Güncelleme Tarihi:
OTOMOTİV sektörünün 2015 yılında uçuşa geçmesiyle birlikte, yan sanayi firmaları da yatırımlarını hızla artırıyor. Otomotiv sanayi için sac üretimi yapan Türkiye’nin ağır sanayi devi Erdemir Grubu, 50’inci yılını kutladığı 2015’te 15 bin metrekare alana kurulacak yepyeni bir fabrika için düğmeye bastı. Ereğli’de yer alan devasa fabrikalarının içinde bir fabrika daha kuracaklarını ve bu yatırımı 3 yıl içinde tamamen uçuşa geçmeye hazırlanan otomotiv sanayine yönelik sac üretimi yapacak şekilde hedeflediklerini belirten Erdemir Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ali Pandır, otomotivin 2023 planına hazırlandıklarının altını çizdi.
300 BİN ADET ARTACAK
Yaklaşık 120 milyon dolarlık toplam yatırımla hayata geçecek olan Erdemir Grubu’nun Ereğli’deki 2’inci galvanizli sac fabrikası, sözleşmenin yürürlüğe girmesinden 29 ay sonra yüzde 100 kapasiteyle üretime geçecek. Ali Pandır, “2-3 sene içinde otomotivde yıllık üretim 200-300 bin adet daha artacak gibi öngörüyoruz, bu yükselişi düşünecek olursak Türk otomotiv sanayi için çok önemli ve stratejik bir yatırıma imza atmış oluyoruz” dedi.
680 BİN TON ÜRETİM
Yeni fabrikalarının inşasını Mitsubishi-Siemens ortaklığıyla kurulan Primetals şirketinin yapacağını ve bu şirketin Türkiye’deki ilk işi olacağını belirten Ali Pandır, 15 bin metrekare alana kurulu, 300 metrelik hatta sahip, yüksek teknolojili üretime daha fazla imkan veren bir üretim merkezine kavuşacaklarını belirtti.
Ali Pandır şöyle konuştu: “Türkiye’de otomotiv sanayi hızla gelişiyor, son zamanlarda üretim yıllık bazda yüzde 30’a yakın arttı. Kurulacak olan yeni tesis, an itibariyle üretim kapasitesine 350 bin ton/yıl kapasite ekleyecek olup, galvanizli sac üretimimizi 680 bin ton/yıl seviyesine kadar yükseltecektir. Ayrıca bizim mevcut galvanizli sac tesisimiz Japonlar tarafından yapılmış ve Japon otomobillerine daha uygun bir sac türünü üretmeye daha elverişli bir yapıya sahip. Yeni fabrika ise tamamen ve tek başına Avrupa spesifikasyonunda sac üretecek. Mevcut tesisimizi de yani Japon teknolojili mevcut tesisimizi de Japon üreticilere ağırlıklı çalışacak şekilde konumlandıracağız. Demir-çelik sektörü otomotiv sanayinin iskeletidir. Ortalama olarak bir otomobilde 800 kg, bir ticari araçta 1 ton ve bir kamyonda 2 ton çelik kullanılıyor.”
CARİ AÇIK SORUNUNA GALVANİZ KATKISI
YAPMAKTA oldukları galvaniz yatırımının Türkiye’nin cari açığının azaltılmasına da katkıda bulunacağının altını çizen Pandır, “2014 yılında ithalatı en çok artan yassı çelik ürünü yüzde 12 artış oranı ile galvaniz kaplamalı ürünlerdir. Giderek artacak olan otomotiv üretim adedi galvaniz kaplamalı yassı çelik ithalatının da artması, dolayısıyla cari açığa negatif etki yaratması riskini taşımaktadır. Planlanan yatırımımız devreye girdiğinde Türkiye’nin galvaniz ithalatı yaklaşık yüzde 30 oranında azalacak, yerli oto üreticilerinin yurt dışına/ithalata bağımlılığı azalacaktır. Bu
yatırım sonucunda 2014 yılı sonunda yüzde 41 olan otomotiv
sektörü pazar payımız ise yüzde 50 seviyesinin üzerine çıkacaktır”
dedi.