Güncelleme Tarihi:
Kazaların çözülmesini sağlayan karakutulardaki veriler bundan sonra canlı olarak uydu üzerinden izlenecek. Airbus’ın CEO’su Thomas Enders, “Böylece herhangi bir arıza veya acil durumda karakutulara gerek kalmadan alınan bilgilerle gerekli değerlendirme yapılabilecek” dedi.
Yeni nesil için
Sistem üzerinde geliştirme çalışmalarının devam ettiğine dikkat çeken Enders “Yaklaşık 1000 parametre uydu üzerinden eşzamanlı aktarılarak özel bir merkezde toplanacak. Herhangi bir teknik arıza meydana geldiğinde merkez bu bilgileri değerlendirerek uçak inmeden gerekli önlemi alacak” diye konuştu. Uçaklardaki karakutu ise yedekleme amacıyla kullanılacak. Sistemin, yeni nesil yolcu uçaklarında kullanılması planlanıyor.
İki ayrı bölüm
Kamuoyunda karakutu olarak bilinen sistem iki ayrı bölümden oluşuyor. DFDR olarak adlandırılan Dijital Uçuş Veri Kayıt cihazı uçağın hız, yükseklik, motor değerleri gibi 150’den fazla parametreyi 30 saat kaydedebiliyor. CVR olarak adlandırılan Kokpit Ses Kayıt cihazı ise pilotların aralarındaki ve yer ile yaptıkları konuşmaların kaydını tutuyor. Uçak düştükten sonra 30 gün süre ile karakutular yerinin belli olması amacıyla özel bir sinyal yolluyor.
Yemen uçağının karakutuları hasarlı çıktı
COMOROS’a inerken 30 Haziran’da okyanusa çakılan Yemen Havayolları’na ait Airbus A310’un karakutularının hasarlandığı açıklandı. Soruşturmayı yürüten kurul başkanı Muhammed Ali Abdou, “Hafıza kartlarında sorun yaşandığı tespit edildi. Çalışmamız devam ediyor” dedi.