Güncelleme Tarihi:
CİTROEN'in aile otomobili Picasso Türkiye'de satışa sunuldu. 1.6 litrelik motoruyla satılan Picasso'nun anahtar teslim fiyatı 13.4 milyar ile 13.8 milyar lira arasında.
Baylas Otomotiv tarafından ithal edilen Picasso, dış tasarımı, geniş iç hacmi ve küçük eşyaları koymak için tasarlanmış gözleriyle dikkat çekiyor. Ön yolcu koltuğunun altına yerleştirilmiş bir göz büyük bir haritayı alabilecek kapasitede. Ayrıca, iki adet kapaklı eşya dolabı arka çift tabana gömülmüş. Bu dolaplar otomobil içindeki eşyaları, meraklı gözlerden korumak için ideal...
Arkada aksesuarlar için bir adet 12V priz bulunuyor. Bu biberon ısıtıcısı, video oyunları ve bilgisayar için ideal bir çözüm sağlıyor. Arkada seyahat edenler için en büyük yenilik ise ön koltukların arkasına yerleştirilmiş uçak tipi masalar.
Picasso'nun bir başka yeniliği de, bagajda bulunan ‘‘Modubox’’. Oldukça kullanışlı tekerlekli bir eşya arabası olan Modubox, katlandığı zaman bagajın sağ tarafındaki yerine giriyor. 6 büyük şişeli 2 paketi rahatlıkla taşıyabiliyor.
Xsara Picasso'nun ön tablosunun ortasında, hem önden hem de arkadan herkesin yararlandığı bir gösterge tablosu grubu yer alıyor. Bu çok işlevli gösterge, merkezi kilitlemenin durumunu, çocuk güvenliğinin durumunu bildiriyor. Ayrıca, hız, tarih, saat, radyo istasyonu, aşırı hız uyarısı, kalan yakıtla ne kadar mesafe yapılabileceğini, ortalama hızla ilgili birçok bilgi veriyor.
Picasso'da kullanılan 1587 cc hacmindeki motor 82 beygir gücünde. Azami hızı 168 olan Picasso'nun yakıt tüketimi ise şehir içinde 10.3, şehir dışında 6.3 litre.
Türkiye, Citroen'in gözbebeği oldu
CİTROEN'in Türkiye distribütörü olan Baylas Otomotiv, dünyadaki Citroen distribütörleri arasında birinci oldu. Geçen yıl Citroen tarafından en iyi distribütörü seçmek için düzenlenen ve ‘‘Magellan’’ adı verilen yarışmada birinci olan Baylas Otomotiv, bu yılda satışlarda birinciliğe adını yazdırdı. Baylas Otomotiv Genel Müdürü Derya Kartoz, Berlingo, Jumper ve Saxo modellerinde en çok satış yapan distribütör olduklarını söyledi. Türkiye'nin Citroen'in gözbebeği olduğunu belirten Kartoz, Fransızların her fırsatta Türkiye'ye verdikleri önemi gösterdiklerini bildirdi. Kartoz, ‘‘C5 kod adıyla üretilecek olan otomobil, distribütör firmalara Türkiye'de gösterildi. Bir günlüğüne Türkiye'ye gelen araç 15 distribütör firmaya ilk kez burada tanıtıldı. Ayrıca, düne kadar iki dilde hazırlanan broşürler artık, İngilizce, Fransızca ve Türkçe olarak üç dilde basılacak’’ dedi. Fransızların Türkiye'yi diğer distribütörlere örnek gösterdiklerini söyleyen Kartoz, Citroen'le ilişkilerinin tarihinin en iyi döneminde olduğunu kaydetti.
Mitsubishi Evo 6 ile
ralli heyecanı
MITSUBISHI binek otomobillerinin Türkiye Distribütörü ve Castrol Madeni Yağlar San. ve Tic. A.Ş., Grup N otomobillerini tanıtıcı bir etkinlik düzenledi. Türkiye Ralli Şampiyonası Grup N Birincisi Ali Ersin'in de katıldığı ‘‘Adrenalin’’ etkinliklerinde Mitsubishi Evo 6 tanıtıldı. Fethiye Hillside Beach Clup'ta gerçekleştirilen organizasyona katılanlar, özel olarak hazırlanan bir parkurda Evo 6'yı tanıma ve ralli heyecanını yaşama fırsatı buldu.
Mitsubishi binek otomobillerinin Türkiye Distribütörü Grup Direktörü Yusuf Soylu, yollarda kullanılan standart araçlara uygulanacak özel güvenlik sistemleri ile Grup N'e katılınabileceğini belirtti.
Ali Ersin ise standart otomobillerin yarıştığı Grup N klasmanı ile Grup A arasındaki farkı anlatarak, otomobil sporlarının herkese açık olduğu mesajını verdi. Ersin, özel güvenlik donanımı ile herkesin caddelerde değil, parkurlarda yarışabileceğini belirtti.
Ali Ersin'in otomobili Mitsubishi Evo 6, gücünü 280 beygir, 2.0 lt. intercooler'lı çift kanallı tubrocharger'dan alıyor. Araç, 0-100 km'ye 4.9 saniyede ulaşıyor. Toplam 1280 kilogram ağırlığındaki Mitsubishi Evo 6, titanyum ve alüminyum karışımından yapılan yüksek stop entegre edilmiş arka rüzgarlığı ile aerodinamiği kontrol ediyor.
Dünyada sınırlı sayıda üretilen Evo 6'nın Türkiye'deki satış fiyatı yaklaşık 58 bin dolar (38 milyar lira). Türkiye için özel olarak üretilen 25 adet Evo 6'ların tamamı, Türkiye'ye gelmeden satıldı.
Düz vites otomobilde otomatik vites keyfi
GÜNEY Kore'de Keo Sang Electronics tarafından geliştirilen otomatik debriyaj sistemi ‘‘Auto-Clutch’’ dünya ile aynı anda Türkiye'de satışa sunuldu. Yedpa Ticaret Merkezi'nde faaliyet gösteren Maptaş tarafından ithal edilen sistem, manuel vitesli otomobilleri otomatik vitesli hale dönüştürüyor. Maliyeti montaj dahil 350 dolar (yaklaşık 230 milyon lira) olan sistem, son yıllarda üst sınıf otomobillerde kullanılan tiptronik sistem keyfini yaşatıyor.