Twitter fenomenleri dert yandı

Güncelleme Tarihi:

Twitter fenomenleri dert yandı
Oluşturulma Tarihi: Ocak 20, 2015 01:24

Tüketici Sorunları Derneği’nin (TÜSODER) düzenlediği kahvaltı etkinliğinde twitter fenomenleri ile tüketiciler bir araya geldi.

Haberin Devamı

Etkinliğe katılan "Odun Herif", "Argostroloji", "Nafer Ermiş" ve "Nurella" isimlerini kullanan fenomenler, “Tüketici olarak bizler de mağduruz.” dedi.

"elektrik kayıp kaçak bedeli", "piramit satış sistemleri", "banka masrafı ve kredi kartı mağdurları" gibi birçok sorunun ele alındığı toplantı basına açık yapıldı. Toplantı sonrası twitter fenomenlerinin yaptığı paylaşımlar 10 milyondan fazla kişiye ulaştı.

Her gün onlarca şikâyet alıyoruz
Kendilerinin tüketici sorunlarıyla ilgili bir faaliyeti olmadığına işaret eden Twitter fenomenleri GSM, Kargo, Banka ve birçok sektörle ilgili kendilerine şikâyetlerin geldiğini ifade ederek, tüketicilerin sorunlarını anlatmakta güçlük çektiklerine vurgu yaptı.

Kendi sorunlarıyla uğraşırken gelen tüketici şikâyetleri ile bunaldıklarını söyleyen sosyal medya fenomenleri ilginç anılarını paylaştı. Alışveriş merkezlerinin otoparklarında üç saat parklanma ücretsiz olması gerekirken alınan otopark ücretlerinden, yalancı indirimlere kadar, yüksek gelen cep telefonu faturalarına, bankaların hukuksuz ücretlendirmelerine uzanan hak ihlalleri nedeniyle kendilerine gelen şikâyetleri nasıl cevaplayacaklarını bilemediklerini ifade eden Odun Herif, kendisinin de mağdur edildiği halde üstüne üstlük tehdit edildiğine işaret etti.

Haberin Devamı

Odun Herif: Ben de tehdit edildim
Tüketici derneklerinin, özellikle TÜSODER Başkanı Aydın Ağaoğlu’nun zaman zaman tehditlerin hedefi olduğu konusu geçince, Odun Herif ismiyle bilinen twitter fenomeni piramit satış yöntemiyle çalışan bir şirkete dikkat çektiği için kendisinin de tehdit edildiğini açıkladı. Açıklamalarını sürdüren Odun Herif adıyla bilinen twitter fenomeni “Örneğin bir banka size zorla ite kaka bir kart verdi. Aradan 1 yıl geçti ve kredi kartı faturanızda şöyle bir şeyle karşılaştınız; “Merhaba değerli keriz müşterimiz. Geçen sene size bi kart itelemiştik ya. Heh onu hiç kullanmamışsınız ama biz yine de size kart ücreti çıkarttık. Sizden 50 lira rica ediyoruz.” İşte tüketici dernekleri burada bankanın sizden haksız yere para almasını önlemek için size yol gösterir. Örneğin 300 lira verip çocuğunuza doğum gününde internetten bir cep telefonu satın aldınız. Kargonuz elinize ulaştı. Allah’ım nasıl mutlusunuz. Çocuğunuza doğum günü sürprizi yapacaksınız. Paketi hiç açmadınız bile. Çocuğunuz mumları üfledikten sonra hediyesini verdiniz ve hediyeyi açmasını istediniz. Çocuk paketi eline aldı. Yavaşça paketi açtı vee süprizzz pakette cep telefonu yerine bir salatalık var. İşte şimdi mıçtınız. Ne yapacaksınız? İşte bu gibi dolandırıcılık durumlarında tüketici dernekleri size izlemeniz gereken yolu gösteriyor. Paranızı nasıl geri alabileceğinizi anlatıyor.” Diyerek tüketici derneklerinin ve bu derneklere desteğin önemine dikkat çekti. Tüsoder başkanı Ağaoğlu ise paketten cep telefonu yerine hıyar çıkması üzerine arayan tüketiciyle alay edilerek paketten çıkan hıyarın iade edilebileceğini, yerine domates gönderebileceğinin söylendiğini söyledi.

Haberin Devamı

Tüketici dernekleri kâr amacı gütmez
Aydın Ağaoğlu ise tüketici derneklerinin kar amacı gütmeden gönüllülük esasına göre çalıştığına değindi. “Tüketici dernekleri herkesi hak ihlali konularında örneğin; elektrik kayıp kaçak bedeli, bankaların tahsil ettikleri haksız kazançlar, yüksek cep telefonu ve internet faturaları gibi birçok mağduriyet noktasında tüketicinin yanında yer almakta ve mücadele etmektedir. Güçlü bir sivil toplum için herkes elinden geldiğince derneğimize ve diğer tüketici derneklerine destek olmalıdır.” Diyerek, ülkemizdeki gelir dağılımındaki uçurumun haksız ücretlendirmelerle her gün daha da açıldığını ekledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!