Türkler tüketimde iştah kabartıyor

Güncelleme Tarihi:

Türkler tüketimde iştah kabartıyor
Oluşturulma Tarihi: Nisan 11, 1998 00:00

Haberin Devamı

Türkler'in tüketim hızını gören ABD'li tüketim devi Sara Lee/D.E. Corporation, pazardaki payını artırmak için kendi şirketini kurdu. Sara Lee, tekstilden kişisel bakım ürünlerine, paketlenmiş etten kahveye kadar yüzlerce değişik tüketim maddesini pazarlıyor.

İki yıldır distribütörleri aracılığıyla ürünlerini Türkiye'de satan ABD'li tüketim devi Sara Lee/D.E. Corporation, Türkler'in tüketim hızı karşısında şaşkına döndü. Hızla büyüyen tüketim pastasından daha çok pay almak isteyen Sara Lee, pazara doğrudan girmek için Türkiye'de kendi şirketini kurdu.

Sara Lee, 80 ülkedeki ofisiyle, tekstilden kişisel bakım ürünlerine, paketlenmiş etten kahveye kadar yüzlerce değişik tüketim maddelerini tüm dünyada pazarlıyor. Bünyesinde yüzlerce markayı barındıran ve 40 ülkede üretimi olan Sara Lee, önümüzdeki yıllarda Türkiye'de hem yeni markalar satın almayı hem de kendisi adına Türk firmalarına üretim yaptırmayı planlıyor.

MARKAYAYATIRIM

Türkiye'nin çok büyük bir pazar olduğuna işaret eden Sara Lee/D.E Türkiye Genel Müdürü Reşat Akkan, ilk yıl için 2 milyon dolar olan ciro hedefinin, 2000 yılında 15 milyon dolara çıkmasını beklediklerini söyledi. Reşat Akkan, ‘‘Amacımız, dünya pazarında önemli paylara sahip olan Sara Lee Corporation'ın, tekstilden ev bakım ürünlerine, kahveden diğer tüketim maddelerine kadar olan geniş ürün yelpazesini Türk tüketicisine ulaştırmak’’ dedi. Reşat Akkan, Sara Lee'nin markaya yatırım yaptığını belirterek, şöyle devam etti:

‘‘Sara Lee, sahip olduğu markaları ya kendisi yaratıyor ya da mevcut markaları satın alarak büyüyor. Maliyeti düşürmek için bazı ürünleri ileride Türkiye'de de kendi adımıza ürettireceğiz. Belki de mevcut markaları satın alma yoluna gidebiliriz. Başlangıçta sabun ürünlerimizi Türkiye'de ürettirmek istiyoruz.’’

Beş marka ve 43 çeşit ürünle Türkiye pazarına girdiklerini belirten Reşat Akkan, 98 yılı sonunda 7 marka ve 60 çeşit ürüne ulaşacaklarını söyledi.

Dünya genelinde 141 bin çalışanı bulunan Sara Lee Corp., 1997 yılında 9.7 milyar dolarlık ciro gerçekleştirdi. Markalı tekstil ürünleri pazarlamasında dünyanın en büyük şirketleri arasında yer alan Sara Lee, yüzde 34'lük pazar payı ile Türkiye'deki duş şampuanı pazarında lider.

Sara Lee, Champion, Wonderbra, Hanes, Playtex gibi markalarla kadın ve erkek iç çamaşırı üretiminde hem ABD'de hem de diğer ülkelerde söz sahibi. Firma, halen ABD sütyen pazarının yüzde 29'unu elinde tutuyor ve ülkenin ikinci büyük markasına sahip. ABD'de erkek ve kadın çamaşırı pazarının da yüzde 36'sı Sara Lee'nin elinde. Kadın çorabında ise ABD'deki tüketimin yüzde 50'sini Sara Lee karşılıyor. Yani ABD'deki her iki kadından birisi Sara Lee'nin çoraplarını giyiyor.

TEKSTİLDEN KAHVEYE

1997 yılında Dim, Liabel, Abanderado ve Princesa markalarıyla da, İspanya, İtalya ve Fransa gibi tekstil devi ülkelerde piyasa lideri oldu. Halen Amerika Basketbol Bayanlar Ligi resmi giyim firması olan Champion, NBA ve Ulusal Futbol lidği için de üretim yapıyor. Michael Jordan koleksiyonu ie erkek iç çamaşırında yeni bir çizgi yarattı.

Bu arada, Sara Lee kahve ve paketlenmiş et de pazarlıyor. Firma geçen yıl dünya gneelinde 7.6 milyar dolarlık paketlenmiş et satışı gerçekleştirerek, dünyadaki en büyük pazar payını yakaladı. Sara Lee, kahve satışında da Nestle ve Jacobs'tan sonra dünyada üçüncü sırada.






Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!