Ulaştırma Bakanı Yıldırım: İşsizliğin çözümü bilişimde

Güncelleme Tarihi:

Ulaştırma Bakanı Yıldırım: İşsizliğin çözümü bilişimde
Oluşturulma Tarihi: Haziran 18, 2009 11:46

ERZİNCAN’da Ulaştırma Bakanlığı Çağrı Merkezinin açılışını yapan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırdım, çağrı merkezi sektörünün son yılların en önemli istihdam alanlarından biri haline geldiğini söyledi.

Haberin Devamı

Türkiye’de cirosu 1 milyar liraya ulaşan bu sektörün son 5 yılda göstermiş olduğu büyümenin çok çarpıcı olduğunu ifade eden Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, çağrı merkezlerinin, 300 büyük ve orta ölçekli olmak üzere 30 bin çalışanı ile dev bir sektör haline geldiğini belirtti. Amerika ve Almanya’da her 100 vatandaşa bir çağrı masası düşerken, Türkiye’de bu rakamın 2 bin 500 olduğunu hatırlatan Yıldırım, “Demek ki bu alanda daha 1 milyona kadar istihdam imkanımız ve şansımız var. Bizim en önemli sorunumuz ne? İşsizlik. İşsizliğin çözümü burada, yani bilişimde. Fabrika kurmak, duman tüttürmeye gerek yok. Emek yoğun o kadar iş yapmaya gerek yok. Bir masa bir kafa başka bir şey lazım gelmiyor. Alınterinin yerini artık akıl teri almaya başladı. Teknoloji bize bu imkanı sağlamış durumdadır” dedi.

Haberin Devamı

Erzincan’da Asist Rehberlik A.Ş tarafından kurulan Ulaştırma Bakanlığı Çağrı Merkezinin açılış töreni Erzincan valisi Abdulkadir Demir ve AKP Erzincan Milletvekili Sebahattin Karakelle ile birlikte yapan Bakan Binali Yıldırım, 93 kişinin çalıştığı çağrı merkezini gezerek, çalışanlardan bilgi aldı. Yıldırım çağrı merkezinin içinde toplanan vatandaşlara yaptığı konuşmada mevcut çağrı merkezinin geçici olarak bulunduğu binada en geç bu yılın sonuna kadar faaliyet göstereceğini, daha sonra çok güzel şekilde döşenmiş, hazırlanmış bilişim merkezinde bu hizmetlerin verileceğini ifade etti. Erzincan Bilişim Merkezinin Kasım ayında hizmete gireceğini söyleyen Bakan Yıldırım şunları söyledi:

“Bu çağrı merkezinde çeşitli kamu hizmetlerinin tanıtılması, vatandaşın bu hizmetlerden bilgi alması ve hatta karşılaştığı sorunların çözülmesi 7 gün 24 saat esasında yerine getirilecek. Gelişen dünyamızda, bilgi teknolojileri ve iletimin bu denli geliştiği dünyamızda artık sınırlar ortadan kalkıyor. Zaman ve mekan mefhumu ortadan kalkıyor. İletişim sınır tanımıyor, mekan tanımıyor zaman tanımıyor. 24 saat 7 gün dünyanın her tarafında herkes birbiri ile iletişim halinde. Türkiye’de bu iletişim dünyasında kopuk bir ülke değil. Bunun için çok çalıştık. Türkiye’nin her tarafında iletişim altyapısını, iletişim otoyollarını kurduk. Karadan kurduk, üçüncü nesil telefonda bu karadan iletişim otoyollarına, internet otoyollarına havadan da ilaveler yapıyoruz. Böylece artık vatandaşımız sürekli isterse seyahatle ilgili, isterse ticaret ile ilgili isterse devletle ilgili sağlık, eğitim, belediye aklınıza ne gelirse her türlü işini yavaş yavaş artan bir miktarda, bu dairelere bu yerlere gitmeden telefonu ile yapabilecek, bilgisayarı ile yapacak, evinde yapacak, iş yerinde yapacak hareket halinde yapacak. Bu işte bilgi toplumudur. Bilgi toplumuna gidiş demek yeni bir yaşam tarzı demektir.”

Haberin Devamı

VATANDAŞA ‘KARA TREN GELMEDİ’ DİNLETİLİP BEKLETİLMEYECEK

Çağrı Merkezini oluştururken, Ulaştırma Bakanlığı olarak bu çağdaş hizmette öncü rol oynadıklarının altını çizen Bakan Yıldırım, “Bakanlığımızın kara ulaştırması, sivil havacılık, denizcilik, demiryolları, karayolları, kara ulaştırması haberleşmenin her türlüsü ile ilgili, hatta uydu uzay hizmetleri gibi konularda telekominikasyon ile ilgili konularda her türlü hizmetin artık bu çağrı merkezinde verilmesini sağlamış oluyoruz. Artık santrali arayıp. Oraya bir Türk Sanat Müziği gelsin, yok o olmadı bir kara tren gecikir belki de gelmez, 10 dakika vatandaşın telefon başında ağaç olması yok. Ortalama 20 saniyede bu çağrılar cevaplanacak. Ona göre arkadaşlarımız vaziyet alsınlar” dedi.


Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!