Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu: Depremde ulaştırma yapıları aort damarları gibi çalışacak

Güncelleme Tarihi:

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu: Depremde ulaştırma yapıları aort damarları gibi çalışacak
Oluşturulma Tarihi: Aralık 20, 2023 07:00

ULAŞTIRMA ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul’da havalimanı, önemli sanat yapıları denilen köprüler, viyadükler, tünellerle ilgili olası depreme yönelik çalışmalar yürüttüklerini vurguladı.

Haberin Devamı

Uraloğlu, “Bakanlığımızdaki ulaştırma yapıları ana aort damarları gibi çalışacaktır” değerlendirmesinde bulundu. Uraloğlu, önceki gün TBMM Genel Kurulu’nda Bakanlığının bütçe görüşmelerinde yaptığı konuşmada özetle şunları kaydetti:

119 KİLOMETRELİK KENTİÇİ RAYLI SİSTEM

Bakanlığımızca İstanbul, Bursa, Kocaeli ve Konya olmak üzere dört ilde dokuz ayrı hatta toplam 119.5 kilometrelik Kentiçi Raylı Sistem Hattı’nın yapımı devam ediyor. Toplam uzunluğu 374 kilometre olacak İstanbul, Kocaeli, Sakarya, Bursa, Ankara, Konya, Erzincan, Erzurum ve Trabzon illerinde de yeni kentiçi raylı sistem hatlarımızın planlamasını yaptık. TÜRKSAT 6A’da hizmete alındığında diğer uydularımız ile kapsanmayan Güney-Doğu Asya gibi yeni coğrafyalara da hizmet sunarak bölgemizdeki lider konumumuzu daha da güçlendireceğiz.

Haberin Devamı

ELEKTRİKLİ ARAÇ SAYISI YÜZDE 351 ARTTI

Yerli ve milli elektrikli aracımız TOGG artık yollarda. Sadece son altı ayda ülkemizdeki elektrikli araç sayısı yüzde 351 ve elektrikli araç şarj soketi sayısı yüzde 289 arttı. Bu artışın ivmelenerek süreceğini öngörüyoruz.

ASYA’DAN AVRUPA’YA LOJİSTİK KORİDORU

Asya’dan Avrupa’ya yeni lojistik koridorları oluşturuyoruz. Kalkınma Yolu Projesi ile Hindistan, Doğu Asya ve Basra Körfezi ülkelerinden Irak’ın güneyinde inşa edilmekte olan FAV Limanı’na gelecek yüklerin, Türkiye’ye ve Avrupa’ya ulaştırılması amacıyla çift yönlü otoyol ve demiryolu inşa edilmesi planlanıyor. Bu koridorun ülkemizdeki demiryolu geçişi 2 bin 88 kilometre olacaktır. Önemli bölümü halen işletmede olan güzergâhın eksik bölümlerini hızla tamamlıyoruz. Kalkınma Koridoru’nun ülkemizdeki karayolu geçişi 1912 kilometre olacak. 1592 kilometrelik mevcut otoyola ek, ‘Şanlıurfa-Ovaköy’ arasında 320 kilometre uzunluğunda ve yaklaşık 2 milyar dolarlık yeni otoyol yatırımımızla, karayolu geçişi tamamlanacak.

TÜRSAT 6A HAZİRAN’DA YÖRÜNGESİNE FIRLATILACAK

Milli Banliyö Tren Seti Projesi’nde prototip aracın üretimini tamamlayacağız. Milli Hızlı Tren Seti Projesi’nde prototip üretimine başlayacağız. 25 Aralık’ta da ‘Sabiha Gökçen Havalimanı 2. Pisti’ni hizmete açacağız. 2024 yılı içerisinde Türkiye Kart’ı 10 ilimizde devreye alacağız. TÜRKSAT 6A’nın 2024 yılı mart ayında yer teslimini gerçekleştirecek ve SpaceX firması ile yapılan anlaşma doğrultusunda, haziran ayı içerisinde yörüngesine fırlatacağız.

Haberin Devamı

ANKARA-İSTANBUL 80 DAKİKA

Ankara-İstanbul arasındaki otoyol on yıl içerisinde kapasitesini dolduracaktır; yeni bir otoyol planlıyoruz. Antalya-Alanya Otoyolu’nun ihalesini yaptık. Limak almıştır. Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu’nun ihalesini yaptık; önümüzdeki sene başlıyoruz. İstanbul’da tam 5 tane kent içi raylı sistemin 3 tanesini hemen birkaç ay içerisinde bitirip hizmete açacağız. İstanbul Havalimanı-Gayrettepe Metro Hattı. İnşallah Gayrettepe-Kağıthane arasını yakında bitiriyoruz. Millî maçımız 90 dakika, biz Ankara’dan İstanbul’a seksen dakikada gideceğiz inşallah, süper hızlı trenle bunu gerçekleştireceğiz. Ankara-İzmir yüksek hızlı tren inşallah 2026 yılının sonu, 2027 yılında tamamlamayı planlıyoruz.

 

BAKMADAN GEÇME!