Güncelleme Tarihi:
Anadolu Ajansının son halini havadan görüntülediği havalimanı tamamlandığında dünyanın en büyüğü olacak. 90 milyon yolcu kapasiteli birinci bölümünün 2018'in Şubat ayında tamamlanması planan havalimanı inşaatında, 15 farklı milletten 12 bin 600 kişi çalışıyor.
Çalışmalar, bin 66'sı beyaz yakalı, 11 bin 534'ü mavi yakalı bu personel tarafından gece gündüz aralıksız sürdürülüyor. Personel sayısının en yoğun dönemde 30 bine kadar çıkacağı belirtiliyor.
EŞ ZAMANLI ÇALIŞMA YÜRÜTÜLÜYOR
Toplamda 76,5 milyon metrekarelik alana sahip ve yer teslimi 1 Mayıs 2015'te yapılan projenin ilk etabında kısa süreli iş programından dolayı  projelendirme, altyapı ve üstyapı işleri sahanın farklı bölgelerinde eş zamanlı yürütülüyor.
Bu sayede tasarım, toprak işleri, terminal binası ve diğer destek tesislerinin inşası tüm hızıyla devam ediyor. Terminal binasında kaba inşaat, elektromekanik sistem montajları, çatı montaj çalışmaları başladı ve eş zamanlı sürdürülüyor.
İşletmeye açıldığında 100 bin kişiye yeni iş imkanı sağlayacak havalimanı, dolaylı etkilerle 1,5 milyon kişiye gelir kaynağı olacak.
ÇEVRE VE HAYVAN HAKLARI KONUSUNDA HASSASİYET
Bütün işleri tamamlandığında 150 milyon yolcu kapasitesine ulaşacak yeni havalimanında, zamanla 200 milyon yolcuya hizmet verebilecek kapasiteye çıkılabileceği de dile getiriliyor.
Çevre ve hayvan hakları konusundaki hassasiyetin vurgulandığı havalimanı inşaatı sürecinde, 40 bin kaplumbağa tek tek toplanarak ormanın başka alanlarına taşındı.
HER KESÄ°LEN AÄžACIN YERÄ°NE 5 AÄžAÇ               Â
Ağaç konusunda da hassas davranılan çalışma sahasında, taşınmaya müsait fidan ve ağaçlar Arnavutköy ve Eyüp'teki okul bahçeleri ile ormanın farklı alanlarına götürülüyor.
Taşınması mümkün olmayan ve kesilen her aÄŸaç için ise 5 adet aÄŸaç dikilecek. Yöneticiler, proje bitimine kadar Türkiye genelinde 10 milyon aÄŸaç dikmeyi hedeflerken, bu sayının kesilen aÄŸaçların 5 katından fazla olduÄŸuna dikkati çekiyor. Ayrıca kesilen aÄŸaçlar tek tek kayıt altına alınıyor. Â
 KOLAY ULAŞIM SEÇENEKLERİ
Havalimanına ulaşımda pek çok alternatif yol olacak. Gayrettepe - yeni havalimanı metro hattının kısa süre içerisinde ihalesinin yapılması bekleniyor. Â
 D-20 yeni karayolu bağlantısı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi ile İstanbul bağlantısı, havalimanına araçla ulaşımı sağlayacak. Öte yandan havalimanına hızlı trenle de gitmek mümkün hale gelecek.
Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, 2 ay önce gazetecilere yaptığı açıklamada, havalimanı inşaatının yüzde 15'inin tamamlandığını, en zor kısımlarının şu anda halledildiğini söylemişti.
Havalimanı projesini yürüten Cengiz-Mapa-Limak-Kolin-Kalyon konsorsiyumu tarafından kurulan icracı ve imtiyaz sahibi şirket İGA'nın (İstanbul Grand Airport) Yönetim Kurulu Üyesi de olan Özdemir, havalimanı açılışını 2018'in ilk çeyreğine yetiştirmek istediklerini vurgulamıştı.