Ülker’in Cafe Crown’ı Caribou oluyor, kahve pazarında iki Kuveytli Türkiye’de kapışıyor

Güncelleme Tarihi:

Ülker’in Cafe Crown’ı Caribou oluyor, kahve pazarında iki Kuveytli Türkiye’de kapışıyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 25, 2011 00:00

Ülker Grubu’nun sahip olduğu Cafe Crown’ın yüzde 50’si Kuveytli Al Sayer Grubu’na satılıyor. Böylelikle Starbucks’ı Türkiye’ye getiren Kuveytli Shaya Grubu’ndan sonra bir Kuveytli yatırımcı daha 200 milyon dolar büyüklüğe ulaşan kahve zinciri pazarına yatırım yapmış oluyor. Bir yıl içerisinde ise Cafe Crown mağazaları Caribou Coffee’ye dönüşecek.

ÜLKER’in sahibi olan Yıldız Holding, kahve zinciri Cafe Crown’un yüzde 50’sini Kuveytli Al Sayer Grubu’na satıyor. Al Sayer Grubu’na ait olan ABD’nin ikinci büyük kahve markası Caribou Coffee, bir yıl içerisinde Cafe Crown markasının yerini alacak. Satın alma işleminin tamamlanmasının ardından ise Starbucks’ı Türkiye’ye getiren Kuveytli Shaya Grubu’ndan sonra bir Kuveytli yatırımcı daha 200 milyon dolar büyüklüğe ulaşan kahve zinciri pazarına yatırım yapmış olacak.

12 yıl önce başladı

2.5 milyar dolar cirolu Kuveytli Al Sayer, Yıldız Holding’in kahve zinciri Cafe Crown’ın yarısını satın alarak Starbucks’tan sonra ABD’nin ikinci büyüğü Caribou Coffee’yi getiriyor. Yaklaşık 12 yıl önce Gloria Jean’s Coffees ile başlayan yabancı ve yerli markalarla 200 milyon dolarlık büyüklüğe ulaşan kahve zinciri pazarında yabancı oyuncuların sayısı da artıyor. Kuveytli Al Sayer’la Türkiye’ye girecek olan Caribou Coffee bu alanda Türkiye’de faaliyet gösteren 6’ncı büyük yabancı marka olacak.

Amaç profesyonele bırakmak

Kuveytli şirket ise Cafe Crown tabelalarını hemen indirmeyi planlamıyor. Mağazalar faaliyetlerine devam ederken adım adım Caribou Coffee’lere dönüştürülecek. Bir yıl boyunca sürmesi planlanan çalışma 28 mağazada da uygulanacak. Mağazaların konseptleri de Caribou Coffee’ye göre değiştirilecek. Ortaklığın amacının ise kahve zincirlerinin profesyonel bir şirkete devredilerek pazar da hızlı bir büyüme yakalamak olduğu belirtildi.

541 adet mağazası var

Yıllık müşteri sayısı 10 milyon kişiyi geçen Türkiye kahve zinciri pazarına adım atan Caribou Coffee Amerika pazarının en büyük 2’nci oyuncusu olarak dikkat çekiyor. Caribou Coffee, ABD’deki 469 mağazasının yanı sıra Birleşik Arap Emirlikleri, Ürdün, Kuveyt, Suudi Arabistan, Lübnan gibi Körfez ülkelerinde de öne çıkan bir marka. Şirketin dünya genelinde 541 mağazası bulunuyor. Geçtiğimiz yıl cirosunu artıran şirket 284 milyon dolar gelir elde etti.

Cafe Crown 8 yıl önce kuruldu

YAKLAŞIK 8 yıl önce Yıldız Holding tarafından kurulan Cafe Crown markası Türk Telekom Arena Stadı’ndan Trabzon Forum’a kadar 6 farklı şehirde faaliyet gösteriyor. 28 adet mağazası bulunan Cafe Crown İstanbul, Trabzon, Ankara, İzmir, Eskişehir, Bursa ve Mersin de bulunuyor. Cafe Crown’un en iddialı olduğu şehir ise İstanbul oluyor. Zincirin İstanbul’da 19 farklı noktada mağazası bulunuyor. Cafe Crown’arda Türk kahvesinden Chocolate Mint’ kadar birçok farklı kahve, pasta çeşitleri, sıcak-soğuk sandviç, kek gibi ürünler de yer alıyor.

Galatasaray sponsorluğu yenilenmedi

GALATASARAY erkek basketbol takımına 2005 yılında adını veren Cafe Crown, yeni sezon için de sözleşme yenilemedi. Galatasaray’a 6 yılda 5 milyon dolardan fazla kaynak aktaran Cafe Crown, yeni sezonda takımın adında yer almayacağını açıkladı. Cafe Crown ile sözleşmesini en son 2008 yılında yenilerken, Galatasaray Erkek Basketbol takımının önümüzdeki dönemde yeni bir sponsor bulması bekleniyor.

Lider Starbucks

Yaklaşık 12 yıl önce pazara ilk giren yabancı oyuncu Gloria Jean’s oldu.
Pazarın önemli bir bölümünü ise 7 marka oluşturuyor.
Kahve zinciri pazarının büyüklüğü ise 200 milyon dolara yaklaşıyor.
Pazarda 500’e yakın mağazanın faaliyet gösterdiği tahmin ediliyor.
141 mağazalı Starbucks Türkiye’de pazar lideri konumunda.
Pazara ilk giren Gloria Jean’s ise 52 adet mağazasıyla 2’nci sırada yer alıyor.
Kahve Dünyası ise 64 adet mağazaya sahip.
İtalyan Lavazza ise 12 mağazasıyla pazarda konumunu güçlendiriyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!