Güncelleme Tarihi:
Yatırımlar açısından 2010 yılında önemli projeleri hayata geçiren Ülker’i bünyesinde barından Yıldız Holding, dünyanın önde gelen gıda şirketleriyle stratejik ortaklıklar yapmaya devam etti. 2011’de stratejik ortaklık yaptıkları alanlarda büyümeyi hedeflediklerini kaydeden Yıldız Holding’in Yatırımlar ve İş Geliştirme Grubu Başkanı Zeki Ziya Sözen, “2011’de temel kategorilerimizde güçlenmek, doğru zeminlerde yeni ortak girişimlere imza atmak ve uluslararası alanda güçlü büyüme yakalamak gibi amaçlara odaklanacağız” dedi.
Pazarlamaya ağırlık verecek
Grubun hedeflere ulaşmak için 2011’de izleyeceği strateji hakkında bilgi veren Sözen, şöyle konuştu: “Bu çerçevede organizasyon yapımızı güçlendirerek satış ve pazarlamaya ağırlık vereceğiz. Satış kanallarına göre dağıtım yapımızı şekillendireceğiz. Elektronik altyapımızı yeni yapılanmayı destekleyecek şekilde güçlendireceğiz. Bu sayede 2011 yılında da sağlıklı ve sürdürülebilir bir büyüme ile nakit akışlarında verimlilik sağlamayı öngörüyoruz.”
Ortaklıkların kilit rolü
2010 yılının ortaklıklar açısından en önemli iki yeni gelişmesinin baharat alanında McCormick ve meyve suyunda Eckes Granini ile iki anlaşmaya daha imza atmaları olduğunu hatırlatan Sözen, “Bütün bu yatırımlar ve ortaklıklar gıda ve içecek konusunda Yıldız Holding’in portföyünü güçlendirmek açısından kilit rol oynayacak” diye konuştu.
Ürün geliştirmede hızlandı
Yıldız Holding’in 2010 yatırımları hakkında bilgi veren Sözen, faaliyetleri şöyle özetledi: ”Sakız ve Şekerleme alanında Danimarkalı Gumlink ile yüzde 50-50 ortaklıkla kurduğumuz Continental Confectionary Company (CCC) Türkiye’deki yatırımlarını büyük ölçüde tamamladı. Çayda Alman LSH ile yaptığımız ortaklığın ardından ürün geliştirme çalışmalarımız hız kazandı.”
YILDIZ Holding’in bünyesine kattığı Godiva’nın 2010’da yönetim yapısıyla Harvard Business Review’a konu olduğuna dikkat çeken Zeki Ziya Sözen, şöyle konuştu: “Godiva, sektöründeki daralmaya rağmen iki yılda yüzde 15 büyüme yakaladı. Türkiye’deki Godiva tüketicilerini memnun eden önemli bir gelişme, ilk Godiva mağazasının eylül ayında Nişantaşı’nda açılması oldu. Hemen ardından da Akmerkez mağazamızı hizmete açtık. Uluslararası alanda ise Çin önemli bir odak noktası oldu. Sene içerisinde dört mağaza hizmete girdi. 2011 sonuna kadar Çin’de 17 mağaza daha açılması planlanıyor.”
Yurtdışındaki çalışan sayısı 2 bini aştı
YILDIZ Holding’in bölgesinde lider bir gıda grubu olma vizyonu ile yurtdışına açıldığını söyleyen Zeki Ziya Sözen, “2010’da da yeni ülkelerde var olmak için çalışmalarımızı sürdürdük. ABD’den Cezayir’e, Kazakistan’dan Senegal’e uzanan geniş bir coğrafyada 110 ülkede alıcı bulan ürünlerimizin bir kısmını ihraç ederken bir kısmını da Suudi Arabistan, Kazakistan, Ukrayna, Mısır, Cezayir, Romanya, ABD, Belçika ve Pakistan’da faaliyet gösteren üretim tesislerimizden tedarik ettik. Yurtdışı şirketlerimizde çalışan sayımız 2 bin 200’ü buldu” dedi.
‘Ülker Yolu’ ile verimliliği artırdı
2010 yılının Yıldız Holding için bir dönüşüm yılı olduğuna dikkat çeken Zeki Ziya Sözen, şunları anlattı: “Holding çatısı altındaki Pazarlama ve Mali İşler Grup Başkanlıkları, topluluğun değişen ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde yeniden yapılandırıldı. Pazarlama Grup Başkanlığı çatısı altındaki birimlerin geliştirilmesine yönelik çalışmaların sonucunda tüm ekiplerin, ortak bir dil ve yaklaşım barındıran ‘Ülker Yolu’ ile hareket etmesi önceliklendirildi. Stratejik planlama süreçleri yeniden ele alındı ve bu kapsamda bir Yıldız Holding Strateji Komitesi oluşturuldu, vizyon misyon çalışmaları gözden geçirildi. Yıldız Holding bünyesinde kurulan İnteraktif Kanallar Müdürlüğü bünyesinde yapılan çalışmalar neticesinde, sosyal medyada tüketicilerle bir araya geldiğimiz birçok projeye imza attık.”