Güncelleme Tarihi:
1999 sezonuna iyi başlangıç yaparak Portekiz ve İspanya Ralli'lerinde puan alan Toyota Mobil Team Türkiye Takımı, Dünya Ralli Şampiyonası'nın 7'inci ayağı olan Arjantin Rallisi'nden puan yerine hüsranla döndü.
Volkan Işık-Erkan Bodur ikilisi sezonun ilk yarışı olan Portekiz Rallisi'nde FIA Takımlar kupasında birinci, İspanya Rallisi'nde ise ikinci olmuşlardı.
22-25 Mayıs tarihleri arasında Arjantin'in Cordoba şehrinde yapılan Arjantin Rallisi'ne büyük umutlarla giden Volkan Işık-Erkan Bodur ikilisi oldukça zorlu bir parkurda gerçekleşen rallide otomobildeki teknik problem nedeniyle yarış dışı kaldılar. Yarışa kontrollü bir tempoda başlayan Volkan Işık-Erkan Bodur ikilisi ilk 4 etapta bu kontrolleri sayesinde genel klasmanda fabrika takımlarının arkasından 10'culuğa kadar yükseldiler. FIA Takımlar Kupası'nda yarışan rakipleri Frederic Dor ile aralarındaki farkı 45 saniyeye kadar çıkarmayı başardılar.
Ancak ekip, çok zıplamalı sert bir etap olan 7'inci etabın sonunda bir şansızlık yaşadı. Türk ekibi, etabın sonlarına doğru dik bir tepeden geçtikten sonra radyatörde ortaya çıkan bir problemle karşılaştılar. Etabı en iyi 11'inci zamanla bitirmelerine rağmen motordaki yüksek hararet nedeniyle bu etap sonunda yarışa veda etmek zorunda kaldılar. Yarış dışı kaldıktan sonra Toyota Mobil Team Türkiye pilotu Volkan Işık, yaşadıkları bu şansızlığı şöyle değerlendirdi:
‘‘Beni yarış dışı kalmaktan daha çok üzen, bu olayın kontrollü bir tempo ile giderken gerçekleşmesi oldu. Ama şimdi tüm konsantrasyonumu Akropolis'deki zorlu mücadeleye kanalize etmek zorundayım.’’
Toyota Mobil Team Türkiye takımının direktörü İskender Atakan ise yarış dışı kalmalarını ‘‘Balığı yakaladık, kayığa çıkardık. Ancak balık elimizden kaçtı’’ sözleriyle anlattı.
Teknik bir problem nedeniyle Arjantin'deki dramatik vedanın ardından, Türk ekibi şimdi Yunanistan'da koşulacak olan Akropolis Rallisi için hazırlanıyor. Yarış dışı kaldığı için Arjantin Rallisi'nden puansız dönen Türk ekibinin FIA Kupası'nda 16 puanı bulunuyor. Toyota Mobil Türkiye Takımı 6-9 Haziran tarihlerinde 46'ıncı Akropolis rallisinde yarışacaklar.
Dünya rallisini 1 milyon insan izliyor
MOTORSPORLARI dünyada futboldan sonra en fazla seyredilen sporlar arasında yer alıyor. Geçen hafta Arjantin'de yapılan Dünya Ralli Şampiyonası'nı 1 milyona yakın kişi izledi. Spor kanalı Eurosport 3 gün boyunca canlı olarak yayınladı. Dünya Ralli Şampiyonası'nın organizasyon maliyeti 8-10 milyon doları buluyor. Ancak turizm, televizyon ve reklam gelirleriyle şampiyonanın kazandırdığı gelir 40-50 milyon dolara yaklaşıyor. Sadece yarışmaya katılan takımların teknik ekiplerinin sayısı 1000'i buluyor. Aynı zamanda yarışmayı izlemeye gelen gazeteciler ve sporseverler de hesaplanırsa, oldukça büyük bir turizm geliri olduğunu düşünmek yanlış olmaz. Ralli aynı zamanda iç turizmi de canlandırıyor. Ülke içinde birçok sporsever ralliyi izlemek için yarışmanın yapıldığı bölgeye geliyor. Bu da o bölgedeki bütün otellerin ve restoranların dolmasına yol açıyor. Rallinin ülkenin tanıtımına yaptığı katkı ise oldukça büyük. Bu nedenle Dünya Ralli Şampiyonası'nı kendi ülkesinde düzenlemek için lobi yapan pek çok ülke var. Bu ülkeler organizasyon maliyetlerini üstlenmek için büyük fedakarlıklar yapıyorlar.
Don't cry for me Argentina
Ralliye çok iyi başlamışlardı... Ama her iyi başlangıcın sonu bazen güzel olmayabiliyordu. Pürüzler çıkabiliyordu. Teknik problemler sonucu yarış dışı kaldılar maalesef. Bizim ekip, tıpkı, ‘‘Dont cry for me Argentina’’ (Benim için ağlama Arjantin) der gibiydi. Öyle yoğun duygular içinde Türkiye'ye döndüler... Bizler de...
19'uncu Arjantin Rallisi'ne katılan takımlar 4 gün boyunca oldukça zorlu bir parkurda mücadele ettiler.
Tamamı toprak olan rallide 75 ekip, 22 özel etapda yarıştı.
Dünya Ralli Şampiyonası'nın yedinci ayağı olan Arjantin Rallisi Cordoba Şehri'nde özel seyirci etabı ile start aldı. Özel seyirci etabında ilk defa üç otomobil aynı anda yarıştı.
Toplam 397 km. özel etaptan oluşan rallinin geri kalan üç günü şehrin kuzey ve güneyinde koşuldu.
Ralliye katılan 75 ekipten sadece 25'i yarışmayı tamamlayabildi. 4 gün süren yarışmanın daha ikinci gününde 25 ekip yarış dışı kaldı.
Arjantin Rallisi'nde ilk iki sırayı sezonun başından beri bir türlü eski performansını yakalayamayan Subaru takımları kazandı. Juha Kankunen birincilik kürsüsüne çıkarken, takım arkadaşı Richard Burns 1.2 saniyelik bir farkla ikinci oldu. Toyota takımı adına yarışan Didier Auriol üçüncü olurken, Mitsubishi ile yarışan Tommi Makinen dördüncü oldu. Ünlü İspanyol pilot Carlos Sainz ise otomobilinde çıkan mekanik arıza nedeniyle yarışı 5'inci sırada tamamladı.
3 serisi BMW Coupe 19.5 milyar lira
YENİ BMW 3 serisi Coupe modeli de satışa sunuldu. 2000 cc motor hacmindeki, 150 beygirlik BMW 320 ci modeli 92 bin 500 mark (yaklaşık 19.5 milyar lira), 2800 cc motor hacimli, 193 beygirlik BMW 328 ci modelinin anahtar teslim fiyatı ise 117 bin 800 mark (yaklaşık 25 milyar lira).
Yeni 3 serisi Salon karakterini anımsatan BMW 3 Serisi Coupe, daha uzun boyu, artan genişliği, azaltılmış yüksekliği ve sportif süspansiyonu ile, daha spor bir görünüm sergiliyor. BMW 3 serisinin üçüncü versiyonu olan Touring modeli de, sonbaharda yollarda görünmeye hazırlanıyor. 3 serisi Coupe'nin pazarda yerini almasından hemen sonra tanıtılacak olan 3 serisi Touring, sportif sürüşten hoşlanan ama kişisel ya da profesyonel nedenlerden dolayı, daha fazla çeşitliliğe ihtiyaç duyan kullanıcıları hedefliyor. 4 ayrı motor seçeneğiyle sunulacak olan BMW Touring'in 318i, 320i, 328i ve 320 d versiyonları bulunuyor.
Şimdi birleşme sırası VW ve Toyota'da
OTOMOBİL dünyasında yeni birleşmeler gündemde... Chrysler-Daimler Benz, Ford-Volvo, Renault-Nissan'ın birleşmesinin ardında Volkswagen ile Toyota'nın görüşmeler yaptığı konuşuluyor. Volkswagen (VW) Başkanı Ferdinand Piech, Volkswagen ile Toyota'nın, şimdilik sadece teknik alanlarda işbirliği yollarını aradıklarını belirtti. Piech, otomotiv sektörünün iki devi arasında bir birleşmeyi düşünmek için henüz çok erken olduğunu bildirdi. Ferdinand Piech, ‘‘Şu anda teknik alanlarda ne gibi işbirliği yapabileceğimizi belirleme aşamasındayız. Bundan başka birşey yok’’ dedi.
KISALAR
HYUNDAİ Accent, 1999 yılının ilk dört ayında toplam 30 model arasında en çok satılan yerli binek araç oldu. Hyundai Accent, 1999'un ocak-nisan’da toplam 4 bin 19 adet satıldı.
SEAT Slalom Şampiyonası'nın ikinci ayağında, geçen yılın slalom şampiyonu Ertuğrul Besin 26 puanla birinci oldu.
CASTROL Ankomak'99 Fuarı'nda, yeni ürünü Castor RX Super Plus'ı tanıttı. Castorl RX Super Plus içeriğindeki katıklar sayesinde motorda zararlı birikimlerin oluşmasını önlüyor.
FORD Ka sahipleri kendilerine gönderilmiş etiketleri otomobillerinin camına yapıştırdıkları zaman Ka Wash ekibi Ford Ka'ları rastladıkları heryerde ücretsiz temizliyorlar.
Uzun topuklu ve uzun tırnaklı erkekler Nissan'ı test ediyor
NİSSAN, araçlarını en zor ve beklenmedik şartlarda test ediyor. Her ihtimalin gözönünde bulundurulduğu testlerde Nissan araçları, ilginç yöntemlerle testten geçiriliyor. Erkek pilotlar bazı testler de uzun tırnak takıp, topuklu ayakkabı giyiyor. Örneğin, Nissan'ın kontrol düğmeleri testi sırasında pilotlar, uzun tırnak takıyor. Kadınların da büyük rağbet gösterdiği Micra modelinin testinde, erkek test pilotları yüksek topuklu ayakkabılar giyerek, pedallara ulaşımın ergonomisi ölçüyor.
Nissan'ın ilginç test yöntemlerinden bazıları da şöyle:
Araçların boyaları dünyanın en sert materyali olan ‘‘elmas’’ ile test ediliyor.
Süspansiyon sistemleri ‘‘dünyanın en kaygan çamuru’’ olan İngiliz (Essex bölgesi) çamurunda iki ay süre ile günde 10 kez deneniyor.
Fren testlerinde ‘‘800 dereceye’’ kadar ısıtılan balatalar ile performans ölçülüyor.
Araçlar demiryolu hatları üzerinden 40 km. hızla geçiliyor ve süspansiyon dayanıklılığı ölçümleniyor.
Bütün araçlar çok dik bir eğimde sadece el freni ile ve üstelik içinde 5 kişi varken uzun süre tutuluyor. ‘‘İşkence testi’’ adı verilen bu test programı aynı araca 5 defa uygulanıyor.