Güncelleme Tarihi:
OTOMOTİV üreticileri, trafik kazalarını azaltmak ve sürüş güvenliğini artırmak amacıyla otomatik pilotlu bir araç sürüş sistemi üzerinde çalışıyorlar. Bu sistem üzerinde çalışan firmalardan biri olan Nissan'ın deneme aşamasındaki ‘‘Geliştirilmiş Güvenli Araç’’ındaki (ASV-Advanced Safety Vehicle) ileri teknolojik bilişim sistemi, sürücünün birçok görevini üstleniyor. ASV sistemi otomobil kullanımını, otomatik pilota bağlı bir uçağın güvenli işletimine dönüştürüyor.
ASV'de öngörülen güvenlik sistemi ‘‘trafik güvenliğinde son nokta’’ olarak niteleniyor. Sadece sürücünün değil yayaların güvenliğini de hesaba katan ASV sistemi, trafik kazalarının sayıca ve etki bakımından azaltılmasına yönelik en önemli girişimlerinden biri.
ASV'deki güvenlik teknolojilerinden örnekler şöyle özetlenebilir:
Sürücünün yüzünü sürekli olarak inceleyecek bir bilişim düzeni kuruldu. Bu sistemle sürücünün yüz ifadesi ve gözlerinin yola odaklanma hızı-yavaşlığı heran izlenecek. Eğer bilgisayar sürücüde dikkat kaybı odaklanma güçlüğü ya da dalgınlık belirtisi saptarsa, sürücüyü uyaracak.
Farların gücü, yoldaki görüş uzaklığı ve koşullarına göre otomatik olarak ayarlanacak. Görüş uzaklığı fazla veya görüş koşullarının kötü olduğu yollarda farlar otomatik olarak daha parlak yanacak.
Sürücünün gece giderken yol kenarında fark edemeyeceği yaya veya engelleri kızılötesi ışın kullanan özel bir kamera görüp sürücüyü uyaracak.
ASV'de gece sürüşleri sırasında yol kenarlarını da aydınlatacak ek farlar kullanılacak. Ancak bunlar karşıdan gelen sürücünün gözünü kamaştırmamak için sadece karşıdan başka bir araç gelmediği zamann devreye girecek. Sürücü fren yapmak için daha pedala basmadan arka üst stop lambasının ortasındaki bölme yanacak ve arkadaki araca ‘‘frene basmak üzereyim’’ uyarısı yapacak.
ASV'nin motor bölmesinde kullanılacak iki radar sistemi, debriyaj ve freni otomatik olarak kontrol edecek. Böylece ASV'nin önünde giden araçlar arasında daima belli bir uzaklık ve belirlenen hız otomatik olarak korunacak.
Aynı sistemle aracın önünde bir engel (çukur, işaret levhası, yaya, araç) görürse frene sürücüden önce basacak.
Sürücünün göremeyeceği kör bir noktada yaya varsa, kızılötesi ışınla çalışan sensörler sürücüyü uyaracak. Sürücü manevraya başladığı anda, güvenlik sistemi aracın yayanın üzerine doğru gitmesini engelleyecek.
Sürücü fren bastığı zaman aracın savrulmasını, kaymasını önlemek için frene basış gücünü otomatik olarak ayarlayacak.
Yola çizilmiş şerit çizgilerini sürekli algılayacak bir kamera aracın tam iki şerit arasında seyretmesini sağlayacak. Sürücünün aracı iki şerit arasında tutmak için dikkat harcamasına gerek kalmayacak.
Çarşıdan aldım bir tane
eve geldim iki tane
ÊPEUGEOT 206'nın yeni modeli Coupe Cabrio, bir otomobilde iki ayrı otomobil keyfini yaşatıyor. Elektrik kontrollü ve bagajın içinde gizlenen, 12 saniyede açılıp kapanabilen sert tavanı ile (hard top) 206 CC, kapalıyken coupe, tavanı açıldıktan sonra da cabrio oluyor. 206 Coupe Cabrio, Türkiye'de 1.6 lt 110 beygir ve 2.0 lt. 138 beygir motor seçenekleri ile gelecek. 206 CC, 2001 yılının ilk aylarında Türkiye'de satışa sunulacak. Avrupa'da ve Türkiye'de büyük taleple karşılaşan 206'nın, üstü açık spor modelinin de büyük ilgi görmesi bekleniyor.
Toyota Team Atakan Türkiye
Ralli Şampiyonluğunu kutladı
2000 yılı Türkiye Ralli Şampiyonası'na Toyota, Mobil, Superonline, Sony, Hilton, Fida Film, Illy ve Nova sponsorluğunda katılan Toyota Team Atakan, Kıbrıs Ralli'sinde aldığı birincilikle 2000 Türkiye Şampiyonu oldu. Türkiye Ralli Şampiyonası kapsamında 7 yarışa katılan Serkan Yazıcı-Erkan Bodur ekibi bu yarışalarda 4 birincilik 2 ikincilik elde etti. Bu başarılı sonucu kutlamak amacıyla Hilton Oteli Balo Salonu'nda düzenlenen davete, Toyota Team Atakan, takım sponsorları, motorsporları camiası ve ralliseverler katıldı. Toyota Team Atakan Takım Direktörü İskender Atakan büyük bir rekabet ortamı içerisinde geçen zorlu sezonda elde ettikleri bu başarının önümüzdeki yıl da tekrarlanması için yoğun bir antrenman programına şimdiden başlayacaklarını söyledi.
KISALAR
OPEL Türkiye ve TEB Factoring, otomotiv bayi desteğinde bir ilke imza atıyor. Bu proje ile TEB Factoring, Opel Türkiye'nin bayilerine yaptığı satıştan doğan alacaklarına garantörlük yapıyor. 2001 yılı için Opel Türkiye'nin toplam 1 milyar dolar ciro hedefi bulunuyor. 35 bayide uygulanmaya başlayan prrojenin bu hedefi gerçekleştirmede önemli bir adım olduğu belirtiliyor.
OPET, bünyesine katılan iki yeni isimle kadrosunu daha da güçlendirdi. Yavuz Erkut ve Aydın Güneş, Opet’te yeni görevlerine başladılar. Erkut, İkmal ve Terminal Operasyonları Müdürü, Güneş ise Ticari ve Endüstriyel Yakıtlar Müdürü olarak görev yapacak.
FİAT Doblo dünya desteğini arkasına aldı. Tofaş'ın ‘‘Bir Dünya Projesi’’ olarak hayata geçirdiği Fiat Doblo üretiminin finansmanı amacıyla 200 milyon Euro'luk kredi anlaşması imzalanıyor. Projenin finanse edileceği kredi, ABN AmroBank liderliğinde 8 yabancı bankadan oluşan bir sendikasyonla alındı.