1997’de Unmaş’ı Doğuş Holding’e sattı. 2000 yılına kadar Unmaş’ta Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürlük yaptı. 2000’de Doruk Una Değer Katma Gıda Sanayi şirketini kurdu. 2003’te Unmaş’ı Doğuş’tan satın aldı ve yeniden Yönetim Kurulu Başkanlığı’nı üstlendi. Gençer, 1997 Uluslararası Genç Girişimci Yarışması’nda da Bümed’in Liderlik Ödülü’nü aldı.

Ekmeğinizi elletmeyin dedi, Ambalajlıda ilk marka oldu

UNMAŞ A.Ş., Türkiye’yi ambalajlı ekmekle tanıştıran şirket ve Uno markasıyla ekmek sektöründe yeni bir kategori yarattı

UNO "Ekmeğinizi Elletmeyin" kampanyasıyla, Türkiye’nin en çok tanınan ekmek markası haline geldi.

Çok yüksek pazar payı ve ekmekte yüzde 90’a varan marka bilinirliği olan Uno, yaklaşık 300 çeşit ürün ile 48 ilde 10 binden fazla noktada satılıyor.

Unmaş A.Ş. tüm ürün gruplarında endüstriyel üretimiyle kurumsal müşterilere de hizmet veriyor.

Firmanın Yukarı Dudullu OSB’de 26.797 metrekarelik alana kurulu tesislerinde günde 35 bin tonluk üretim yapılıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!