Güncelleme Tarihi:
Metro Enerji Testi reklam filminin çekiminde kullanılan enerji bisikletçiler tarafından üretilirken, 36 kişiden oluşan bisikletçiler 6 günde, 17,5 kWh enerji üretti .
Ülker Çikolata Pazarlama Direktörü Z. Cengiz Acar, sosyal medya dâhil geniş kapsamlı bir iletişim kampanyasına konu edilecek yeni reklam filminin Aralık ayı sonuna kadar devam edeceğini, 360 derece olarak adlandırdığı pazarlama planının ise 5-6 aylık dönemi kapsayacağını belirterek “Yeni iletişim kampanyasına çok güveniyoruz ve başarılı olacağına da inanıyoruz. Üniversitelerin açılmasıyla birlikte bu tecrübeyi üniversitelere de taşıyarak insan aktivitesi ile enerji üretilebileceği deneyimini herkese yaşatmak istiyoruz. Biz enerji temasını genelde işliyoruz. “Enerji geliyorum demez” konseptli Metro reklamların ve buna bağlı iletişim stratejilerinin de etkisiyle Metro’nun marka bilinirliğinde yüzde 20’lik bir artış bekliyoruz” dedi.
METRO BU YIL YÜZDE 35 BÜYÜMEYİ HEDEFLİYOR
Çikolata ve çikolata kaplamalı ürünler pazarındaki gelişmelerin yanı sıra, reklam filminin çekim sürecini de değerlendirmek üzere düzenlenen ve Yıldız Holding Kurumsal İletişim Genel Müdürü Zuhal Şeker’in de katıldığı basın toplantısında, markanın gelecek hedeflerinin Metro’nun daha önceki reklamlarında da enerjiye odaklandığını ifade eden Ülker Çikolata Pazarlama Direktörü Z. Cengiz Acar, Metro’nun kendi kategorisinde ciroda yüzde 8 pazar payı ile üçüncü olduğunu beirtti. Acar, “Metro Türkiye çapında 200 bin noktada tüketici ile buluşuyor. Bir günde yaklaşık 360 bin, bir saatte 15 bin ve bir dakikada 250 adet Metro tüketiliyor. Genç hedef kitleye seslenen bu dinamik ve enerjik markamız için sıra dışı bir reklam filmi yaptık. Metro Enerji Testi filmi, bu yıl yüzde 35 olarak büyüme hedefimize ulaşmada büyük destek olacak” dedi.
MEKÂN OLARAK ESKİ BİR FABRİKA BİNASI SEÇİLDİ
Reklam ajansı yetkililerinin verdiği bilgiye göre, eski bir fabrika binasına yerleştirilen özel tasarım bisikletlerde, 36 bisikletçi beş gün boyunca pedal basarak elektrik enerjisi üretti ve üretilen enerji depolandı. Bu süreçte bisiklete yerleştirilen ampermetre ile ürettikleri enerjiyi kendileri kontrol etti. Altıncı gün ise hem enerji depolamaya devam edildi hem reklam filmi çekimi gerçekleştirildi. Bisikletçiler tarafından üretilen toplam 17.5 kWh ile bu filmin çekimi için kamera ve ışık sisteminin elektriği, ayrıca daha önce çekilmiş olan demo görüntülerinin perdeye yansıtılması için gerekli elektrik enerjisi sağlandı. Sette kullanılan tüm elektrik enerjisi Ülker Metro’dan gelen ve akülerde depolanmış enerjiden sağlandı. Çekimler sırasında 12.8 kWh (tüm ışıklar, kamera ve ses kayıt sistemi, şaryo, dolly gibi mekanik hareket eden kamera aksamı ve projeksiyon aleti dahil) enerji tüketildi.