Güncelleme Tarihi:
SON yıllarda Türkiye içindeki kültür turlarına olan talep bir hayli arttı. Edirne’den Kars’a, Adana’dan Trabzon’a kadar Türkiye’nin dört bir yanına seyahat eden, tarihi ve coğrafi güzellikleri keşfetmek isteyen Türk insanın sayısında hızlı bir yükseliş var. Tatilin sadece deniz, kum ve güneş üçlüsünden oluşmadığını, Türkiye’de keşfedilecek çok yer olduğunu anlatmak isteyen Jolly de yeni bir kampanya başlattı. ‘Burası Türkiye bu topraklarda keşfedilecek çok yer var’ sloganıyla harekete geçen Jolly, Türkiye’nin dört bir noktasında özel çekimler yaparak, kültür turlarının tanıtımlarına başladı. Özel çekimlerin yapıldığı yerler arasında dünyanın en büyük ikinci kanyonu olan Karanlık Kanyon, sular altında kalan batık şehir Halfeti, 100 yıl önce terk edilen 500 haneli Kayaköy, 1500 metre yükseklikte bulunan Karagöl, Unesco koruması altına alınan yağmur ormanlarıyla ünlü Macahel, 2 bin 800 yıllık tarihi olan Kral Kaya Mezarları, konik evleriyle ünlü Harran, Mardin’de bulunan Doğu’nun Efes’i Dara, dünyanın en büyük elle yapılan tüneli Titus ve dünyanın en eski ibadet yeri olduğu belirlenen Göbeklitepe yer alıyor.
SOSYAL SORUMLULUK
Jolly’nin davetlisi olarak gittiğimiz Mardin’de bir grup gazeteciye yeni kampanyaları ve hedefleri hakkında bilgi veren Jolly Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, seyahat acenteleri genelinde toplam 500 bin Türk tatilcinin kültür turlarına katıldığını, 2019 yılı itibariyle bu sayısının 1 milyon kişiyi aşabileceğine inandıklarını söyledi. Jolly olarak kültür turlarındaki pazar paylarını da yüzde 20’den yüzde 30’a çıkarmayı hedeflediklerini kaydeden Vardar, “Kültür turlarına farkındalığı artırmak için yeni bir Türkiye tanıtım kampanyasına başladık. Jolly olarak 33 yıldır hizmet sunduğumuz turizm sektöründe, 2019 yılı hedefimiz Türkiye’nin sahip olduğu tüm güzellikleri daha geniş kitlelere tanıtabilmek. Kültür turlarını Jolly olarak bir sosyal sorumluluk projesi olarak ele alıyor ve Türk misafirlerimizi önce kendi değerlerimizi keşfetmeye davet ediyoruz. Türk insanının artık keşfetme isteği yükseldi. Türkhalkı yurtdışını keşfetmek için önce ülkesini keşfetmesi gerektiği noktasında yüksek bir farkındalığında sahip. Ayrıca düzenlediğimiz turlar sayesinde gidilen bölgelerde de bir ekonomik değer yaratılmasını sağlıyoruz” diye konuştu.
Deniz, kum, güneş tatilini tercih edenlere kıyasla, kültür turu tercihi olanların hemen hemen yarı yarıya bir bütçe ile kültür turu satın alabildiğine dikkat Çeken Vardar, “200’ün üstünde tur programı, destinasyon üretiyoruz. Dolayısıyla deneyimleyecek daha çok yer var, deneyimleyecek daha çok tur var. Tatilcilerin Türkiye’yi keşfetmelerini bekliyoruz” dedi.
BÜTÇENİN % 40’I KÜLTÜR TURLARINA
KÜLTÜR turlarını sadece ticaret olarak değil sosyal sorumluluk projesi olarak da gördüklerine dikkat çeken Mete Vardar, “42 farklı şehirden kültür turu düzenliyoruz. Biz kimsenin bilmediği göz önüne çıkmayan yerleri ön plana alıyoruz. Son kampanyamıza yıllık yatırım bütçemizin yüzde 40’ını ayırdık. Bu alana son 15 yıldır ciddi yatırım yaptık. Deniz, kum, güneş tatilinde bir daralma olacaktır. Ancak kültür turlarına olan talepte artış var” dedi.