Ülker: 16 ülkeye 40 milyon bardak Cola Turka içirdik

Güncelleme Tarihi:

Ülker: 16 ülkeye 40 milyon bardak Cola Turka içirdik
Oluşturulma Tarihi: Haziran 14, 2007 00:00

Ülker İçecek Grubu Genel Müdürü Şener Astan, geçen yıl kola pazarı 1.2 milyar litre büyüklüğe ulaşırken, Ülker’in de büyük şehirlerde 2’nciliğe oturduğunu söyledi.

Ayrıca, 16 ülkeye ihracat yaptıklarını da belirten Astan, "Geçen yıl yurtdışında 40 milyon bardak kola sattık" dedi.

TÜRKİYE’de kola başta olmak üzere içecek pazarı her geçen yıl büyüyor. Geçtiğimiz yıl yaklaşık 1.2 milyar litre büyüklüğe ulaşan kola pazarına, 2003 yılında giren Cola Turka, özellikle büyük şehirlerde pazarda ikinciliğe geldi. Amerika’dan Fransa’ya 16 ülkeye ihracat yapan Ülker’in İçecek Grubu Genel Müdürü Şener Astan, "Yurtdışına 40 milyon bardak kola satışı yapıyoruz. Bu da yaklaşık olarak 3.5 milyon Euro ihracat ediyor" dedi.

PAZARI YÜZDE 52 BÜYÜTTÜK: Ülker Grubu’nun içecek alanındaki yeni ürünlerinin tanıtımı için Akyazı’daki tesislerinde düzenlenen toplantıda, Ülker Gıda Gurubu Başkanı Mehmet Tütüncü, İçecek Genel Müdürü Şener Astan ve Müdür Yardımcısı Arzu Gökalp, sektör ve markalarının durumu hakkında bilgi verdi. Cola Turka’nın piyasaya girmesiyle pazarın yüzde 52 büyüdüğünü söyleyen Astan, şöyle konuştu: "Kişi başına yıllık kola tüketimi 19 litreden 30 litreye çıktı. Gazlı içecek pazarının yüzde 67’sini oluşturan kola içiminin arkasında fiyatlardaki iyileşme ve aynı oranda kalması ile promosyonlar etkili oldu. Yüzde 13 pazar payına sahip olan Cola Turka ile Pepsi arasında ikincilik yarışı kıyasıya sürüyor."

EN ÇOK BAKKALLARDA SATILIYOR: Arzu Gökalp ise kola pazarında satışın yüzde 49’unun bakkallar da gerçekleştiğine dikkat çekerek, "Yüzde 29’u süper marketlerde gerçekleşiyor. Ülker’in markası Cola Turka, süpermarketler de ve büyük şehirlerde ikinci sırada yer alıyor. Süper marketlerdeki pazar payı yüzde 16" diye konuştu. Gökalp, kola satışlarının yüzde 20’sini gerçekleştiren İstanbul’da yüzde 10, Ankara yüzde 10, İzmir yüzde 7’lik pazar payına sahip olduklarına değinerek şöyle konuştu: "Şirket markanın 2006 yılında logosunu ve ambalajlarında değişiklik yaptı. 2006 yılında yüzde 18.3’le en çok hatırlanan gazlı içecek marka sıralamasında ikinci sırada. Coca-Cola yüzde 64.9 ile birinci, Pepsi yüzde 8.7 üçüncü sırada. Aşk markaları arasında KMG tarafından yapılan araştırma sonuçlarına göre Cola Turka yüzde 4’le sıralama içinde. İlk sevgi markası Ülker yüzde 13."

MÜNHASIRLIK KALKARSA PAZAR PAYI ARTACAK: Kola alanında diğer iki rakip firmanın 40 yılı aşkın bir süredir piyasada bulunduğuna değinen Astan da, 2009 yılında belli noktalarda sadece bir markanın satışına imkan veren münhasırlık anlaşmasının kalkması ile birlikte pazar paylarının artabileceğini söyledi. Ülker Gıda Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, "Biz şu kadar pazar payı alırız diyemeyiz. Ancak önemli olan sağlıklı rekabet koşullarının sağlanmasıdır" diye konuştu.

Çocuklar kutu kolayı bitiremiyor ince kutuya geçtik

İÇECEK Genel Müdür Yardımcısı Arzu Gökalp, kola pazarında ikinciliği devam ettirirken Çamlıca ile gazoz pazarında birinci olmaya olmayı hedeflediklerini belirtirken, bu yıl içecek ürünlerinde 250 mililitrelik ince teneke kutuları kullanmaya başladıklarını belirten Gökalp, "Bu alanda hem ambalaj hem de araştırma geliştirme faaliyetleri için 4.5 milyon dolarlık yatırım yaptık. Klasik kutulardan ince kutuya geçmemizin en büyük sebebi, çocuklar 330 mililitreyi bitiremiyorlardı. Bizde içimi daha pratik bu kutulari ürettik" diye konuştu.

Üretim 35 bin litreden 220 bin litreye çıktı

ÜLKER Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, yakın bir zamana kadar Ülker denilince, akla bisküvi ve çikolata geldiğini belirterek, 1996’da İçim markasıyla süt ve ayran üreterek ilk kez "yenilen" değil "içilen" ürün ürettiklerini hatırlattı. 2000 yılında meyve suyuna girmeleri, ardından Della Gıda’nın kurulması ile grubun içecek sektöründeki yatırımlarını genişlettiğini belirten Tütüncü, şu bilgileri verdi: "Ülker, 2 bin 100 ton kapasitesi ile en büyük süt ve süt ürünleri üreticisi. Cola Turka’nın üretildiği Adapazarı’nın Akyazı ilçesindeki tesisler 2002’de faaliyete geçti. 110 bin metrekare açık, 45 bin metrekare kapalı alan üzerine kuruldu. İlk yıllarda saatte 35 bin litre iken bugün 220 bin litre hacme ulaştı. Toplam yatırım miktarı 70 milyon dolar iken, çalışan sayısı 3 bin. Fabrikada 8 marka 26 çeşit ürün hazırlanıyor. İhracat, Amerika’dan Fransa’ya kadar 16 ülkeye yapılırken 40 milyon bardak ürün yurt dışında tüketiliyor."

Kolaya kahve döktü ’Cola Turka Cappuccino’ oldu

ÜRÜN gamını artırmaya devam eden Ülker, Cola Turka’ya kahve ekleyip Cappuccino’lusunu da piyasaya sürdü. Ayrıca Oranj markasıyla portakal parçacıklarının bulunduğu meyveli bir içecekde yapan Ülker, İçim meyve sularının ambalajını değiştirirek yüzde 100 meyve suyu segmentine de girdi. Sunny de ise mandalinalı türü piyasaya sürdü. Şirketin bir diğer yeniliği Link markasıyla buzlu çay alanına girmesi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!