Güncelleme Tarihi:
Cargill Türkiye, başta Türkiye olmak üzere Orta Doğu ve Kuzey Afrika (MENA) gıda pazarlarına sunduğu ürün ve hizmet yelpazesini pastacılık, endüstriyel ve sıvı yağ ürünleriyle genişletiyor. Şirket bu amaçla, Turyağ’ın, Balıkesir Organize Sanayi bölgesinde 200’den fazla çalışanı ile üretim yapan entegre tesislerini devralacak.
Yeni yatırımla ilgili bilgi veren Cargill Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Murat Tarakçıoğlu; “Türkiye’de giderek büyüyen ev dışı tüketim pazarı, bitkisel yağ kullanan endüstriyel, pastacılık ve unlu mamuller gibi sektörleri güçlü büyüme trendine kavuşturdu. Cargill’in bitkisel yağlar konusundaki global uzmanlığı ve entegre tedarik zinciri sayesinde Turyağ ürünleri, bundan sonraki dönemde bu piyasada daha güçlü bir şekilde yer alacak. Bu stratejik yatırımdan dolayı oldukça memnunuz. Çünkü küresel tecrübemizi kullanarak getireceğimiz yeni teknolojiler, yenilikçi çözümler ve genişleyen ürün yelpazemizle müşterilerimizin başarısına katkı sağlamak üzere onlara daha da iyi bir şekilde hizmet verebileceğiz.”dedi. Tarakçıoğlu ayrıca Turyağ’ın satın almasıyla birlikte toplam yatırımın 100 milyon doların üzerinde olacağını belirtti.
BİTKİSEL YAĞ İHRACATI ARTTI
Bitkisel yağ kullanan endüstriyel ve pastacılık sektörlerinin, Türkiye’de kişi başına milli gelirin artması ve kentleşme oranının yükselmesi nedeniyle 2007-2012 yılları arasında yüksek büyüme oranları gösterdiğini kaydeden Tarakçıoğlu sektörle ilgili şu bilgileri paylaştı:
“Türkiye, Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesinin lider yağ tedarikçisi ülkesi konumundadır. Bölgede oluşan yüksek talep sayesinde, Türkiye’nin bitkisel yağ ihracatı son yıllarda önemli ölçüde büyümüştür. Bölgeye en çok ihraç edilen yağlar, ayçiçek yağı, margarin ve bitkisel yağ karışımlarıdır. Mümsad verilerine göre, 2013 yılında Türkiye’de endüstriyel ve pastacılık ürünlerine yönelik bitkisel yağların toplam pazar hacmi 460 bin ton civarında gerçekleşti. Önümüzdeki 10 yıl içerisinde pazarın yıllık bileşik büyüme oranının yüzde 5 civarında olacağını ve bitkisel yağ tüketiminin 750 bin tona çıkacağını tahmin ediyoruz. Cargill Türkiye olarak, gerek ülkemizde gerekse Orta Doğu ve Kuzey Afrika pazarında, endüstriyel ve pastacılık ürünleri sektörlerinin üretim teknolojisi ve müşteri beklentilerini karşılama konularında lider bitkisel yağ tedarikçisi olmak hedefiyle yola çıktık. Cargill Türkiye olarak, bu satın alma ile markamıza ve Türkiye ekonomisine de değer katacağız.”