Ufuk Sandık: Hyundai yenilenen Accent'i Türkiye'de üretmeye başladı

Güncelleme Tarihi:

Ufuk Sandık: Hyundai yenilenen Accenti Türkiyede üretmeye başladı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 14, 2000 00:00

Ufuk SANDIK
Haberin Devamı

Yenilenen Accent modelinin üretimine Hyundai Assan'ın İzmit tesislerinde başlandı. Geçen hafta sonunda Antalya'da düzenlenen bir toplantıda tanıtılan yeni Accent'in satışına mart ayında başlanacak.

Hyundai Motor Company tarafından 200 milyon dolar harcanarak 27 ayda geliştirilen yeni Accent'in Türkiye'de üretimi için 30 milyon dolar yatırım yapıldı. Yeni Accent'in yerlilik oranı ise yüzde 50-60 civarında.

Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, 17 Ağustos depreminin, yeni Accent'in üretim tarihinde birkaç aylık gecikmeye neden olduğunu söyledi. Kibar, gizli yürütülen bir çalışma sonucunda geliştirilen bu proje ile, yeni binyılın ilk yerli üretimini yaptıklarını belirtti.

Yeni nesil ABS ve EBD fren sistemi, immobilizer, sürücü ve yolcu hava yastığı, klima, elektrikli ön ve arka camlar, uzaktan kumandalı merkezi kilit, hidrolik direksiyon ve otomatik vites yeni Accent'te bulunan özelliklerden sadece bir kaçı.

Ayrıca yeni Accent'te 5 ayrı model tipi, 15 ayrı donanım paketi ve 9 farklı renk seçeneği sunuluyor. 1300 cc, 12 vlaf SOHC ve 1500 cc, valf DOHC enjeksiyonlu motor seçenekleri bulunan yeni Accent'lerde aracın eni, boyu ve yüksekliği büyütülmüş. Her motor seçeneğinde otomatik vites olanağı sunulan yeni Accent'te akıllı şanzıman, yakıt ekonomisi sağlayan ‘‘Returnless’’ yakıt sistemi gibi teknolojik yenilikler de bulunuyor.

4 kapılı sedan versiyonu üretilen yeni Accent'in 3 ve 5 kapılı alternatifleri ileride ithal olarak satışa sunulacak.

1.3 lt. motorlu yeni Accent'in anahtar teslim satış fiyatı 5 milyar 952 milyon liradan başlıyor. 1.3 lt. Accent'in fiyatı donanım paketlerine göre 7 milyar 727 milyon liraya kadar yükseliyor. 1.5 lt. motorlu Accent'in fiyatı ise 7 milyar 55 milyon lirayla 10 milyar 130 milyon lira arasında değişiyor.

HYUNDAİ'NİN ÖYKÜSÜ

Hyundai marka araçların Türk otomotiv pazarına girişi 1990 yılı sonunda Assan Hyundai'nin, Hyundai Motor Company'nin Türkiye distribütörü olması ile başladı. Hyundai markasının Türk tüketicisi tarafından beğenilmesi üzerine Türkiye'de üretime geçme kararı alındı. 1994 yılı sonunda Hyundai Assan Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş. yüzde 50-50 eşit hisseye sahip Hyundai Motor Company ve Kibar Holding ortaklığıyla kuruldu.

25 Eylül 1995'de İzmit Ali Kahya Beldesi'nde yıllık toplam 120 bin otomobil ve hafif ticari araç kapasiteli fabrikanın temelleri atıldı. Temmuz 1997 yılında ise Hyundai'nin Accent modelinin üretimine geçildi.

Yeni Forester daha güzel

SUBARU'nun arazi aracıyla bir otomobilin konforunu birleştiren Forester AWD modeli yenilenen dış görünümü ile önümüzdeki günlerde satışa sunuluyor. Yeni binyıl için yeniden tasarlanan Forester, yenilenen ön ve arka görünümüyle dikkat çekiyor.

Ön panel Forester 2.0 AWD seçeneğinde krom kaplı bir çerçeve ile daha sportif bir görünüm kazandı. Tampon ve yan koruyucular, dünyanın dört yanındaki kullanıcıların istekleri de dikkate alınarak daha sportif bir görünüme büründü. Ayrıca Forester S-Turbo 2.0 AWD seçeneğinde gövde rengi tamponlar dikkat çekerken, turbosuz modelde gövde rengine göre değişen iki farklı tampon seçeneği yer alıyor.Forester'ın arka görünümü de dikkati çeken bir şekilde değiştirildi. Arka farlar gövdeye yerleştirilirken, sadece estetik kaygılardan yola çıkılmamış, aynı zamanda arkadan gelen sürücünün farları daha rahat algılamasına da dikkat edilmiş.

Kabinde sürücü koltuğu hem konforlu, hem de sportif bir sürüşe olanak sağlıyor. Arka koltuklar da uzun süreli yolculuklarda bile rahatsızlık yaratmamak üzere dizayn edilmiş.Yeni Forester'lar da arka koltuklar, ön gruptan 30 mm. daha yükseğe yerleştirilerek, arkada yolculak yapanların görüş mesafeleri artırılmış.

İç görümünde Forester S-Turbo 2.0 AWD modelinde süet döşeme standart özellikler arasına eklendi.

Otomotivcilere askeri havaalanı

SİLAHLI Kuvvetler'den otomotiv sanayiine destek. İzmit'te bulunan 15'inci Kolordu Komutanlığı Köseköy'de bulunan askeri havaalanı pistini otomotiv sanayiinin kullanımına açmaya hazırlanıyor. Pist, Sabancı Grubu'nun fabrikalarını birarada toplayan Kentsa'nın yanında bulunuyor. 15'inci Kolordu Komutanlığı, havaalanı pistini Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) üyelerinin kullanımı için Sanayi Bakanlığı'na devredecek. Daha sonra pist, OSD'ye geçecek. Böylece, Türk otomotiv sanayii tarafından geliştirilen yeni modellerin testleri burada gerçekleştirilecek.

BMW'den yüzyılın rekor satışı

BMW, geçen yıl 751 bin 272 adet otomobil satışı ile 1998 yılında elde edilen satış rekorunu yüzde 7.4 ile geride bıraktı. ABD'de ise 155 bin adet otomobil satışı ile 1998 yılına oranla satışlarını yüzde 18 artırdı. BMW, 1999 yılı içinde 3 serisi otomobillerinde yarım milyondan fazla satış yaparak 505 bin adet ile geçen yıla oranla yüzde 17'lik satış artışı elde ederken, 5 serisinde 201 bin 400 adet ile 1999 yılını tahmini satış rakamlarının üzerinde kapattı.

Mitsubishi'den 24 saat hizmet

MİTSUBISHI Dost hizmeti ile Mitsubishi otomobil sahipleri ve araç içindeki diğer yolcular yüzde 100 güvence altına alındı. Mitsubishi Dost, sadece otomobilleri değil tüm araç sahiplerinin ve yolcuların ihtiyaçlarını da düşünerek oluşturulmuş bir satış sonrası servis hizmetidir. Mitsubishi Dost'un verdiği hizmetlerden sadece Mitsubishi kullanıcıları 1 yıl boyunca ücretsiz olarak faydalanabiliyorlar.

Mercedes-Benz Türk'de değişiklik

MERCEDES-Benz Türk'ün 1998 yılından bu yana Direktörler Kurulu Başkanı olan Axel Arendt, DaimlerChrysler Aerospace (DASA) şirketinin Mali İşler Bölümü Başkanlığı'na atandı. Arendt'ten boşalan Direktörler kurulu Başkanlığı görevini ise Dr. Till Becker devraldı. 1987 yılından bu yana Mercedes-Benz'de çeşitli görevler yürüten Becker, son olarak Mercedes-Benz Hindistan'ın Başkanlığı'nı yapıyordu. Bu arada Mercedes Benz Türk'ün Pazarlama Direktörlüğü'ne Eşref Biryıldız atandı. Birdyıldız, 18 yılı aşkın bir süreden beri Mercedes-Benz Türk'te çalışıyor.

Temsa'nın yeni genel müdürü

1984-1993 yılları arasında Temsa'da çeşitli üst düzey yöneticilik kademelerinde çalışan Mehmet Buldurgan, 1 Ocak 2000'den itibaren Temsa'da Genel Müdür olarak göreve başladı. 1954 Adana doğumlu olan Buldurgan, Tarsus Amerikan Koleji, Ankara Fen Lisesi ve Boğaziçi Üniversitesi İdari Bilimler Fakültesini bitirdikten sonra iş hayatına atıldı.

Pirelli'den milenyum lastiği

PİRELLİ, yeni lastiği P Zero Rosso'yu tanıttı. PZero ismi, Pirelli'nin ultra-yüksek performanslı lastik teknolojisinde önemli bir dönüm noktası oluşturduğu için kullanılmış. Zero (sıfır), ‘‘Sıfır limit’’ anlamına geliyor.

Rosso ise İtalyanca'da kırmızı anlamında olup her zaman hızlı otomobil sürme zevkini simgeliyor.

P Zero Rosso, Audi TT ve Audi RS4 için şimdiden araç üreticisi tarafından onay aldı ve Ferrari, Lamborghini, Mercedes ve Porsche için ileri test aşamasında...

P Zero Rosso ile yalnızca asfaltta değil off-road araçları için de geliştirildi. Pirelli, önde gelen otomobil üreticilerinin koyduğu spefikasyonlara uygun lastik çeşitleri yarattı; P Zero System, Scorpion Zero.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!