Güncelleme Tarihi:
Yakında Türkiye'ye gelmesi beklenen coupelerin fiyatına yaklaşık yüzde 60 oranında gümrük ve vergileri de eklemek gerekiyor. Bu durumda, CL 500 için yaklaşık 63 milyar lira, CL 600 için de yaklaşık 80 milyar lira civarında fiyatlardan sözetmek mümkün.
Daimler Chrysler, 2000 yılı için uzun zamandır beklenen Mercedes'in yeni üyesi CL-Coupe'yi dünya kamuoyuna sundu. Coupe'nin CL 500 ve CL 600 olarak geliştirilen iki modeli, geçen hafta Fransa'nın güney sahillerinden Nice yakınındaki Antibes'de tanıtıldı.
Mercedes'in 2000 yılı için piyasaya sürmeye başladığı iki yeni coupesinin, CÔte d'Azur'da 226 kilometrelik test sürüşüne biz de katıldık. Test sürüşleri konusunda, kullandığım aracın yol tutuşundan, fren sisteminin esnekliğinden, motorundan, elektronik donanımının kalitesi hakkında fazla ahkam kesecek kadar deneyimli değilim. Ancak test ettiğimiz, herhangi bir araç değil Mercedes'in yeni üyesi coupeler, 100 km.’de 13.4 litre yakıt harcıyor ve 260 km.’ye ulaşıyor.
Daimler'in Binek Araçları Geliştirme Departmanı Başkan Yardımcısı Hans Multhaupt, CL 500 ve CL 600'ü tanıtırken, yıldızıyla iki koltuklu lüksün, pazarda her zaman özel bir yeri olduğunu belirtti. Multhaupt sözlerini şöyle sürdürdü:
‘‘Özel olma açısından bakıldığında yeni coupeler mühendislik ve dizaynı ile Mercedes Benz'in en üst düzeydeki ürünüdür. Bunlar hayal otomobiller sınıfına dahil edilebilirler. CL coupeler, öncekilerden 340 kilo daha hafif üretildi. Ağırlığının azaltılması, eski CL 600'le kıyaslandığında, yakıt tüketiminde yüzde 20'lik bir tasarruf sağlıyor. En önemli yenilik ABC (Active Body Control) sistemidir. ABC, bir otomobilde, sadece teknoloji yararına teknoloji olmaktan öte, araca tam konforlu bir spor otomobili görünümünü kazandırıyor. Dünyada ilk kez ABC sistemini uygulayan grup olduğumuz için de mutluyuz.’’
CL 500'ün fiyatı 151 bin (yaklaşık 40 milyar lira) Alman Markı, CL 600'ün fiyatı da yaklaşık 193 bin (yaklaşık 50 milyar lira) Alman Markı.
10 milyara hem yük aracı de otomobil
Kompakt sınıftaki bir otomobilin avantajlarıyla bir minivanın kullanım rahatlığını birleştirerek bütünüyle yeni bir pazar segmenti yaratan Opel Zafira, Türkiye'de satışa sunuldu. Flex 7 sistemine sahip ilk minivan olan Opel Zafira'nın yolcu bölümü istenildiği tek kişilik bir yük aracından 7 kişilik yer sağlayan konforlu bir binek otomobile dönüşüyor. Zafira'nın 100 beygir gücünde 1.6 litre 16 V, 115 beygir gücünde 1.8 litre 16V Ecotec benzinli motorlar ve 82 beygir gücünde 2.0 litre DI 16 V Ecotec dizel motor seçenekleri bulunuyor. Zafira'nın Türkiye'de 1.6 lt. Base modeli ve 1.8 lt. Comfort modeli satılıyor. Türkiye çapında Opel bayilerinde satışa sunulan Opel Zafira'ların fiyatları 10 milyar liradan başlıyor.
Toyota'nın en minik üyesi Türkiye'de
Toyata Yaris 1.3 Avrupa ile aynı zamanda Türkiye'de satışa sunuluyor. Toyota'nın küçük otomobil sınıfındaki
yeni üyesi Yaris, dışı küçük içi geniş tasarımı, konfor ve performans
özellikleriyle küçük otomobil kavramını yeniden tanımlıyor. Toyota'nın
21. yüzyılda Avrupa'da izleyeceği gelişme stratejisinin temel modelini oluşturan Yaris aynı zamanda gelecek yüzyılın ulaşımında temel oluşturacak kadar iddialı bir otomobil. Toyota Yaris'in 1.3 litre motorlu versiyonu, Avrupa ile eş zamanlı olarak 15 Ekim'den itibaren Türkiye'de Toyotasa tarafından satışa sunuluyor. Toyota Yaris,
3 yıl/100 bin km. mekanik, 6 yıl karoseri ve 3 yıl boya garantisine sahip. 1.3 lt. 86 beygir gücündeki Yaris'in maksimum hızı 175 km. Yaris'in 0'dan 100 km'ye hızlanma süresi 12.1 saniye, ortalama yakıt tüketimi ise 100 km'de 6.0 lt.
1 depoyla 1000 km.
Mitsubishi Carisma 1 depo benzinle 1000 km. yol yapıyor. Mitsubishi Motors tarafından geliştirilen ve dünyanın seri üretime geçmiş doğrudan püskürtmeli ilk motor olma özelliğini taşıyan Carisma'nın GDI motoru, düşük yakıt tüketimi ile dikkat çekiyor. Avrupa'da yapılan yol testleri, Mitsubishi Carisma'nın ideal koşullarda 1 depo benzinle 1000 km. yol yapabildiğini gösteriyor. Yüksek teknoloji kullanılarak son derece hassas ölçümlerle yapılan bu testlerde, Carisma 1.8 GDI'ın 90 km. sabit hızda 100 km'de 5.0 litre benzin yaktığını ortaya koyuyor. Aynı teknik özelliklere sahip rakiplerine oranla yüzde 20'lik yakıt tasarrufu anlamına gelen bu oran, Mitsubishi Carisma GID'i sınıfında en ekonomik otomobil olarak öne çıkarıyor.
Üretimde Renault lider
Türkiye'de, bu yılın 9 ayında toplam otomobil üretimi 151 bin 309 adet olurken, Oyak Renault sözkonusu dönemde ürettiği 83 bin 893 adet otomobil ile ilk sırada yeraldı.
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) verilerine göre, bu yılın ocak-eylül döneminde otomobil üretiminde Oyak Renault'u, 44 bin 610 adet otomobil üretimi ile Tofaş izledi. Sözkonusu dönemde, Honda 4 bin 626 adet, Ford Otosan 804 adet, Hyundai Assan 8 bin 641 adet, Opel Türkiye 2 bin 771 adet, Toyotasa 5 bin 964 adet otomobil üretimi gerçekleştirdi.
Eylül ayında ise Honda 620 adet, Opel Türkiye 540 adet, Oyak Renault 13 bin 975 adet, Tofaş 7 bin 122 adet, Toyotasa da 211 adet otomobil üretimi gerçekleştirirken, bu ayda Hyundai Assan ile Ford Otosan üretim yapmadı.
BMW Group 15 Land Rover Defender'i, Sivil Savunma, Avcılar Belediyesi ve Akut'a bağışladı.
FORD Otosan, Urfa'da gerçekleştirilen 2. Uluslararası GAP Fuarı'na Transit, Cargo, Ranger ve Focus'la katıldı.
SCANIA, Gaziantep Autoshow'99 Fuarı'nın ilgi odağı oldu. Genoto, Scania araçlarını tanıttı.
TEMSA Otomotiv, Skalite'99 çalışmalarına altın sponsor olarak, turizm sektöründe kaliteyi desteklemeye devam etti.
BMC, her ay 30 adet Profesyonel'i, dünyaca ünlü ERF markasıyla İngiltere'ye ihraç ediyor.
MAZDA, Adapazarı ve Düzce'de deprem sonrası çalışmalarda kullanılmak üzere arazi araçları armağan etti.