Güncelleme Tarihi:
GEÇEN hafta, bu sayfada yenilenen Toyota Corolla'nın özelliklerini tanıtmıştık. Toyota Corolla'da ön görünümde yapılan değişiklik ve motor teknolojisi dikkat çekiyordu. Yeni otomobilin tanıtımı amacıyla Bodrum'da Toyotasa Genel Müdürü Hazım Kantarcı'nın da katıldığı bir test sürüşü yapıldı.
Yeni Corolla ile oldukça iddialı olan Toyotasa Genel Müdürü Hazım Kantarcı, yeni Corolla ile sorunsuzluğu daha da ileri taşıdıklarını söyledi.
Yıl sonuna kadar yeni modelden 13-14 bin adedi aşan satış beklediklerini ifade eden Kantarcı, yerlilik oranının da eski modellerdeki gibi maliyet bazında yüzde 60, kullanılan parça açısından ise yüzde 50 düzeyinde bulunduğunu bildirdi.
Soruları da yanıtlayan Kantarcı, yeni üretilen Corolla'nın ihraç edilmeyeceğini belirterek, ‘‘Toyotasa'da ihracat olacaksa, bu, başka bir model olacak’’ dedi. Otomotiv sektöründe büyük ölçekte üretimin maliyet ve rekabet açısından taşıdığı önemi vurgulayan Kantarcı, ‘‘yegane yol ihracattır, bizim de çalışmalarımız bu yöndedir. Toyotasa'yı bir an önce ihracat yapan bir şirket haline getirmemiz lazım’’ diye konuştu.
MOTOR TEKNOLOJİSİ
Toyota'nın gelecekte tüm modellerini tek bir çatı altında birleştirmeyi hedefleyen düşünen motor VVT-i (Akıllı Değişken Supap Zamanlaması) teknolojisi Corolla'da kullanıldı. VVT-i teknolojisi tüm motor devirlerinde daha yüksek tork, daha iyi yakıt tüketimi ve daha düşük gaz emisyonu sağlıyor. Corolla 1.4 lt. ve 1.6 lt. VVT-i motor seçenekleriyle tüketicinin beğenisine sunuluyor.
Engine Technology International dergisi tarafından 1999'un Uluslararası Motoru seçilen düşenen motor VVT-i bu sayede motor teknolojisi alanındaki önemini kanıtlıyor.
Toyota Direkt Ateşleme Sistemi de VVT-i gibi Toyota modelleri için bir başka ortak hedef. Bu sistem ateşleme zamanını optimize ederek ateşleme sırasında oluşan doğal voltaj kaybını azaltıyor. Böylece daha iyi yanma verimi, daha yüksek performansı ve daha uzun motor ömrü elde ediliyor. Ayrıca distribütör gereksinimi ortadan kaldırarak bakım masraflarını azaltıyor.
Düşünen motor VVT-i için özel olarak tasarlanan hava emme manifoldu, silindir başından ısı transferini kesmek ve hava emme ısılarını düşürmek için plastik olarak üretkiliyor. Egzost manifoldunun üretiminde ise ağırlığı azaltmak için paslanmaz çelik kullanılıyor.
VVT-İ NE YAPIYOR?
Akıllı Değişken Supap Zamanlama sistemi VVT-i, sürüş koşullarına ve motor yüküne göre emme supaplarının açılma ve kapanma sürelerini değiştiriyor. Egzost supapının kapanma ve emme supapının açılması arasındaki ‘‘zamanlama’’ süresi değiştirilerek optimum yanma sağlamak için motor özellikleri değiştiriliyor ve böylece daha etkili bir yakıt kullanımı, daha temiz egzost emisyonu ve maksimum tork elde ediliyor.
Toyota'nın geliştirdiği bu sistem sürekli değişken zamanlama avantajı sunuyor ve motor işletim bilgisayarının tüm kullanım koşullarında optimum zamanlamayı belirlemesini sağlıyor. Diğer bir deyişle, supap zamanlamasının artık belirli bir sürüş ortamına uymak üzere önceden sabitlenmesi gerekmiyor. Daha yüksek yanma ısısında daha eksiksiz bir yanma daha az nitroksit emisyonları sağlıyor. Düşük motor hızlarında supap zamanlamasındaki bir artış yanmamış hidrokarbonları azaltan bir yanmamış yakıt sirkülasyonu oluşturuyor. Her iki koşul da daha iyi bir yakıt tüketimi sağlıyor.
Bora’nın wagonu Variant Türkiye’de
VOLKSWAGEN 1999 yılında piyasaya sürdüğü Bora modelinin station wagon versiyonu Bora Variant'ı Türkiye'de satışa sundu. Bora Variant, özellikle seyahat etmekten hoşlanan ailelerin beklentilerine yanıt verebilecek iç hacim ve konfora sahip. Sportif ve dinamik çizgileriyle dikkat çeken Bora Variant'ın 1.6 lt. 100 beygir gücünde ve Comfortline donanım paketi ile satışa sunuluyor. Bu donanım paketinde; ABS, 4 havayastığı, klima, alüminyum alaşım jantlar, otomatik kararan dikiz aynası, yağmur sensörü, yol bilgisayarı, bagajda özel bölme, port bagaj hazırlığı ve elektrik soketi standart olarak bulunuyor.
Opel Türkiye, Saab’ın distribütörü oldu
GENERAL Motors'un Türkiye'deki temsilcisi Opel Türkiye, 1 Mayıs 2000'den başlamak üzere Saab'ın yeni distribütörü oldu. Saab'ın Türkiye distribütörlüğünü daha önce Doğuş Holding yürütüyordu. İdari olarak Opel Türkiye şemsiyesi altında olmakla beraber, Saab Türkiye tamamen bağımsız olarak çalışacak.
Saab Türkiye'nin yeni Ülke Müdürü İlkim Sancaktaroğlu, yeni ve dinamik bir bayi örgütü kuracaklarını ve ilk bayilerin Ankara, İstanbul ve İzmir'de devreye alınacağını belirterek, Opel servis ağının altyapısını da kullanacaklarını söyledi.
Türkiye'ye Saab 9-3 ve 9-5 modellerini getireceklerini söyleyen Sancaktaroğlu, ‘‘Pazara 9-3 Convertible, 9-3 Viggen, 9-5 Aero ve 9-5 Griffin gibi heyecan verici otomobilleri sunacağız. Kullanılan motorlar Saab teknolojisinin gerçek birer simgesi. Her iki modeldeki turbo motorlar, 145-230 beygir arasında güç üretiyorlar’’ dedi.
Son 10 yıl boyunca Saab Automobile AB'nin yüzde 50 hissesini elinde tutan General Motors Corporation, birkaç ay önce kalan yüzde 50 hisseyi de satın almıştı.
kısa... kısa... kısa...
BP Türkiye, ‘‘en başarılı yabancı dağıtım şirketi’’ seçildi. PT World dergisinin düzenlediği ‘‘Petroleum Turkey Awards'99’’ anketinde BP Türkiye geçen yıl olduğu gibi bu yılda birinciliğe layık görüldü. BP Türkiye Genel Müdürü Ertuğrul Tuncer de, ‘‘en başarılı yabancı dağıtım şirketi yöneticisi’’ seçildi.
SHELL'in Türkiye genelinde uygulayacağı yeni promosyon kampanyası başladı. Toplam 50 Honda Civic otomobil ve 500 adet Turkcell kartlı Ericsson T 10 cep telefonunu kapsayan kampanyaya katılım çok kolay. 5 ay sürecek olan kampanya sırasında Shell Akaryakıt İstasyonlarından 10 milyonluk akaryakıt, 5 milyonluk madeni yağ veya otogaz alan herkes bir çekiliş kuponu sahibi oluyor.
TÜYAP Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş., tarafından düzenlenen UNEF 2000, 3. Ticari Araçlar, Ekipmanları ve Yan Sanayii Fuarı, 11-14 Mayıs 2000 tarihleri arasında, TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi-Beylikdüzü'nde düzenleniyor. Fuarda, ticari araçlar, ekipmanları ve yan sanayiindeki yenilikler sergilenecek.
GÜNEY Kore'nin en büyük otomotiv üreticisi Hyundai, DaimlerChrysler ve Mitsubishi firmaları ile ‘‘stratejik ittifak’’ oluşturdu. Hyundai Başkanı Lee Kae-an, üç şirketin birlikte 1.0-1.5 litre motor hacimli küçük binek otomobili üreterek dünya çapında pazarlayacağını bildirdi.
DaimlerChrysler’den finansman şirketi
CHRYSLER marka araçların Türkiye'deki satışı için bir süre önce kendi şirketini kuran DaimlerChrysler, şimdi de finansman şirketiyle faaliyet gösterecek. Tüketici finansmanı için kurulan İstanbul merkezli şirkete DaimlerChrysler Finansman A.Ş. adı verildi. Şirket, her türlü mal ve hizmet alımını kredilendirmek amacıyla ödünç para verecek, yurtiçi ve dışındaki tüketicilerin finansmanını sağlayacak. Sermayesi 1 trilyon lira düzeyinde bulunan şirkette DaimlerChrysler Services AG 995 milyar, Till Becker de Freitas, Franz Gustav Ersan Koller, Willi Jürgen Schrödelsecker ile Mustafa Ünal 1 milyar 250'şer milyon liralık pay edindi. Şirketin yönetim kuruluna ilk genel kurul toplantısına kadar görev yapmak üzere Heinz Walther Kiefer, Till Becker de Freitas ile Franz Gustav Ersan Koller getirildi.
Audi internette
DOĞUŞMOTOR-Audi web sitesi hizmete açıldı. Audi sitesine ‘‘http://www.audi.com.tr’’ adresinden ulaşılabiliyor. Audi web sitesinde, yetkili satıcılar, yetkili servislerin, modellerin anahtar teslim fiyatları, Audi haberleri, Audi tarihçesi ve Audi'ye özel ürünlerin tanıtıldığı ‘‘quattro butik’’ yer alıyor.
Skoda Türkiye’deki satışlardan memnun
SKODA, dünya üzerindeki tüm ülkelerde olduğu gibi, Türkiye'de de satışlarını önemli ölçüde artırdı. Skoda'nın Türkiye'deki satışları 2000 yılının ilk 3 ayı itibariyle, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 248 oranında artış gösterdi. Aynı süreçte dünya genelindeki satışlarını da yüzde 9.2 artırdı. Dünya pazarlarına sunulduğu andan itibaren büyük beğeni toplayan Skoda Fabia'nın da ürün gamına katılmasıyla birlikte, Skoda'nın Türkiye'de çok daha geniş kitlelere hitap etmesi hedefleniyor.
Skoda Auto, geçen yıl yüzde 6'lık bir büyümeyle 385 bin 330 araç satışı gerçekleştirirken, 2000 yılında dünya genelinde yüzde 14'lük bir artışla 440 bin araç satmayı hedefliyor.