Hülya GÜLER
Oluşturulma Tarihi: Şubat 11, 2012 00:00
Fırın ve pastanelere hammadde sağlayan Belçikalı Puratos’un Global Marketing Dünya Başkanı Christian Degimbe, “Türkiye’de çok fırsatlar olduğunu biliyoruz. Türkler ekmeği çok seviyor, biz de Türkiye’yi” dedi.
FIRIN, pastane ve çikolatacılara 100 yıla yakın bir süredir hammadde sağlayan ve bu alanda pek çok inovasyona imza atan Belçikalı Puratos’un Global Marketing Dünya Başkanı Christian Degimbe, “Türkiye’de çok büyük fırsatlar olduğunu biliyoruz. Çok genç bir nüfusu var ve her şeyden önemlisi ekmek tüketen bir millet. Hem de çok ekmek. Türkler ekmeği çok seviyor, biz de Türkiye’yi” dedi. 25 yıldır Türkiye’de faaliyette olduklarını belirten Degimbe, “Krize ve Türkiye’deki yoğun rekabete rağmen pazarda çift haneli büyümeyi başardık. Karlılığımız da aynı şekilde çift haneli gerçekleşti. Türkiye’de bizim içinde olduğumuz pazar hızla büyüyor. Özellikle unlu mamuller alanındaki işletmelerin sayısı her geçen gün artıyor. Ekmek ve çeşitlerinin yanı sıra pastacılık da gelişen bir alan. Biz de buna uyumlu bir şekilde büyümeyi sürdürerek, 2018 yılına kadar 2 kat büyüklüğe ulaşmayı planlıyoruz” diye konuştu.
Çikolatada iddialıyız
Puratos’un tüm dünyadaki yıllık cirosunun 1.1 milyar
Euro’yu aştığını söyleyen Degimbe, şunları kaydetti: “Türkiye’nin yıllık cirosu ise, 50 milyon TL. Bu bizim için aslında küçük bir büyüklük. O nedenle Türkiye’ye yönelik bir büyüme stratejisi belirledik. Türkiye’deki üretim tesisimizi genişletip, Ar-Ge faaliyetlerimizi artıracağız. Türklerin damak tadına daha çok hitap eden ürünler geliştirilmesi konusuna ağırlık vereceğiz. Çünkü Türkiye’de özellikle ekmekçilik ve pastacılıkta hammadde tedarikinde pazar liderliğine talibiz. Şu anda pazar payımız yüzde 10. Ama bazı kategorilerde payımız yüzde 20’yi geçiyor. Çikolata hammaddesinde yeniyiz, bu alandaki pazar paylarımız şimdilik yüzde 10’unun altında. Ama iddialıyız, hızla payımızı artırıp, 6 yılda toplamda yüzde 30’a ulaşmayı hedefliyoruz.”
Kriz mi, hangi kriz?
Degimbe, küresel krizin etkileri konusunda şu görüşleri aktardı: “Hangi kriz 2008 mi, 2010 mu, yoksa 2012 krizi mi diye sormak gerekiyor. Ben krizin etkilerinden gülümsemeyle söz edebiliyorum çünkü biz krizden etkilenmedik. 2008’de kriz ilk başladığında biraz satışlarımız düştü. 2010’daki toparlanmamızda hepsini geride bıraktık. Tanıtımda atak yapıp pazar payımızı genişletmeyi amaçladık. Biz yüzde 10 büyürken, sektör yüzde 1.5’ta kaldı.”
1919’da garajda kuruldu, ekmekte standart sağlayan inovasyonu geliştirdi
PURATOS’un 1919’da Belçika’da küçük bir garajda kurulmuş bir şirket olduğunu söyleyen Christian Degimbe, şunları anlattı: “Yani Puratos da garajda kurulmuş şirketlerden ve geliştirdiği çok inovasyon var. 1950’li yıllarda geliştirdiği bir yöntemle fırıncılara her gün aynı ekmeği üretebilme imkanı sağladı. Ekmek üretiminde standardizasyona gidilebildi. Bu yenilik sayesinde başka ülkelerde de faaliyet yürütmeye başlayarak uluslararası bir şirket olduk. Puratos geliştirdiği bu yöntemle ürettiği S-500 hamurunda dünyada lider. Şimdilerde ekmeğin yanı sıra çikolata ve pastacılık alanında da hammadde sunan bunların hepsini bir arada yapan tek şirket.”
Türkler sıcak ekmek tüketiyor
TÜRKİYE’nin ekmek ve pasta tüketiminde Avrupa trendleriyle pararlel giden bir ülke olduğunu kaydeden Puratos Türkiye Genel Müdürü Başar Kılıç, “Türkiye kişi başına en çok ekmek tüketen ülkeler arasında. Sıcak tüketiyoruz. Yurtdışında ise insanlar ekmeği buzdolabında tutup tüketiyor” diye konuştu.
Formülü Coca-Cola gibi sır
PURASTOS’un elinde özellikle fırıncılıkta büyük avantajlar sağlayan bazı ekmek karışımları bulunduğunu söyleyen Christian Degimbe, “Biz de Coca-Cola gibi formülümüzü sır olarak saklıyoruz. Her ülkeye formülü veriyoruz. Fırıncılara verdiğimiz konsantre ile her ülkede o ülkenin damak tadına uygun aynı standartta ekmek üretilebiliyor” dedi.