Güncelleme Tarihi:
Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Türk Hava Yolları (THY) ile iÅŸbirliÄŸi yapan TUROB, fuar sırasında, Portekizce Ä°stanbul Guide ve CD’si ile 2 bin adet fuar katılımcılarının yer alacağı özel flyer dağıtacak. Â
Brezilya’dan gelen turist sayısı yüzde 35 arttıÂ
THY’nin koyduğu hatlar ile Brezilya, Arjantin Portekiz gibi ülkelerden gelen turist sayısının arttığını belirten TUROB Başkan Yardımcısı ve Fuarlar-Tanıtım Komitesi Başkanı Müberra Eresin, şunları söyledi:
"Bu yılın ilk 8 ayında, Brezilya'dan ülkemize gelen turist sayısı, yüzde 35 artış ile 56 bin 11 kişi olarak gerçekleşti. Nitekim Brezilya, Arjantin, Portekiz gibi ülkelerden gelen turist sayılarının hızla yükselmesinde, THY’nin açtığı yeni hatlar büyük etken oluyor.
TUROB olarak biz, geçen sene Brezilya'daki ABAV Fuarı'na ilk kez katılmaya karar verdik ve THY’den sponsorluk konusunda yardım istedik. Onlar da, hem Türkiye'ye, hem de THY uçuşlarına katkısı olacak düşüncesinde hemfikir olup, bize sponsor oldular. Geçtiğimiz yıl, yaklaşık 18 kişilik bir ekip ile gittiğimiz fuar sırasında Türkiye standına inanılmaz bir ilgi vardı ve katılan otelciler artan işten dolayı çok memnun kaldılar. Böylece, bu sene de, gitmeye karar verdiğimiz fuarlar listesine aldık. Yine THY ile işbirliği içinde çalışıyoruz. Bu yıl, 19-21 Ekim tarihleri arasında, 17 otelci ile gidiyoruz. Kısaca, Brezilya, İstanbul için gerçekten önemli bir pazar haline geldi ve biz bu farkındalıkla hareket etmeye çalışıyoruz."
Brezilyalı turistler, kültür turizmine geliyor
Brezilyalı turistlerin kültür turizmi ağırlıklı seyahat ettiklerini ifade eden Müberra Eresin, konuşmasına şöyle devam etti:
"Brezilyalı turistler, öncelikle İstanbul'un tarihi, kültürel ve doğal güzelliklerini görmek için geliyorlar. İstanbul dışında, Kapadokya ve İzmir ilgilerini çekiyor. Bu pazarın gelişiminde de, Amerika pazarında olduğu gibi THY’nin direkt uçuşunun olması çok büyük bir fark yaratıyor. Onların açtığı her destinasyon, sektörümüz için yeni bir pazar oluşturuyor. THY ile beraber, Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtım Genel Müdürlüğü'nün gerçekleştirdiği tanıtım-reklam kampanyalarının büyük etkisi oluyor. Ardından, bizlerin de workshop’lar ve turizm fuarlarına katılımımız ile bir anda yeni destinasyonlarda Türkiye adına bir hareketlilik yaşanıyor. TUROB olarak bizler, bu çalışmaların devamını getirmek adına, elimizden gelen gayreti sarf etmeye devam edeceğiz."