Oluşturulma Tarihi: Mart 12, 2007 00:00
Pek çok Türk fuarcılık şirketinin yıllardır tek hakimi olduğu Rusya pazarına İtalyan, Alman ve İngiliz şirketler de ilgi göstermeye başladı. Türkel Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Işıl Yazgan "Bu ülkeler destek ve imajlarıyla geliyor. Rekabet kızışacak, piyasa daralacak. Dikkatli olmalıyız" dedi.
SOVYETLER Birliği’nin dağılmasının ardından Türk şirketlerin, her sektörde ihracatını artırmasında büyük katkısı olan Rusya pazarı, yurtdışı fuarcılık alanında yeni rakipleri ağırlamaya başladı. Uzun yıllar pekçok Türk şirketin liderlik ettiği Rusya fuarcılık sektörüne İtalya, Almanya ve İngiltere gibi ülkelerden önemli rakipler giriyor. Rusya’da önemli fuarlara imza atan Türkel Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Işıl Yazgan, yaklaşan büyük rekabete dikkat çekerek "Bu ülkeler destek ve imajlarıyla geliyor. Rekabet kızışacak, piyasa daralacak. Dikkatli olmalıyız" dedi
NİTELİKLİ FUAR YAPMAK: Türk fuarcılık şirketlerinin dernekleşerek dayanışma gösterdiğini anlatan Işıl Yazgan, yabancı fuar şirketleriyle rekabet ederken zorluklar yaşandığını kaydetti. Her yerde ve çok sayıda fuar düzenlemenin bir önemi olmadığının altını çizen Yazgan "Piyasada daralma yaşanacak. Katılımcılar azalacak. Ve katılımcılar sabırsızdır. Önemli olan nitelikli fuarlara imza atabilmek. Nitelikli, etkin fuarlar yaşayacak. Kalanı ne yazık ki son bulacak" diye konuştu. Fransa’da düzenlenen Pert A Porte, Düseldorf’taki CDF fuarlarının üç yıldır kan kaybettiğini hatırlatan Yazgan, Bread&Butter fuarının Berlin ayağının kapatıldığını, söz konusu şirketlerin yeni pazarlara yöneldiğini de söyledi.
BİRLEŞMELER YAŞANIR: Türkiye’de 1990’lı yıllarda ya ihracat ya ihracat yaklaşımıyla gelişen yurtdışı fuarcılığın henüz ergenlik döneminde olduğunu belirten Yazgan şunları söyledi: "Yurtiçinde ise çok daha eski tarihlere uzanan fuarcılık sektörü ardı ardına yapılan fuarlarla yoruldu. Türkiye’de yurtdışında fuar düzenleyen 25 kadar şirket var. 2006’da 200-220 bin metrekare fuar alanına ulaşıldı ve 3500 kadar firma fuarlara katıldı. 2007’de fuar alanı yüzde 10 büyür. 13 üyeli Yurtdışı Fuar Organizatörleri Derneği (YUFOD) iki yıldır sektörde konsolidasyonu teşvik ediyor. Birbirimizle rekabet etmek yerine birbirimizi kollamayı öneriyor."
YÜZDE 23 PAZAR PAYI: Türkel Fuarcılık’ın 2006’da 40 bin metrekare alanda 22 fuar düzenlediğini hatırlatan Yazgan, böylece Türk şirketlerin düzenlediği yurtdışı fuarlarından yüzde 23 pay aldıklarını söyledi. Yazgan şöyle devam etti: "En yüksek metrekare ve en çok firma götüren şirket olduk. Fuarların isimleri şirketimizin isimlerinin önünde. Örneğin Leshow kendi alanında dünyanın 4’üncü; Rusya’da ise en büyük fuarı."
Kırmızıyı izleyinRUSYA’nın başkenti Moskova’da 10 yıldır düzenlenen deri fuarı LeShow’u daha etkin bir moda şovuna dönüştüreceklerini anlatan Işıl Yazgan şöyle konuştu: "6-8 Haziran’da yapılacak LeShow için altı 6 boyunca periyodik olarak Follow The Red (Kırmızıyı İzleyin) isimli bir kampanya başladık. Bir Ocak’ta başlayan proje için Fransa, İspanya, İtalya ve Yunanistan gibi ülkelerde reklam ve tanıtımlar oluyor. Avrupalı katılımcıları çekmek için yapacağımız kampanyaya, sponsorluklar hariç yarım milyon
Euro ayırdık. Rusya’daki tanıtımlar da 350 bin Euro civarında. Milano ve Moskova’da moda partisi olacak. Uluslararası Fashion TV ile anlaştık. Böylece fuar alanını 3 katına çıkmayacak; fuarın kalitesi ve etkinliği artacak. Fuarı marka yapacağız."