“Ucuz bilet efsane değil”

Güncelleme Tarihi:

“Ucuz bilet efsane değil”
Oluşturulma Tarihi: Ocak 10, 2012 10:05

Pegasus Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, 2005’ten bu yana 23.2 milyon kişiyi 100 liranın altında, 8.8 milyon kişiyi de 50 liranın altındaki fiyatlarla uçurduklarını belirterek, ‘Ucuz bilet efsane değil’ dedi.

Haberin Devamı

Milliyet gazetesinin haberine göre Pegasus Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, iç hat tarifeli uçuşlarına başladıkları 1 Kasım 2005 tarihinden bu yana 30 milyon 200 bini tarifeli olmak üzere toplam 36 milyon 400 bin yolcu taşıdıklarını, bu yolculardan 23 milyon 200 bininin 100 liranın altında, 8 milyon 817 bininin de 50 liranın altındaki bilet fiyatlarıyla uçtuğunu söyledi. Sabancı, şöyle konuştu:

“Ucuz bilet bir efsane değil. İnsanlar bilete fazla para vermek istemiyor. Bütün uçaklarda koltuk enleri aynı. Hepsi aynı hava alanlarına iniyor. Nişantaşına inen uçak yok. Peki biz ucuz bilet satarak nasıl büyüyoruz? Verimlilikle. Dünyanın en verimli ikinci hava yoluyuz Adeta bizimle uçmayın diye elimizden geleni yapıyoruz. Bizde ekip ve tuvalet hariç her şey satılık! Su bile parayla. Satılan bileti kesinlikle geri almıyoruz. Çok katı check-in ve bagaj kurallarımız var.

Uçaklarımızın zamanında kalkma oranı yüzde 95.63. Fazla bagaj konusunda taviz vermiyoruz. Personelimiz bu kuralların kendisine getirisi olacağını biliyor. 2010 yılında personelimizin yüzde 72’si kârdan prim aldı. Bu uygulamalar bilet maliyetini düşürüyor.” Ali Sabancı, Pegasus Genel Müdürü Sertaç Haybat ile Adana’da düzenledikleri basın toplantısında Pegasus’un 6 yılını değerlendirdiler.

Yolcu sayısında yüzde 41 artış
Pegasus’un 2011 yılında yaş ortalaması 2.58 olan 31 Boeing 737-800’den oluşan 40 uçaklık filosu ile haftada 1544 tarifeli uçuş gerçekleştirdiğini belirten Sabancı, şu bilgileri verdi:

“Pegasus, yurt dışında 31, yurt içinde 19 olmak üzere, 23 ülkede 50 noktaya tarifeli sefer düzenliyor. Dış hatlarda en geniş tarifeli uçuş ağına sahip yüzde 100 özel tek hava yoluyuz. Yolcu sayımız 6 yılda 6 kat arttı. 2010’da 8.6 milyon, 2011 yılında ise 11.3 milyon yolcu taşıdık. Bir yılda yüzde 31 artış sağladık. 2006-2011 arasında yurt içi yolcu sayısını yıllık yüzde 41, yurt dışı yolcu sayısını da yıllık yüzde 26 artırdık. 2011’de Pegasus’un iç hatlardaki payı yüzde 23’e, dış hatlardaki pazar payı da yüzde 8’e ulaştı. Yolcu ve uçuş ağı bakımından özel havayolları arasında ilk sıradayız. Diğer bütün özel hava yolu şirketlerinin tamamı bizim kadar ediyor, biz de Türk Hava Yolları’nın yarısı kadar büyüklüğe eriştik.”


Hedef Türk Cumhuriyetleri, Rusya ve Ortadoğu

- 2011 yılını ilk 9 ayında Pegasus’un cirosu 1.3 milyar TL oldu.
-  2011 yılı sonunda 1.7 milyar TL’lik ciro hedefleniyor.
-  2011’in ilk 9 ayında vergi öncesi kâr artışı yüzde 36.6 oldu.
-  22.3 milyon dolarlık yatırımla yeni uçuş eğitim merkezi kurdu.
-  Pegasus bu yatırımla, dünyadaki 582 hava yolu arasında simülatör sahibi olan yüzde 10 havayolu şirketi arasına girdi.
-  Çift yönlü data aktarımını gerçekleştiren Wireless Groundlink End to End Network Solutions sistemini filosuna entegre eden dünyadaki ilk hava yolu şirketi oldu.
-  Pegasus, Eylül 2011’den itibaren Airberlin ile ortak uçuşlar gerçekleştirmeye başladı.
-  Pegasus; Rusya, Türk Cumhuriyetleri ve Ortadoğu’daki havalimanlarına tarifeli uçuş başlatmak için çalışmalarını sürdürüyor.
 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!