Güncelleme Tarihi:
Pazara girdikleri 2003’ten bugüne kadar sektöre 150 milyon dolara yakın yatırım yaptıklarını belirten Ülker Golf Genel Müdürü Nusret Kayhan Apaydın, “Hedefimiz beş yıl içinde 200 milyon dolarlık yeni bir yatırımla Türk dondurma sektörünün lider markası olmak” dedi. Apaydın ilk kez 2006 yılında başladıkları ihracatta yeni dönemde daha etkin olmayı amaçladıklarını, 2009 yılında Ürdün, Filistin’in ardından Suriye pazarına da girmeye hazırlandıklarını açıkladı.
Venexia adını taşıyan yeni ürünün duyurulması amacıyla bir basın toplantısı düzenleyen Ülker Golf Genel Müdürü Nusret Kayhan Apaydın, yüksek kaliteyi uygun fiyata sunacaklarını belirterek “ Dört çeşit kategoride hazırlanan Venexia tamamen doğal ve yüksek kalitede malzemesi,taze süt kullanımı,bol parça ve yoğun içeriğiyle pazarda kısa zamanda rakiplerinden ayrışacak.Biz süper premium kategorisini Venexia markası ile çok daha geniş kitlelere ulaştırmayı hedefliyoruz. Süpermarketlerin yanı sıra ulusal ve yerel market zincirlerinde de Venexia satılacak. Ayrıca BİM mağazalarında da iki çeşitle bulunacağız” dedi.
TÜRKİYE’ DE KİŞİ BAŞI TÜKETİM 2.5 LİTRE
Toplantıda dondurma sektörü ile ilgili rakamsal gelişmeleri de aktaran Genel Müdür Apaydın, dünyada yılda toplam 15 milyar litre dondurma tüketildiğini, Türkiye’de kişi başına yılda tüketilen dondurma miktarının geçen altı yılda üç kat arttığını ve 2.5 litre düzeyine çıktığını söyledi.
Apaydın, “Türkiye diğer ülkelerle kıyaslandığında kişi başına dondurma tüketimi bakımından hala çok gerilerde. Komşumuz Yunanistan’da bu oran 4.5 litre, İtalya’da 10 litre ve AB ortalamasında ise 8 litre düzeyinde. Soğuk ülkeler olarak nitelenen İskandinav ülkelerinde yıllık kişi başı tüketimi 20 litrelerin üzerinde. Yeni Zelanda ise kişi başı tüketimde 27 litrelik rakamla açık ara önde bulunuyor.
Biz Türkiye’de kişi başı dondurma tüketiminin artacağını ve 5 litreler düzeyine çıkacağına inanıyoruz” diye konuştu.
SATIŞLARIMIZ 10 KAT ARTTI
Ülker’in diğer sektörlerdeki kuruluşları gibi dondurma sektöründe de Ülker Golf ile mevcut pazara ortak olmak yerine pazarı büyütme yaklaşımıyla hareket ettiğini kaydeden Apaydın, “2003 yılında 62 milyon litre olan dondurma pazarı Ülker Golf’ün de katkısıyla 2008 yılı sonunda 180 milyon litrelik bir rakama ulaştı.Endüstriyel pazarın büyüklüğü de 2003 yılında 455 milyon TL iken 2008 sonunda 1.35 milyar TL’ye çıktı” dedi. Ülker Golf’ün kurulduğu 2003 yılından bu yana hem üretim hem de satış performansının yüksek olduğunu ifade eden Apaydın şöyle devam etti:
“Üretim kapasitemiz geçen beş yılda 10 milyon litreden 75 milyon litreye satışlarımız da 4.5 milyon litreden 45 milyon litreye çıktı. Dolap sayısı da 15 bin adetten 80 bin adete çıkarıldı. İhracat yaptığımız ülkelerde ise 10 binin üzerinde Ülker Golf dolabı bulunuyor. Bu Türkiye’nin tanıtımı için de faydalı oluyor.”
2009’ DA YÜZDE 20 BÜYÜME HEDEFİ
Dondurmada esas tüketimin Nisan-Eylül arasındaki altı aylık sıcak mevsimde gerçekleştiğini vurgulayan Nusret Kayhan Apaydın, “Ülker Golf ile birlikte kış tüketimindeki büyüme yaşanıyor. Kış dönemi tüketimi 2008’de bir önceki yıla oranla yüzde 41 gibi önemli bir yükseliş gösterdi. Sezonsal olarak kış tüketimi 2004 yılında toplam pazar içinde yüzde 3’lük bir paya sahipken 2008 sonunda bu oran yüz de 18’e kadar yükseldi. Biz bu oranın da daha da yukarılara çıkararak pazarı daha da büyütmeyi amaçlıyoruz” diye konuştu.
Ülker Golf’ün 2008 yılında 210 milyon TL düzeyinde bir ciro gerçekleştirdiğini, ihracatın toplam ciro içinde yüzde 5’lik bir paya sahip olduğunu belirten Apaydın, “2009 için de hedefimiz yüazde 20 civarında büyümek. 2009’un ilk dört ayı oldukça yağışlı geçti. O yüzden yaz yazlığını yaparsa yazla birlikte satışların daha da artacağını düşünüyoruz” dedi.
EVDE DONDURMA TÜKETİMİ ARTIYOR
Konuşmasında Take home olarak adlandırılan evde tüketimin payının iki yılda yüzde 38’den yüzde 48’e yükseldiğini belirten Genel Müdür Nusret Kayhan Apaydın, dondurma tüketiminin son beş yıldır çift haneli rakamlarla büyüdüğünü ve büyümenin ağırlıklı olarak ev tipi tüketimde olduğunu vurguladı.
Geçen yıl 180 milyon litreye ulaşan endüstriyel dondurma pazarının yarıya yakınının evlerde tüketildiğine işaret eden Apaydın, “Bundan üç yıl önce pazarın yüzde 53’ünü elde yenen dondurma kategorisi olan impulse, yüzde 38’ini ev tipi tüketim, yüzde 9’unu da catering ürünleri oluşuyordu. Üç yıl içinde impulse’ın payı yüzde 45’e inerken, take home’un payı yüzde 48’e yükseldi. Ancak her bir kategori kendi içindeki büyümesini de sürdürüyor” şeklinde konuştu.
HEDEF ÖNCE ARAYI KAPATMAK, ARDINDAN BİRİNCİLİK
Ülker Golf’ün, pazara en son giren endüstriyel dondurma üreticisi olduğunu hatırlatan Apaydın, Ülker’in gıda ve hızlı tüketim alanındaki tecrübesi sayesinde altı yıl gibi kısa bir sürede dondurma sektöründe yüzde 24 gibi önemli bir pazar payına ulaştığını kaydederek sözlerini şöyle sürdürdü:
“Ülker Golf’ün pazara girdiği ilk yıl kişi başına tüketim bir litre bile değildi, yaklaşık 0,8 litre idi. Gerek üretime, gerekse pazara yapılan yatırımlarla bu rakam şu anda 2,5 litreye ulaştı. 2003 yılından beri dondurma sektörüne yaptığımız yatırımların tutarı 150 milyon doları buldu. İnovasyon ve Ar-Ge odaklı çalışmalarımızla pek çok ilke imza attık. Endüstriyel dondurma üretiminde taze sütü ilk defa Ülker Golf kullandı. Ardından atıştırmalık dondurma ile sektörde yeni bir kategori yarattık. Geleneksel Türk tatlılarını dondurma ile harmanladık. Bu da bize rahat bir ikincilik getirdi. Şimdi hedefimizde, önümüzdeki beş yılda sektöre 200 milyon dolarlık bir yatırım yaparak lider ile aramızdaki payı kapatmak ve ardından da birinci olmak var.”
VENEXIA İLE İTHAL DONDURMAYA RAKİP OLACAĞIZ
Geçen iki üç yılda süper premium segmentte önemli bir hareketlilik yaşandığına ve şimdiye kadar bu alanda genelde yabancı markaların ve ithal ürünlerin var olduğuna değinen Apaydın, Venexia ile Türkiye’nin ilk süper premium dondurmasını tüketicilere sunduklarını belirtti. Yüzde 100 doğal ürünler ve taze sütten üretilen Venexia’nın bulunduğu segmenti hızla büyüteceğine inandıklarını belirten Apaydın, şu değerlendirmeyi yaptı:
“Bu segmentte yer alan ürünlerin Türkiye pazarına girişi son iki-üç yıl içerisinde oldu. Dolayısıyla oldukça yeni bir kategori.Tüketicilerin önemli bir kısmının bu ürünlerle henüz tanışmadığını gözlemedik. Zira bugüne kadar süper premium ürünler yurtdışından ithal ediliyordu ve fiyatları çok yüksekti. Biz daha geniş tüketici gruplarının bu kategori ile buluşturulmasında ve segmentin büyütülmesinde Venexia’nın önemli bir rol üstleneceği inancındayız. Öncelikle Venexia, süper premium segmentte Türkiye’de üretilen ilk marka olma özelliğine sahip. Başlangıçta tüketicilerimiz için en çarpıcı fark Venexia’nın fiyatı olacaktır. Venexia aynı kategorideki yaklaşık 14.90 TL’den satılan ithal ürünlere göre neredeyse yarı fiyatına tüketicilerle buluşacak.500 gramlık ambalajda Venexia’yı 7.95 TL’den satacağız.”
Apaydın, bir soru üzerine Venexia’nın toplam ciro içindeki payının ilk başta yüzde 1’ler düzeyinde bulunacağını, dolayısıyla ekonomik gruptaki dondurma çeşitlerinin satışı üzerinde bir etkisi olmayacağını söyleyerek, “Venexia kendi pazarını kendi yaratacak ve pazarda kendine yer açacaktır” dedi.