Ufuk Sandık: ABD'de ayda 250 bin oto internette satılıyor

Güncelleme Tarihi:

Ufuk Sandık: ABDde ayda 250 bin oto internette satılıyor
Oluşturulma Tarihi: Ocak 31, 2000 00:00

Ufuk SANDIK
Haberin Devamı

Dünyada internette otomobil satışı giderek artırıyor. Özellikle ABD'de internette otomobil satışının en hızlı yaygınlaştığı ülkeler arasında ilk sırada yer alıyor. ABD'de internet aracığılıyla gerçekleşen otomobil satışının ayda 250 bini bulduğu tahmin ediliyor.

ABD'de internette otomobil satışına önem veren firmaların başında GM geliyor. GM, internet aracılığıyla yaptığı satışları ikiye katlamayı hedefliyor.

GM Yönetim Kurulu Başkanı ve İcra Direktörü Jack Smith, otomotiv satışlarında internet kullanımının ağırlığını artırmak yoluyla ABD'deki satışlarını yılda 50 bin araçtan 100 bin araca çıkarmayı umduklarını söyledi. Smith, GM'nin internetteki web sitesi BuyPower'ın halen ayda 650 bin kullanıcı tarafından ziyaret edildiğini belirterek, ziyaretçi sayısını bu yıl içinde 10 ile 15 kat artırmayı hedeflediklerini belirtti.

GM bayilerinin stok durumu ve GM'nin finans bölümünce alıcılara sağlanan finans olanaklarıyla ilgili bilgilere yer veren BuyPower'a yönelik ziyaretçi sayısının artmasının bayi satışlarını artıracağını kaydeden GM Başkanı, böylece internet üzerinden ticarette de dünya liderliğini yakalayacaklarını ifade etti.

Satışları için internetteki faaliyetini yoğunlaştıran GM'nin, kendi alımları için de aynı yöne ağırlık vereceği kaydediliyor. Şirketin kendisine malzeme ve yedek parça satan firmalarla ticaretini yürüttüğü TradeXchange web sitesindeki iş hacminin bu yıl 50 milyar dolara yükselmesinin beklendiğini bildiren Smith, şirketin, yakın gelecekte, yılda 87 milyar dolara ulaşan tüm satın almalarını busite üzerinden yapmayı planladığını açıkladı. Smith, ara ürün satıcılarıyla ticaretin yürütüldüğü web sitesine GM dışındaki başka otomotiv üreticisi firmaların da katılmasını beklediklerini ifade etti.

Peugeot Otomotiv'de Kıraç dönemi başlıyor

PEUGEOT otomobillerini Türkiye'de kendi kurduğu şirketle pazarlayan Fransız Peugeot'nun hisse yapısı değişti. Koç Holding'ten ayrıldıktan sonra kendi işini kurarak, Karsan şirketinde Peugeot ticari araçlarının üretimine başlayan İnan Kıraç, Fransızlarla Peugeot Otomotiv'de ortak oldu.

Karsan'da ürettiği araçların pazarlamasını yapmak için arayış halinde olan İnan Kıraç, Peugeot marka otomobillerin satışını yapan Peugeot Otomotiv'le anlaştı ve yüzde 40 pay aldı. Böylece Kıraç'ın Karsan'da ürettiği J9, Boxter modeli ticari araçların satışını Peugeot Otomotiv yapacak. Peugeot lisansıyla Türkiye'de ticari araç üreten Kıraç, bir taraftan da ithalatçı şirketin ortağı olmuş oldu.

Türkiye'de daha önce distribütörlük vererek gelen Fransız Peugeot, daha sonra bu sistemden vazgeçtiler. Kurdukları Peugeot Otomotiv şirketiyle, Türkiye'de Peugeot otomobillerinin ithalat ve pazarlamasını yapan Fransızlar, şimdi de İnan Kıraç'la ortak oldular.

Volvo'da güvenlik için kaynak yerine bağlama

VOLVO yeni ürettiği V70 station wagon modelinde, otomobilin çarpışma anında parçaların burulma direncini artırarak, yolcuların zarar görmesini önlemek için yeni bir teknoloji kullandı. Volvo, gövde panelleri arasındaki birleşmeleri nokta kaynak yapma yerine bağladı. Nokta kaynaktan olduğundan farklı bir şekilde, birleşmeler devamlı olup, önemli derecede daha yüksek burulma direnci veriyor. Ayrıca bağlanmalı birleşme, bagaj bölümü gibi bölgelerden daha az alan çalıyor.

Volvo S80 modeli ile aynı platform üzerinde kurulan V70 modelinin en dikkat çekici özelliği ise tamamiyle çevreye uyumlu malzemelerden üretilmesi konusunda gösterilen hassasiyet...

Otomobilin içinde kullanılan kumaşlar dünyanın başlıca çevre-etiketi standardı olan Öko-Tex Standard 100 gereksinimlerini karşılıyor. Bütün iç kumaşlar tehlikeli maddelerden ve artık maddelerden arınıyor. Öko-Tex sertifikasyonu kumaş, iplik, dolgu maddesi, keçe (paspas), kemerle vb'yi kapsar. Üretim ve dağıtımda hiçbir tehlikeli madde kullanılamıyor. İçte kullanılan deri, yalnızca doğal bitkisel maddeler kullanılan bir işlemle tabaklanıyor.

607 hava kararınca ışıklarını otomatik yakıyor

PEUGEOT, 607 modeliyle otomobilde hem prestij hem konfor hem de güvenlik arayanlara sesleniyor. Uzunluğu 4.87, genişliği 1.83, yüksekliği 1.46 ve aks mesafesi 2.8 metre olan dört kapılı sedan formundaki 607, yerini aldığı 605'ten 11 cm. daha uzun...

Peugeot 607, uzun ve ince siluetinde eğimli ve düz çizgileriyle cesur ve çekici bir görünüm sergiliyor. 607'de ikisi 4 silindirli, 2.2 lt. ve biri temelden modifiye edilmiş 2946 cc'lik bir V6 olmak üzere üç yeni motor seçeneği sunuluyor.

Güvenliğe büyük önem veren 607'de iki yüksek kapasiteli ön hava yastığı, ön yolculara göğüs koruması sağlamak amacıyla iki yan hava yastığı ile ön ve arka yolculara kafa koruması sağlamak amacıyla da şişebilir yan perdeler kullanılmış.

Bunun dışında güvenlik konusunda iddialı sistemlerle donatılan 607'de sürücünün ani hız düşüklüğünde fren pedalına basmasıyla birlikte otomobilin beyni, ayağın pedala bastığı andaki hız ve uygulanan fren basıncı arasındaki uyumsuzluğu analiz ederek frenler üzerindeki basıncı artırıyor. Aynı zamanda diğer sürücüleri de olası bir tehlikeye karşı uyarmak için otomatik olarak dörtlü flaşörleri yakıyor. Maksimum bir fren yapmak için ise, acil durumlardafren düzeninin basıncını yükselten mekanik sistem sayesinde ABS sistemi daha kolay ve hızlı olarak devreye giriyor.

Klasik güvenlik anlayışını daha da ileriye götürmek isteyen Peugeot, 607'de havanın kararmasıyla birlikte yan ışıklar otomatik olarak yanarak diğer otomobillerin kendisini daha iyi görmelerini sağlıyor.

607'nin sürekli tetikte olan beyni, aralıksız bir oto-kontrol yaparak özellikle de lastik basınçlarını kontor edip basınç düşüklüğü ya da patlama olması halinde sürücüyü uyarıyor. Geri viteste, engelin uzaklığına göre değişken bir ses alarmı veren ve arka tampona takılı 4 ultrasonik algılayıcı sayesinde park etme manevralarını kolaylaştıran bir sisteme sahip.

607'nin konfora yönelik donanımları arasında ise sürücü ve yolcu için ayrı ayrı ayarlanabilen ve istendiğinde torpido gözünü soğutabilen otomatik klima, elektrikli arka güneşlik, iç mekandaki ısı artışını sınırlandıran ısı yansıtmalı ön cam, kusursuz bir akustik konfor elde edilmesini sağlayan kalın laminat camlar ve üç kat izolasyonlu kapılar, sesi hıza göre ayarlanabilen ve telefona entegre edilen müzik sistemi ve yağmur hızına duyarlı silecekler sayılabilir.

Japon otomotivcilerin sıralaması ilk kez değişti

ABD pazarında atağa geçen Honda, Japon otomotiv firmaları arasındaki sıralamada Nissan'ı geride bırakarak, ikinciliğe yerleşti. Honda'nın 1999'da Japonya ve ülke dışındaki üretimi 1 yıl öncesine kıyasla yüzde 3.7 artarak 2.4 milyona ulaşırken, aynı dönemde, mali güçlüklerle mücadele eden Nissan'ın üretimi 2.3 milyonda kaldı. Gözlemciler, bu durumun uzun sürmeyebileceğini ve Fransız Renault firmasıyla ortaklığa giderek yeniden yapılanan Nissan'ın yeniden ikinciliği ele geçirebileceğini belirtiyor. Japonya'da 5 firmanın belirlediği otomotiv sektöründe 4.7 milyon araçla en yakın iki rakibi Nissan ile Honda'nın toplamına yakın üretim yapan Toyota'nın tartışmasız birinciliği sürüyor. Geleneksel olarak Nissan'n elinde tuttuğu ikincilik geçen yıl Honda'nın eline geçerken, dördüncü ve beşinci sıraları, geçen Mitsubishi ile Mazda firmaları aldı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!