Ülker: Romanya’yı Avrupa üssümüz yaptık

Güncelleme Tarihi:

Ülker: Romanya’yı Avrupa üssümüz yaptık
Oluşturulma Tarihi: Haziran 03, 2006 00:00

Dünyanın 16’ncı büyük gıda üreticisi olan Ülker Grubu’nun İstişare Konseyi Üyesi Metin Yurdagül, 2006 yılı hedeflerinin dış yatırımlarda büyüme yılı olduğunu açıkladı. Yurdagül, 250 milyon dolara ulaşan yurtdışı yatırımlarında bugün en önemli bölgenin Romanya olduğunu belirterek bu ülkenin 2007 başında Avrupa Birliği’ne (AB) girecek olmasının kendileri için büyük avantaj sağladığını ve kapasite artırımına gidebileceklerini söyledi.

HEDEF 400 MİLYON DOLAR:

2006’da yurtdışı yatırımlarından 400 milyon dolar ciro hedefleri bulunduğunu belirten Yurdagül, yatırımlarla ilgili olarak şunları söyledi: "Ülker Grubu cirosunun yüzde 25’ini yurt dışından elde etme hedefimiz var. Ülker Grubu’nun ihracatı da 150 milyon dolar. Yurtdışı yatırımı yapmamızın en büyük nedenlerinden birisi Ülker’in global bir marka oluşudur. Bölgede önemli güç olmayı hedefliyoruz. Romanya’nın AB’ye girecek olması bize bir çok avantaj sağlayacaktır. Bunların en başında gümrükten tasarruf geliyor. Türkiye’ye nazaran daha hızlı bir ihracat akışı gerçekleşecek. Bunun yanında mali olarak yerel tedarikçilerden hammadde ve ambalaj tedarik ediyoruz. Bu bize düşük maliyeti getiriyor. Ayrıca, Türkiye’de yaz aylarında çikolata tüketimi düşer ama yurt dışındaki bazı yerlerde yaz kış farkı nedeniyle artışı veya değişimi söz konusu olabiliyor."

23 MİLYON DOLAR YATIRIM:

2003’te yatırım kararı alınan Romanya, bugün Ülker Grubu’nun Avrupa’daki en önemli merkezi haline geliyor. 23 milyon dolarlık yatırımla hayata geçirilen Ülker Romanya fabrikası bugün 97 bin metrekarelik alana sahip. Bunun 20 bin metrekarelik kapalı alanında üretim gerçekleşiyor. 3 üretim hattının bulunduğu fabrikanın üretim kapasitesi 12 bin tonu buluyor. 4’üncü üretim hattının da açılmak üzere olduğunu belirten Yurdagül, "Tüm bu 4 üretim hattının yanında toplam çalışma sahamızı iki katına çıkarabiliriz. Satış başarısına bağlı olarak gelecek zaman içerisinde bunu katlayarak 16 üretim hattına çıkarmak mümkün" dedi.

ALMANYA AB’YE GİRİŞ KAPISI:

Romanya’dan ihracatın en önemli bölgelerinden birisinin Almanya olduğunu belirten Yurdagül, "Hedef ihracat pazarımız Almanya’dır. Kısa bir zaman içerisinde buraya ihracat başlayacak. Almanya bizim için AB’ye giriş kapısı olacak bir konumda" dedi. Bulgaristan ve Çek Cumhuriyeti’nin de önemli ihracat pazarları olduğunu anlatan Yurdagül, bu pazarlar arasında Romanya’nın komşusu olan Moldova ve Macaristan’a da ihracat yapmayı planladıklarını kaydetti. Tatlı bisküvilerde Romanya pazarında 2’inci olduklarını belirten Yurdagül Türkiye’den de bazı çeşitleri Romanya’ya ithal ettiklerini söyledi. Yurdagül, "Tuzlu kraker pazarına yeni girdik. Hedefimiz hem bisküvi hem de krakerde pazar lideri olmak. Romanya pazarının büyüklüğüne bakacak olursak, şekerli bisküvilerde 28 milyon Euro, krakerler 20 milyon Euro, diğer bisküvilerde ise 1 milyon Euro olmak üzere toplam 50 milyon Euro’ya yaklaşan bir pazar bulunuyor" dedi.

Ülker Grubu’nun yurtdışı yatırımları

Ülke sayısı:9

Fabrika Sayısı:12

Toplam kapalı alan:178 bin metrekare

Toplam Kapasite:323 bin ton

Çalışan Sayısı:3 bin 376

2006 ciro hedefi:400 milyon dolar

Pakistan ve Mısır’a 30 milyon dolar yatırım

ÜLKER Grubu’nun yurtdışında 7 fabrikası bulunduğunu söyleyen Metin Yurdagül, Mısır ve Pakistan’a yapılan yeni yatırımlarla bu sayısı 9’a çıkaracaklarını söyledi. Yurdagül, "Mısır Kahire’de 2005 yılında inşaatına başlanan fabrikaya 20 milyon dolarlık yatırım yapıyoruz. Toplam 25 bin metrelik alanda 14 bin ton üretim kapasitesi mevcut. Bu fabrikada 2006 aralık ayında üretime başlamayı hedefliyoruz. Bunun yanında Ülker Pakistan için de 10 milyon dolarlık bir projemiz bulunuyor. 2007 yılında üretime geçirmeyi hedeflediğimiz bu fabrikada sadece kek çeşitleri üretilecek" dedi.

Fiyatları harçlıklara göre belirliyoruz

SON
bir aydır piyasalarda yaşanan dalgalanmanın kendilerini fazla etkilemeyeceğine dikkat çeken Metin Yurdagül, "15-20 günlük durgunluk bize yansımaz. Bizim ürünlerimiz vazgeçilmez gıda ürünlerinden" dedi. Ürünlerin fiyat politikalarıyla ilgili olarak, "Bizim ürünlerimiz 100 kuruş, 500 kuruşluk fiyatlardan ibarettir. Biz ürünlerin fiyatlarını öğrencilerin cep harçlıklarına göre belirliyoruz. Küçük mutluluklar dağıtıyoruz" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!