Güncelleme Tarihi:
Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) tarafından hazırlatılan eğitim raporunda mesleki ve teknik eğitimin sorunlarına dikkat çekilerek, ‘‘çok amaçlı lise’’ önerildi. TÜSİAD, mesleki ve teknik eğitimin sorunlarını ortaya koyan ve yeniden yapılandırılması için öneriler içeren bir rapor açıkladı. Raporu yazan Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. Ali Şimşek, TÜSİAD Genel Merkezi'nde basın toplantısı düzenledi. Doç. Dr. Şimşek, Türkiye'deki mesleki eğitimi işsizlik, teknoloji devrimi, küreselleşme ve verimliliği etkilediğini belirterek çağdaş eğitim örneklerini şöyle açıkladı:
MESLEKTE ÇEŞİTLENME
‘‘Öğrencilerin belli bir aşamadan sonra mesleğe yönelmeleri oldukca önemlidir. Okul türünde değil meslekte çeşitlemelere gidilmeli. Oysa Türkiye'de tersi yapılarak 70 çeşit okul oluşturulmuştur. Geniş tabanlı bir eğitim sistemiyle okul ve endüstri uygulamaları giderek artıyor. Okulların, sanayi, hizmet ve tarım sektörüyle eşgüdümlü çalışması giderek gelişiyor. Eğitim sonrasında verilen yeterlilik belgeleri uluslararası standartlarda olmalıdır.’’
Türkiye'de meslek ve teknik konuda iki temel eğitimin olduğunu vurgulayan Şimşek, ‘‘Milli Eğitim Bakanlığı'nın sunduğu ‘örgün eğitim'de erkek, kız teknikler, ticaret ve din okulları sayılabilir. Toplam 64 bin 936 okulda 12 milyon 781 öğrenciye 498 bin öğretmen hizmet sunuyor. ‘Yaygın eğitim'de çıraklık eğitimi ve halk merkezlerindeki kurslardan oluşuyor. Yaklaşık yüzde 30'u kamunun olan 6 bin kurumda 1.7 milyon kursiyere 42 bin eğitmen hizmet ediyor’’ dedi.
Raporda yer alan yeniden yapılanma ile Türkiye'deki meslek ve teknik okullarının bir dönüşüme uğrayarak programlarını geniş tabana yayması ve meslek yerine sektör temelinde eğitim verilmesi istendi.